Op een ander forum vroeg men zich af of de trap niet naar rechts verplaatst kon worden en uit de vraag begreep ik meteen dat het misschien niet zo duidelijk is waar ik nu zit te werken. Dus heb ik het uitneembare stuk eens even op de baan gezet. Bijna nauwkeurig, want het zou nog een paar centimeter meer naar rechts moeten. Zal wel blijken als ik alle delen terug ga plaatsen.
Aan de voorzijde tot het tunnelportaal (wat in het ergste geval nog iets meer richting de wissels zou kunnen) is nog wel ruimte om voor de rechter muur wat extra ruimte te cre?ren. De trap zou dan ook aan die kant kunnen, maar bestaat dan uit twee delen. Voordeel is dat de opstap hier dan recht ligt en niet schuin. Ik vroeg me dan wel af of de rollaag/deklaag dan wegmoet of kan blijven bestaan?
Een close-upje en een verafje.

Een voordeel van het feit dat een van de panden van het uitneembare stuk viel, is dat ik de bodemplaat nu niet zelf meer hoef weg te halen,

Bovendien kan ik dan de hoek waar het pand slecht verlijmd was, meteen even aanpakken. De grote ruimte onder dit bruine pand biedt meteen de mogelijkheid om een handvat te plaatsen.
Mvg,
Martin