weet ik ook wel Wim, maar ik zithier op stress niveau 99% vanwegedie eerste sluiting, dus ik nu alles zonder lussen aangelegd volgens mij, eerste wat ik hoor sluiting in de baan dan zoek ikmet mijn suffe kop waar dan, er sluit geen rails op elkaar aan. Het hoogteverschil intekenen in anyrail lukt mijvoor geen meter en 3D zit niet in anyrail. ja export functie naar en programma war ik de ballen niet van snap

anders kon je zien waaralles omhoog en weer omlaag gaat.
en scenery word ook aan gedacht uiteraard, maar zover ben ik nog lang niet maar ik ga proberen uit te leggen wat ik dus links en op de grand canyon denk tegaan doen, ik teken niks want ik kan alleen technisch tekenen streepjes onder enover elkaar heen

de treinen komen dus boven het trapgat de steunmuur uit ( boven dat oude LGB gat ) de stijgende rails die richting plateau gaat op de grand canyon en naar dat kopstation gaat ( en ik bedenk me ineens dat daar een keerlus probleem gaat komen

) deze rails die stijgt dus gaat door 2 bergen heen met bruggen ertussen, dus muur door, brug,berg,brug,berg,brug plateau.
Die andere rails die door de muur heen gaat blijft op niveau 0 en gaat met een grote lus voorlangs het plateau met dat kop station erop, ( die lus die je weg wilde werken geloof ik Wim? ) aan het eind van die lus vertakt het spoor zich, 2 sporen richting rangeer gebeuren, binnenste voor korte treinen, buitenste voor Big Boy's de derde
aftakking gaat richting hoofd station ( rood in het midden boven )
Er komen 2 sporen het station binnen, 1 van het parade spoor en 1 van het kopstation, deze 2 sporen worden na het kopstation 1 oranje spoor wat 10 cm boven niveau 0 ligt dit spoor verdwijnt samen met het uitgaande spoor van de rangeer terreinen via een lus weer naar het schaduw station.
Ik zit me net te bedenken als ik die 2 sporen in die lus nu eens verdekt neerleg dus onder een plaat dan kan ik op die plaat mijn werkplaats en draaischijf neer leggen, alleen nog even zien hoe ik op die plaat kom, ik heb al snel 4 meter nodig om op 10 cm te komen.
Misschien het rangeer terrein wat smaller maken minder wissels en dan vanaf links dubbel spoor omhoog naar die plaat.
a
Hopelijk snappen jullie ongeveer wat ik uit wil leggen,enanders sta ik iedereen graag telefoonisch te woord !
Word vervolgt, nu eerst platen zagen voor onderste baan