Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 443351 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #275 Gepost op: 8 april 2012, 14:53:35 »
Je kan het ook zo laten, net of er wat wolken zijn en wat van die vliegtuigstrepen :D

Zoiets dus

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #276 Gepost op: 11 april 2012, 16:00:20 »
Vandaag weer even verder gegaan met het verfwerk. Ik wilde me natuurlijk niet laten kisten door zo'n zachtboard schuin dakje. Via een N-sporende schilder kreeg ik de tip om een blokwitter in te zetten. En dat is goed uitgepakt. Ik moet nog wel wat randjes en hoekjes doen (ook de houten plinten moeten er aan geloven) en op een tweetal plekken moet ik nog wat bladerwerk wegsteken en opnieuw inkleuren. Maar die plekken zijn lang niet zo lelijk als na het rolwerk van vorige week.

Zo zag het er dus vrijdag uit:


En zo ziet het er nu uit:


Dat is al een aanmerkelijk verschil, al zeg ik het zelf. Morgen als het droog is, de plekjes, hoekjes en randjes nog even aanpakken.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #277 Gepost op: 11 april 2012, 19:10:15 »
Beste Martin,

Het geschilderde deel ziet er goed uit!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #278 Gepost op: 13 april 2012, 16:21:55 »
Het heeft even geduurd, maar eindelijk is het schuine deel ook blauw geverfd. Probleem was dat de bovenste verflaag van het zachtboard bij het rollen los trok. Na wat schoonmaakwerkzaamheden en het inzetten van een blokwitter, is dit uiteindelijk ook gelukt. De foto's zijn het bewijs.







Nu de kranten en het afdekspul voorzichtig van de baan halen, want daar ligt nogal wat zooi op. Dan weer eens wat treinen op de baan laten rijden en voorzichtig aan de stad gaan inrichten. Dat zal vooraleerst vooral heen en weer schuiven met huisjes zijn, om te kijken wat een leuk effect geeft. Definitief inrichten zal voorlopig niet aan de orde zijn, want er is een mega-klus binnengekomen, waar ik de komende maanden mijn handen wel vol aan zal hebben. Uiteindelijk gaat brood op de plank natuurlijk wel voor.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #279 Gepost op: 13 april 2012, 17:14:45 »
Hier kan ik zo van genieten, geen groene strepen maar een helder blauwe lucht.
Goed gedaan hoor.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #280 Gepost op: 13 april 2012, 19:52:15 »
Martin, dit ziet er zeer goed uit. Een mooie strakke heldere hemel. Proficiat!
Zou je niet, voor je alle afdekkranten weer gaat weghalen, eerst wat wits aanbrengen? Lichte vederbewolking, wat lichte strepen.
Hierdoor gaat de blauwe muren misschien wat meer leven.
Het is maar een suggestie  ;).
En ......werk ze. Inderdaad moet er wel brood op de plank komen en mogelijk met wat beleg  ;D

Met groet, Roel
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #281 Gepost op: 13 april 2012, 23:34:12 »
Dank heren. Maar er gaat voorlopig even geen kwast meer op de muur. Gezien de bereikbaarheid kan dat witte wolkengedoe altijd nog later, zelfs als er opeens een berg in Hookyville staat. Dat blauw was gepland met een roller en een stok plus afbladderende oude verfresten, dus de baan afdekken was nu keiharde noodzaak. Straks zijn het een paar plekken en/of strepen en dan is het makkelijker aan te brengen en hoef ik ook minder af te dekken. Komt vanzelf wel in orde. En ach, ik zie wel vaker van die strakblauwe hemels. Bevalt me prima.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #282 Gepost op: 20 april 2012, 16:29:32 »
Nu de hemel lekker blauw is, ben ik aan het kijken hoe ik de stad Hookyville ga inrichten. Daarvoor beschik ik over hoge stadshuizen (de bekende die meer mensen in N hebben), wat minder hoge stadshuizen, een blokje industrie (metaalbewerking) en wat moderne(re) hoogbouwflats. Dan moet ik ook nog zorgen dat er ruimte is bij de twee goederensporen voor een overlaadpunt met kraan en containers. Kortom: het wordt een tijdje schuiven voor ik de juiste opstelling (in mijn ogen althans) gevonden heb.

