Auteur Topic: nieuwe aanwinsten Opa-Bullcat  (gelezen 51837 keer)

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: nieuwe aanwinsten Opa-Bullcat
« Reactie #200 Gepost op: 25 maart 2014, 13:20:56 »
Het is wel leuke zooi, Hans, en wat de andere twee ook al zeiden: met wat handigheid zijn er best leuke gebouwtjes van te maken.
En een doos met 'troep' is best handig hoor. Er is altijd wel een moment dat je 'iets' zoekt en dan ligt dat toevallig net in die doos. Dan ben je blij dat je niet weggooierig bent.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #201 Gepost op: 25 maart 2014, 13:37:18 »
Ha Roel ea.  ik gooi het ook niet weg, dat word net zo iets als Wim en Pierre hebben zo bak met los spul moet een paar kranen toch ook repareren , maar ik word nu wat ongeduldig vanwege die etage, dat duurt maar en duurt maar, gaat me echt niet snel genoeg nu, ik weet dat het mag en geld is er maar .......

Ach we lezen wat af hier en verzamelen alleen begint nu toch echt de ruimte op te spelen :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #202 Gepost op: 25 maart 2014, 14:55:25 »
Jij noemt het "zooi" maar een paar van die huisjes zijn volgens mij heel goed bruikbaar.
Ik zie een aantal panden die , met wat aanpassing, volgens mij best voor Amerikaans door kunnen gaan.
Wilde ik net schrijven: wat moeten die Duitse en Nederlandse huizen nou op een Noord-Amerikaanse baan.  :o
Maar het wordt wel tijd dat je in elk geval één huisje in elkaar gaat plakken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

MaVe46

• Gast
« Reactie #203 Gepost op: 25 maart 2014, 15:32:03 »
Hans, zo te lezen weer een hoop zooi gescoord :D
Zit weer leuk spul tussen, vooral dat doosje van faller met inhoud natuurlijk vind ik interessant.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #204 Gepost op: 25 maart 2014, 20:44:22 »
Die bekolings instalatie zeker Martijn, tja en ik ga hem deels slopen, komt op een amerikaanse coal-yard te staan of ik zet hem zo neer bij de loc loods van de Big Boy's

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #205 Gepost op: 25 maart 2014, 21:50:21 »
Daar is zeker nog wel wat van te maken. Wordt nu toch wel eens tijd dat je langzaam dit soort dingen gaat restoren.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #206 Gepost op: 25 maart 2014, 21:52:55 »
JA wat dacht je Rick, als het nog even zo doorgaat heb ik geen zin meer erin , verkoop ik alles gewoon weer toch :)

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #207 Gepost op: 25 maart 2014, 21:54:30 »
Hahaha Hans, jeetje zegt ie doos met zooi, nou laat ik daar toch nog huisjes tussen zien liggen die bij Rick op de baan nog precies kunnen  ;)
Lol zo zie je maar weer voor de een zooi voor de ander goud.
Ik had de pakketdienst vanmiddag ook weer aan de deur hahaha hij vond dat ie maar weer eens langs moest komen want was al zo lang niet geweest.
Dit keer niet met treinspul voor Rick ofzo maar spulletjes voor de katten lol.... Laat het voer en kattegrit gewoon thuis bezorgen lol.
Fotografen met passie.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #208 Gepost op: 25 maart 2014, 21:56:01 »
ja katten grid word hier wel thuis bezorgd gaat 10 x 25 liter per maand doorheen, en voer bij de groothandel kopen, cattery pasje is wel zo makkelijk dan :)

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #209 Gepost op: 25 maart 2014, 22:27:56 »
Jij noemt het "zooi" maar een paar van die huisjes zijn volgens mij heel goed bruikbaar.
Ik zie een aantal panden die , met wat aanpassing, volgens mij best voor Amerikaans door kunnen gaan.
Wilde ik net schrijven: wat moeten die Duitse en Nederlandse huizen nou op een Noord-Amerikaanse baan.  :o
Maar het wordt wel tijd dat je in elk geval één huisje in elkaar gaat plakken.
Amerikaanse architectuur bestaat niet. Het is een mengeling van Europese bouwstijlen. Amerika is gebouwd door kolonisten en die brachten allemaal hun eigen cultuur mee. Amerika heeft nooit echt een eigen bouwstijl ontwikkeld.  Een Nederlands of een Duits pand kan met wat aanpassing dus zo op een Amerikaanse baan.

