Nou, even het verhaal van het schuine dak verven. Dit liep dus lang niet zo gesmeerd als de muurtjes aan de zijkant van de baan. Vrolijk vanochtend met de roller aan de slag gegaan. Tot mijn verbazing begon de oude laag verf te bladderen en dat gaf een paar rare plekken in het geverfde deel. Ik heb geen idee wat voor spulletje eronder zit, dus daar kan ik weinig mee.
Even het resultaat van afstand:

En een close-upje van een van de zes lelijke plekken

Dus de raad van Tom opgevolgd en de boel goed schoongemaakt en daarna (even laten drogen natuurlijk) met wat verdunde verf verder gegaan en ook maar ??n keer een strook rollen. Dat gaf het volgende resultaat:

Dit laat ik nu maar eens lekker goed drogen tot dinsdag of woensdag en dan gaan we het smalle strookje nog met verdunde verf doen en daarna het geheel - waar het nog niet gepakt heeft - nog eens met onverdunde verf. Hopen maar dat ik nu genoeg heb. Het lijkt me dat ik die lelijke strukjes nog even goed moet aanpakken. Krulrandjes wegsteken/snijden en dat eerste deel van vanochtend nog even met een doekje met ammonia schoonmaken. Dan kan ik daarna alles hopelijk wel meteen blauw krijgen.
Ach ja, al doende leert men en ik laat me natuurlijk niet kisten door zo'n schuin dakje.
Mvg,
Martin