De lage stadshuizen grenzen aan de doorlopende straat van Hookyville, met een doodlopend (of we gaan achterlangs naar een parkeerplaats) zijstraatje. Boom in de achtertuin. Persoonlijk vind ik dit wel leuk, mede dankzij die boom.



Omdat hiernaast wellicht de industrie geplaatst gaat worden, bestaat de kans dat ik dit deel iets meer naar links opschuif, zodat de industrie aan het spoor grenst. Bij dit deel van het spoor komen ook nog de dieseltankjes en de dieselopslag, al kan dat ook aan de andere zijde van het spoor. Het grote gebouw heeft een blinde muur, dus dat oplsaggebouw aan de linkervoorzijde kan ik er tegenaan schuiven.



Dan kom ik bij het deel met de hogere stadspanden. Ik wil deze niet voorlangs de perronsporen laten lopen, omdat je toch een aanzicht op de sporen wil hebben. Dat betekent dat in deze proefopstelling de stadspanden naar links zijn verhuisd. Bedoeling is om twee straten te maken, met tussen een serie huizen een gaar grasveldje met wat rommel. Wat ik mis, zijn enkele hoekhuizen, maar ook wat panden die op de kop van een straat geplaatst kunnen worden. Zo'n kale zijmuur op de hoek van een straat vind ik niet zo fraai, of ik moet daar prachtige reclames op gaan maken.

Bij onderstaande foto staat het Grand Hotel ook nog in beeld. Het is niet zeker of dat daar zo komt of past, dus denk dat maar even weg.



Hier zie je dus het doorkijkje. Tussen de twee linker rijtjes komt dan dat grasveld. Ga wel even kijken of ik dat pand met die balkons elders kan plaatsen. Beetje lullig met al die schaduw.



Vanuit een iets hoger standpunt ziet het er dan zo uit. Let wel: langs de boog van het spoor komt nog een rij bomen te staan.



En tot slot een laag aanzicht.



De nog aan te schaffen Mac en het nog te bouwen pand van Aldi komen helemaal aan de rechterkant aan de rand van de stad. Dus ergens in de buurt van de brug. Hier komen ook de flatgebouwen te staan. Zeg maar het nieuwe deel van Hookyville.

Let wel: het is het eerste schuifwerk en dus zeker nog niet definitief. Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #283 Gepost op: 20 april 2012, 16:37:42 »
Het begint nu wel erg veel op een echte modelbaan te lijken.
Ziet er goed uit hoor.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

rthuinte

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #284 Gepost op: 20 april 2012, 20:20:19 »
Het ziet er allemaal veel belovend uit. Ben erg benieuwd hoe het gaat worden. Waar ik vroeger zelf vaak problemen mee had is om een goede inschatting te maken van de ruimte tussen de gebouwen (voor een eventuele straat, stoep, tuin, etc). Ben erg benieuwd hoe dit er bij jou uit gaat zien.


Riny

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #285 Gepost op: 20 april 2012, 20:21:51 »
Zo Martin,

Nu komt het leuke werk en zeker wanneer er wat zicht in gaat komen.

Misschien nog 1 tip; wanneer je de huizen e.d. op juiste plaats hebt staan voor je eigen gevoel, omlijn de locatie van de huizen en nummer zowel de vlakken als de onderzijde van de huizen.
De kans is groot, wanneer je iets weghaalt, dat je gaat denken, "waar stond dat ook al weer? ".

Suczeven.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #286 Gepost op: 30 april 2012, 12:47:34 »
Tussen het beschrijven van fietsroutes door heb ik weer wat geschoven met huizen. Om een beter beeld te krijgen, zijn er nu ook wat auto's en vrachtwagens op de baan gekomen. En een paar bomen. Let wel: die bolletjes met zo'n platte voet zullen de baan niet halen. Dat is toch meer iets voor zelfbouw bomen en die twee van Jaap Vriend (ontdek ze maar).

