Die grote trap was naturlijk geen postzegel. Heb 'm drastisch aangepakt door de treden smaller te maken, hekjes en staanders losgemaakt om straks weer vast te kunnen zetten. Op onderstaande foto's krijg je dan een beeld van wat ik bedoel. Daarna nog wat kleine uitleg en natuurlijk de vraag of dit zou kunnen. Vind het er zelf al wel leuk uitzien

Het grijze plaatje onderaan de trap is ongeveer de dikte van het voetpad wat naar de ingang van de parkeergarage moet leiden. Hier komt dan nog een losse traptrede op, anders is de afstap wat groot.
De staanders zijn lichtgroen (jakkes), die ga ik wel een andere kleur geven.
De leuning ligt er nu even los op, maar die zal ik weer vastplakken. Uiteraard heb ik ook nog leuningdelen voor de bovenkant. Langs de muur kan ik een leuning vastlijmen, zodat mijn bewoners daar ook steun hebben.
Onder de trap zelf komt een grasstrook die tot aan de hoek bij de kruising loopt, maar niet breder dan de trap zelf. En steeds tegen de steunmuur aangroeit.
Bovenaan moet dan nog een klein paadje en een trappetje komen om bij het voetpad uit te komen. Ik denk zelf aan een trap van karton, waarbij de onderste trede dan schuin ligt en de helling volgt. Een h0-spoorder heeft me daar wel een paar foto's van laten zien.
De rollaag/deklaag van de muur wordt dan doorgetrokken van beneden tot aan de trap. En na de trap tot einde muur. Hoe het boven de parkeergarage wordt, hangt van de vorm van de garage zelf af. Deze is niet recht, maar schuin.
Hamvraag voordat ik aan het echte werk ga beginnen: wat denken jullie en wat zouden jullie me nog aanraden?
Mvg,
Martin