Denk dat we elkaar hier inmiddels goed genoeg kennen om dat soort opmerkingen te kunnen maken.
Pierre, de voegen van het bruggetje vind ik wat minder. maar dat was geloof ik al ter spraken gekomen. de rest is weer genoeg voor een bos met veren in je..
Ja hoor Rick ... dat vind ik ook.
Au ... wel een dikke bos Rick. Dank je.

Oké, oké... ik deel de eer wel met GéJé. 
Da's prima Wim ... niet meer boos zijn hè.

Een update dan maar weer:
Bruggetje beviel me niet met de zwarte voegen en ik heb ze dus maar grijs gemaakt. Nu vormt het ook een beetje één geheel met het portaal. Zie hier het verschil.

Daarna met keukenrol en verdunde houtlijm water met golfjes gemaakt zodat het straks lijkt dat het water stroomt in het riviertje.

Zo … dat moet ook even drogen. Ondertussen het dobberproject gestart. Aangestoken door Wim en Gert-Jan. Eerst even een schetsje gemaakt hoe ik het wil gaan doen. Het motortje brengt een schijfje in beweging met een hap er uit. Op dit schijfje rust een stift die in de hap van het schijfje valt. De bovenkant van de stift (de dobber) steekt boven “water “ uit en als hij in de hap valt gaat de dobber dus onder. Door in de schijf een soort tussenhapje te maken lijkt het of de dobber eerst een klein stootje krijgt en daarna onder gaat. Dit is dus het principe en ik hoop dat het in het echt ook zo werkt. Maar ik heb goede hoop.

Dit zijn dan de onderdelen in het echt. Verschillende delen zijn gelijmd met 2 componenten lijm en ik kan het dus nog niet goed proberen. Morgen is dit droog.

Ik kan nu niet verder en ga maar eens naar de aquarium winkel om de hoek. Nadat ik twee keer heb beloofd de steentjes goed te wassen voor ik ze gebruik krijg ik de zak grind mee. Weet die man veel dat ik er treinrails op ga neerleggen. Ik laat hem maar in de waan dat ik mijn aquarium ga bijvullen en vertrek met mijn buit naar huis.
Ik ga gelijk een stukje ballast proberen. Op dezelfde manier als bij H0 strooi ik het grind tussen de rails en verzadig de steentjes met verdunde houtlijm. Volgens mij gaat het goedkomen zo.

Ook hiermee kan ik nog niet verder maar het is bijna etenstijd dus in het laatste half uurtje geef ik de achtergrond maar een fris kleurtje blauw. Weer lekker productief bezig geweest vandaag.