Verder staan ook bijna al mijn locs met wat aanhang op de baan. Alleen de Thalys en de oude Italiaan zijn niet uit hun doosje gekomen. Qua tijdperk loopt het wel wat door elkaar. Het meeste is tijdperk V en een beetje VI, maar de modernere versie van de Rheingold mag vandaag ook meedoen.

In een oud doosje vond ik zelfs nog wat bankjes en een bord. Die heb ik op de houten onderkant van de perrons geplaatst.

Maar even een tiental foto's. Natuurlijk sta ik open voor commentaar, want ik ben er nog lang niet uit. Ik heb aan de andere kant nog wel even flink de tijd. De flats uiterst rechts (bij de spiraal) zijn twijfelachtig. Misschien moeten die maar verhuizen naar Esdorf. Uiteindelijk wil ik hier de Aldi en de Mac gaan plaatsen en al snel aan bergen beginnen.





















Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #287 Gepost op: 30 april 2012, 13:17:24 »
Het gaat toch wel een sfeervol geheel worden.
Doet toch best lekker Duits aan met die flatgebouwen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #288 Gepost op: 3 mei 2012, 14:05:19 »
Ik was al wat verder aan het schuiven geweest. Die drie straten zijn al weg, maar dat kwam op de vorige serie foto's niet zo over. Heb ze nu wat schuiner gezet en een paar huizen elders. De weg loopt uiteindelijk door naar het iets verhoogde Grand Hotel en je kunt naar rechts afbuigen naar de goederenoverslagplaats.
Een carr? van stadshuizen met tuintjes is ook leuk of een carr? met aan ??n kant een open inkijk van het spoor naar de tuintjes ook, maar dan heb ik wel hoekpanden nodig en eventueel een pand voor op kopse kant van zo'n blok. Nu heb ik daar nog kale muren, maar met een klimop en een reclameposter kan je dat ook verdoezelen.





En nog even foto's van wat verder af, waarbij je ook het schaduwstation en een deel van de spiraal nog ziet.







Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #289 Gepost op: 5 mei 2012, 12:47:12 »
Vanochtend heel even een uurtje op zolder zitten brainstormen met het idee om de stad iets te verhogen en over het spoor te laten lopen. Geeft weer een heel nieuw beeld en zeker een stuk meer hoogteverschil op de baan zelf, want waar de stad via een weg naar beneden komt, daar gaat het spoor juist weer omhoog naar de spiraal.

Voordeel van verhogen en over het spoor laten lopen, is dat ik de stad meer naar de zijmuur kan laten lopen en dat de boog van het dubbelspoor aardig uit het zicht is. Ik heb een paar foto's genomen, maar ik moet zeggen dat ik wel wat zaken anders zou doen, alleen had ik ff geen plankjes meer.

Eerst maar even de vijf foto's en dan een extra uitleg.











Opmerkingen:
- Ik wil de huizenrij niet zo ver de baan in laten lopen. In de bovenste rij staan nu zes panden, dat is te veel en daardoor raak ik aardig wat zicht kwijt op het goederenoverslagdeel. Ik heb het goederenpandje al wat naar rechts geschoven en dan gaat het wel. Door vanaf een andere hoek te kijken, is er straks in deze proefopstelling ook nog wel zicht op de lading containers.

- In de onderste rij wil ik een klein zijstraatje maken met dus een hoekpand en een normaal pand. Dat breekt ook het recht toe recht aan van de 'Hauptstrasse'. Plus dat er nog best war ruimte is. De ronding van de wal kan ik dan mooi mee laten lopen met het spoor.

- Links van het hotel wil ik een weg naar de muur laten lopen. Daar houdt de baan en dus de weg op.

- Als je voor het hotel naar rechts gaat, wil ik een weg naar beneden laten lopen waarbij de weg aan de rand van de tafel bijna beneden is. Deze weg moet dan doorlopen (als ik nog een paar losse modules maak voor de achterzijde) naar het station.