Groet, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #210 Gepost op: 25 maart 2014, 23:08:07 »
Amerika heeft nooit echt een eigen bouwstijl ontwikkeld.  Een Nederlands of een Duits pand kan met wat aanpassing dus zo op een Amerikaanse baan.
Prima!  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #211 Gepost op: 26 maart 2014, 14:27:37 »
Zo vanmiddag kwam meneer tntpost alweer langs met een paketje wissels voor op de baan ditmaal fleischmann spul, het word steeds leger op MP, ben al uitgeweken naar ebay :)

Er komt nog een paket als het goed is met mijn OC32 spullen, kan ik daar eens mee gaan klooien op de tafel hier.

MaVe46

• Gast
« Reactie #212 Gepost op: 26 maart 2014, 15:26:17 »
Weer goed gescoord,
ook mooi om zo in je eentje een baangarantie voor een tnt medewerker te behouden :D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #213 Gepost op: 26 maart 2014, 16:16:00 »
Die wissels nou ja... maar ik zie daar wel een Mac-toetsenbord liggen... kijk dát dan weer wèl.  :)
Of draai je Windows op je Mac?  :o

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #214 Gepost op: 26 maart 2014, 18:19:26 »
Ik heb en mac en windows hier beide met een mac toetsenbord er is toch niks beters als toetsenbord :D

En die wissels komen op de schaduw stations de slanken komen op het BB spoor deel.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #215 Gepost op: 26 maart 2014, 18:37:18 »
Inderdaad. Op mijn werk heb ik zo'n Dell-toetsenbord en daar tik ik alles verkeerd. Windows en Wim dat werkt gewoon niet lekker.  :(

Maar laat ik niet teveel off-topic gaan anders verzanden we in discussies als: Mac versus Windows, Märklín versus twee-rail en meer van dat soort ongein.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #216 Gepost op: 27 maart 2014, 12:26:42 »
Het begint de pakjes bezorgers op te vallen dat de doosjes steeds kleiner worden :)

Vanmorgen weer 1 klein doosje ontvangen van VPEB met een OC32 en wat meer nodig is om wissels met servo's te bedienen.

Voorlopig even met 16 mogelijkheden , en zo snel ik dat door heb deze uitbreiden naar 32 servo's en nog meer bijbestellen voor de andere wissels.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #217 Gepost op: 27 maart 2014, 20:08:07 »
Vanmiddag laat, bracht een andere bezorger ook nog een klein doosje uit china met 10 van onderstaande masten voor op de Yard's

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #218 Gepost op: 28 maart 2014, 18:11:32 »
Zo vandaag pakje uit duitsland via ebay, 10 wissles roco, 5 x Links en 5 x rechts

Hans

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #219 Gepost op: 29 maart 2014, 16:15:50 »
Dat zijn echt mooie wissels hans. Ik gebruik deze ook. Ze voldoen uitstekend. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #220 Gepost op: 29 maart 2014, 16:24:50 »
mooie grote wissels. daar komen die big boys van jouw wel doorheen.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #221 Gepost op: 29 maart 2014, 16:26:58 »
Ja dat idee had ik er ook idd all bij Pierre en rick, die big boys moeten :D

Vandaag ook weer klein doosje met 50 x 40 voet containers binnen gekregen.

En voor de rest afwachten tot me hobby hok er staat :( duurt mij veel te lang eigenlijk.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #222 Gepost op: 29 maart 2014, 17:47:36 »
Begin dan een keertje met die koets in elkaar te zetten, dan heb je wat omhanden.  ::)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #223 Gepost op: 29 maart 2014, 20:57:09 »
Wim ik begin met 1 ding als jij eens wat afmaakt waarmee je bent begonnen :P :D :D

Dus ik wacht hier met dingen doen, en doe het pas als ik zeker weet dat ik iets kan laten staan zonder gevaar op kattenhaar of andere ongein.\

dus denk nog wel een maand of 3 a 4 wachten :)

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #224 Gepost op: 29 maart 2014, 21:07:10 »
Hans, hoe zit het met je baanplan? Want daar kun je nu toch lekker ook aan werken en zodra je zolder klaar is direct beginnen met bouwen?
Je kan je baan tekenen, het elektro-gedeelte uitpuzzelen en in je baanplan verwerken. Er is nog een massa voorwerk te verrichten.
Of heb je die al allemaal klaar?
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.