Over nietjes:Ik vond die nietjes althans best wel een beetje briljant gevonden maar als jij er niet tevreden mee bent...
Ik vond die nietjes ook wel wat hebben. En ook ontzettend goed gevonden. Nou moeten die mannekes maar naar beneden springen zeker?
Of komt er nog een ander soort van trap?
Oké, oké, ik zal nog even nadenken over nietjes of een trap.
Over stempelen:Nou is iedereen geweest maar ik heb ik toch ook nog een klein dingetje
Eigenlijk meer vraagjes. Het lijkt wel of de schuimkarton die je gebruikt een soort van hard toplaagje heeft. Na het stempelen heeft het randje een soort kleine breukjes. Komt dat door de soort schuimkarton of is je stempel te bot?
Ik gebruik om te stempelen uit elkaar gevallen penselen van de Action en dat metaal vervormd snel en wordt ook snel bot. Foamboard is net weer anders van structuur dan dat blauwe isolatieplaat en reageert ook weer anders op stempelen. Dat blauwe spul heeft inderdaad een wat compacter toplaagje en daardoor beschadig je die laag tijdens het stempelen.
Nou is dat met deze muren van natuursteen helemaal geen punt en eigenlijk wel mooi maar hoe zit het als je alleen maar bakstenen stempeld? Komen die ook een beetje mooi uit de verf stempel?
Inderdaad zijn die beschadigingen bij grotere stenen eigenlijk wel passend. De grotere stenen geef ik dan nog wat extra structuur door met een staalborstel de stenen wat te bewerken. Daarom stempel ik de bakstenen ook niet, maar teken ik ze in met een scherp potlood. Op die manier komen ze net wat strakker uit de verf.
Dat blauwe isolatieplaat heeft aan de andere kant een gestreepte structuur. Eerlijk gezegd heb ik het niet precies opgemeten, maar die gestreepte structuur werkt wel lekker als je bakstenen wilt maken omdat de horizontale voeg er al in zit.
Over water:Volgende vraag gaat over het water. Blijft het zo vlak of ga je daar nog wat golfjes in maken? Je zegt dat je al afgelakt hebt en ik vind de groene kleur zeer goed gekozen maar wel wat streperig.
Qua kleur zit ik misschien aardig in de buurt, maar het ziet er inderdaad nog wat te geschilderd uit. Nou zit de eerste laag Glitsa er al op en ik heb deze parketlak gekozen omdat het op waterbasis is en lekker snel droogt. Op die manier kan ik in rap tempo meerdere lagen lak aanbrengen.
Mijn plan was om na de eerste laklaag het spul licht op te schuren en dan een nieuwe laag groen-bruin aan te brengen. Dit is de door ons allen gebruikte acrylverf van de Action, die ik dan met meer water aanbreng. Hierdoor ontstaat er hopelijk een soort aquarel-effect en lopen de tinten mooier in elkaar over. Daarna weer een laag Glitsa, laten drogen en ik hoop dat met meerdere lagen lak er een soort diepte-effect gaat ontstaan. Maar dit is mijn eerste water, dus we gaan zien wat het wordt.
Ik weet niet wat Mod Podge doet als ik daar overheen lak. Ik denk zelf dat ik misschien beter de golven kan maken als de laklagen er in zitten. Maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
Mijn dingetje is dat het water niet tegen de muren klotst en het lijkt of de muren boven het water zweven i.p.v. dat ze er in staan.
De muren zitten voorlopig nog los met spelden tegen de muur gezet. Dat heb ik met opzet gedaan omdat ik juist niet wil dat het water tegen de muren opkruipt. Ik vind dat zelf een wat onnatuurlijk effect geven. Ook heb ik dat ook gedaan omdat ik na elke laag Glitsa het spul licht wil opschuren en ik bang ben om de muren te beschadigen.
Met bijv. modpodge in meerdere laagjes is dat wel op te vullen.
Precies. Maar dat wilde ik pas als laatst doen als ik echt helemaal klaar ben met het water. Glitsa droogt zijdeglans op en het kan best zijn dat ik er nog een laag hooglanslak overheen smeer.
Ja, dat weet ik maar ik zou ze vast zetten en rap een beetje 
Nee Tom, ik bang dat ik met al dat gelak en geschuur de muren beschadig. Die muren komen pas vast te zitten als het water klaar is. Eventuele kieren onder de kademuren werk ik dan bij met Mod Podge.
Als laatst:Ik wil jullie ontzettend bedanken voor jullie zinnige feedback. Ik heb vast al eens eerder geschreven dat complimenten zijn natuurlijk leuk, maar zonder jullie
kleine dingetjes zou ik nooit zover zijn gekomen.