- Je moet het dus zo zien dat dit deel van de stad op een soort burchtwal heeft gestaan en dat de rest van de stad pas later is gebouwd en ook op een lager niveau. De wal zou dus kunnen bestaan uit arcademuren en een wal van gras. Na het laatste pand in de 'Hauptstrasse' gaat de weg vrij snel en steil naar beneden om niveau 0 van Hookyville te bereiken.

Wat vinden jullie van dit idee?

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

neudalhausenstadbahn

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #290 Gepost op: 5 mei 2012, 14:29:15 »
Martin, lijkt me een prima idee camoufleer je die storende (vind ik) 180 graden boog grotendeels.  Op zich zelfs jammer dat die goederen overslag er ligt anders had je de stad verder over het spoor heen door kunnen trekken zodat je nog minder spoor zou zien.

Bedenk wel ik kijk er naar vanuit wat ik mooi vind 8), ik wil een trein alleen in natuurlijke situaties zien en ik hou ook niet van keerlussen en tunnels zoals je die in berg gebieden soms tegen komt ;)

Groetjes Michiel

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #291 Gepost op: 5 mei 2012, 14:50:00 »
Tja, die goederenoverslag en die twee spoortjes met stootblok kunnen daar natuurlijk niet meer weg. Maar ik kan daar wellicht wel een leuk hoekje maken met steunmuurtjes, containers ervoor en wat vrachtverkeer en verlichting. Ik zou de stad dan schuin naar linksboven weg kunnen steken, zodat de twee kopspoortjes zelfs tegen de burchtwal/graswal/steunmuur komen te liggen. Kijk dan even op de luchtfoto. Dan zie je dat de wal bijvoorbeeld links langs de groene container kan lopen. Dan is die hele boog weg. Alleen hoe ik die delen dan uitneembaar moet maken, is voor mij nu nog een raadsel. Maar dat komt wellicht wel als ik zeker weet dat ik hiervoor ga kiezen. Kan ik ook nog wel een zijstraatje vanuit de Hauptstrasse naar boven maken,  :D
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #292 Gepost op: 6 mei 2012, 12:28:40 »
Het vervolg komt al veel sneller dan gepland. Eenmaal boven om mijn tennisspullen te pakken, kan ik de verleiding niet weerstaan om nog even wat te schuiven en plankjes te scoren. Dat levert weer nieuwe idee?n en beelden op.

Op onderstaande foto kom je bij de kruising bij het hotel aan. De rol tape moet het midden van een rotonde voorstellen. Daar komt dan een fraai standbeeld te staan van een of andere held. Je kunt dan naar links rijden en naar rechts er vanuitgaande dat je door de Haupstrasse komt. Naast het hotel voorzie ik toch een groenstrook en wat parkeerplaatsen. De weg loopt dus van de tafel af. Achter die twee panden rechts kan een binnenplaatsje komen of een speelveldje.



Hieronder zie je een strookje mdf dat precies aangeeft waar de stad moet ophouden. Hij loopt dus net voor de stootblokjes langs, die dus als het ware tegen een muur geplaatst zijn. De containers staan al wat rond, want hier moet nog wel een ronding hout komen met bijvoorbeeld een mooi uitkijktpunt over het station heen ofzo.



Door de strook naar achteren toe, dus voorlangs de stootblokken is nu ook ruimte gekomen. Hier staan al een paar panden tegen de muur. Je zou hier de weg in het midden kunnen laten dalen, maar een ander deel van de weg blijft boven en gaat voor de panden langs. De dalende weg loopt dan richting station. Ik denk dat ik hier alleen aan de muurkant panden neerzet en voor de rest wat meer aan sfeer ga werken, zoals bomen en een wandelpromenade. Aan twee kanten panden lijkt me iets te druk, want rond de Hauptstrasse is het al druk zat. Of zie ik dat verkeerd? Misschien wel een idee om het stadhuis aan het eind van de hoog blijvende straat te plaatsen en dat de dalende weg er onderdoor loopt?
Overigens, waar de twee rijen panden in de Hauptstrasse ophouden, daar moet dan de daling naar niveau 0 worden ingezet. Het zal hier wel wat rondlopen, zoals dat stuk hout (restantje van spiraal) aanduidt.



