Kleine updateIk ben nog even bezig geweest met dat gebouw met die poort.
▲ Achteraf gezien vond ik deze wat kleinere ramen te dicht bij de rand van het dak zitten, waardoor ik de verhouding niet mooi vond.
▲ Ik had niet zoveel zin om er wéér een nieuwe bovenkant op te zetten, dus heb ik de ramen toch maar iets groter gemaakt. Zo blijf je bezig, maar ik denk dat het nu wel beter klopt.
▲ Hier en daar moet het spul nog wel wat beter aansluiten.
▲ Er moet op dit gebouw natuurlijk nog een dak komen. En omdat ik niet overal dezelfde daken wil gebruiken, dacht ik dat een dak van leisteen wel wat zou kunnen zijn. In de Dordogne kom je dit soort grove leisteen daken vaak tegen.
▲ Leisteen heb ik niet, maar wel een doos met roerstokjes. Nadeel van deze stokjes is wel dat ze nogal wat vocht opnemen, waardoor ze door de natte houtlijm ietwat gaan uitzetten. Hierdoor krijg je een wat onregelmatig effect. En dat ik mijn manier van werken niet zo secuur is helpt natuurlijk ook niet echt.

▲ Na een eerste laag verf valt het onregelmatige (lees Franse) effect misschien nog wel mee.
▲ De doorrijhoogte van de poort is 4,30 m en dan hoeft er volgens mij geen verkeersbord.
▲ En nog even een overzicht.
Tot zover