En dan nog even een afstandsplaat voor het overzicht van die hoek.



En gezien vanaf het station:



Ik moet zeggen dat het hele idee, dat wel wat bijval kreeg, me steeds meer gaat bevallen. Ik krijg in het midden van de baan meer ruimte, dus dan zouden die flatpanden daarheen kunnen verhuizen of dit wordt de plek voor de Aldi en de Mac.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #293 Gepost op: 6 mei 2012, 15:39:26 »
Van welk merk zijn die flatpanden, mijn vrouw wil ze ook heel graag op onze baan, maar we kunnen ze nergens vinden.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #294 Gepost op: 6 mei 2012, 21:03:04 »
Die zijn van Faller, maar dit is wel N-spoor. Voor h0 weet ik het niet.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #295 Gepost op: 11 mei 2012, 16:22:51 »
Mocht ik nog twijfels hebben over de verhoogde stad, dan zijn die nu echt wel verdwenen hoor. Alle reacties - ook elders - waren positief. Op ??n na. Die vond het zonde dat de overslag uit beeld verdween. Nu zijn die twee overslagsporen bijna een meter, dus dat valt best wel mee.

Vandaag bekeek ik de situatie ter plekke nog eens en het viel me op dat het een beetje een bende was geworden.



Gauw even de zaak van dichtbij inspecteren. Zie daar, een heuse cola- en snoepautomaat. Jammer alleen dat die vuilniszakken dan weer op de hoek liggen en dat die ene kliko meer dan vol is. Maar als je op het bankje zit, heb je wel een leuk uitzicht. Ook op het perron bij het station is een drank- en snoepautomaat gekomen, maar de fotograaf was net vertrokken.



Onderstaand nog twee plaatjes van een nieuwe aanwinst. Een goederenloodsje voor naast het spoor. Zit sterk te overwegen om dit oand aan het industriecomplex toe te voegen. Die DB-sticker gaat er waarschijnlijk wel af. Overigens wil ik het industriecomplex nog wel uitbreiden met ??n pand met hoge schoorsteen. Suggesties zijn welkom!





Mocht iemand nog een hoekpand, zoals links op onderstaande foto dat witte pand met rode dak, over of te koop hebben, dan houd ik me aanbevolen. Als je toevallig een keer op eBay of MP een aanbod ziet van een hoekpand, let me know.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #296 Gepost op: 11 mei 2012, 16:32:32 »
Dit wordt compleet een hele andere baan.
Echt goed zo met die verhoging.
Geeft veel meer doorkijkjes en ik denk ook een goeie dieptewerking als straks de boel verder is gestoffeerd.

Je gaat wel weer als een speer, moeten er geen fietsroutes geschreven worden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #297 Gepost op: 11 mei 2012, 16:34:23 »
Ja hoor Tom. Maar dit is ook maar een paar minuten werk. Even neerzetten en op de kiek zetten. Ben nu weer aan het werk.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #298 Gepost op: 11 mei 2012, 16:58:27 »
Ok, dan is het goed want er moet natuurlijk nog wel gewerkt worden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #299 Gepost op: 23 mei 2012, 15:39:01 »
Het aantal stadspanden is weer met twee uitgebreid. Na Pinksteren komt er nog een setje van vijf bij, waaronder twee hoekpanden. Dan zal de stad weer wat beter in te richten zijn. Denk dat ik nog wel een aantal hoekpanden kan gebruiken of kopse panden, maar in elk geval geen 'rechte' panden meer.

Jammer dat de brandweer van Hookyville niet op tijd kon zijn, want de bovenste twee verdiepingen van een van de panden is door brand niet meer bewoonbaar. Mogelijk wordt het pand zelfs onbewoonbaar verklaard en op de slooplijst gezet. Let niet op de opstelling, want dit is puur voor de foto.





Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.