Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 443155 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #575 Gepost op: 16 mei 2013, 15:28:29 »
De hoekjes en dwarsverbindingen in de middenstrook met bomen zijn inmiddels aangebracht. Op onderstaande foto, waar het voetpad inmiddels een basiskleur heeft gekregen, is de structuur duidelijk zichtbaar. De gaatjes geven immers aan waar de bomen straks komen te staan.



Hier zijn we al een stapje verder. De eerste weathering van de stoepen is inmiddels gedaan. Er komt nog een tweede laag en dan wordt er ook wat onkruid en rotzooi op de stoep aangebracht. Maar voor die ronde gaat de plaat op zijn kant en ga ik wat bindruggen aanbrengen en de straatverlichting, voor zover er nu lantaarns staan, aansluiten.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #576 Gepost op: 18 mei 2013, 22:17:37 »
Vandaag wat aan de onderkant van de stadplaat gewerkt. Met hete lijm en wat schroefjes bindruggen vastgezet. Daar gaan straks de draadjes van de verlichting doorheen lopen. Op de foto nog niet zichtbaar, maar ??n soldeerprint voor de straatverlichting is al op z'n plaats gezet en de zes straatlantaarns doen het. Dit weekend ook nog twee andere soldeerprints aanbrengen en dan doen alle straatlantaarns, die ik tot nu toe heb kunnen plaatsen, het.



Vandaag kwam ook nog een pakje van Jaap. Drie extra bomen voor de andere kant van de bomenrij (na de kruising dus), aarde en wat graspollen om straks een mooi bloemenperkje van te maken.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #577 Gepost op: 19 mei 2013, 11:42:34 »
Handig die soldeerprints, bespaar weer veel draad onder de tafel.
Daar waar het mogelijk is ga ik die ook gebruiken.
Maar voorlopig ben ik nog niet zover!
Jaap heeft toch wel leuke groenspullen. Zijn bomen mogen er best zijn.

Roel
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #578 Gepost op: 19 mei 2013, 12:00:51 »
Toch weer een heugelijk moment in Hookyville. De drie soldeerstrips onder de plaat zijn met elkaar verbinden door een tijdelijke soldeerstrip van drie. Straks heb ik voor alle straatlantaarns wellicht een stripje van vijf nodig, zeker als die lantaarns op de stijgende straat module er nog aan gekoppeld gaan worden. Daar moet ik nog wel even een stekkertje voor hebben. In elk geval branden er nu dertien straatlantaarns in Hookyville Zentrum. De stijgende weg module is niet aan het geheel gekoppeld, want die staat nog gewoon op de treintafel zelf.

Voorlopig zal er weinig gebeuren qua straatverlichting. De lantaarns zijn op en even een serie nieuwe aanschaffen is er voorlopig niet bij, want het geld is op. Maar ik kan de bomen en de perkjes wellicht gaan inrichten. Of ik ga alvast wat verlichting aanbrengen in de panden.

Genoeg woorden, ik laat de foto's maar voor zich spreken.









Vandaag of morgen schiet ik 's avonds als het donker is nog een paar sfeerplaatjes.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #579 Gepost op: 19 mei 2013, 13:19:04 »
Nou, nou.
Dat ziet er fantastisch uit.
Lantaarns staan erg goed en als de voorraad op is valt er nog genoeg andere zaken te doen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #580 Gepost op: 19 mei 2013, 13:35:37 »
Het hele straatbeeld ziet er goed uit. Ik vind het erg mooi geworden zo met die straatlantarens en die bomenrij in het midden. het ziet er allemaal heel realistisch en sfeervol uit!

Groeten, G?J

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #581 Gepost op: 19 mei 2013, 23:48:45 »
Nachtfoto's maken met straatverlichting aan, is een lastige klus. Althans voor mij. Het lijkt wel alsof het licht enorm fel is, maar de foto's vertekenen dat beeld behoorlijk. Ik heb er toch twee gevonden die ik nog wel kan plaatsen.





Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #582 Gepost op: 20 mei 2013, 11:58:54 »
Om nachtelijke foto?s te maken wil een statief(je), omdat de sluitertijd wat langer wordt, nog wel eens helpen. Je kunt ook proberen of je de camera gewoon kunt neerzetten. Ook kun je de ISO-waarden wat omhoogschroeven, maar afhankelijk van de kwaliteit van de beeldchip kun je dan wel wat meer ruis verwachten.
Ook kun je met een extra lampje de lantaarnpalen een beetje helpen, zodat de omgeving wat meer wordt verlicht.
Als je je camera op een statief zet kun je ook proberen of je verschillende foto?s kunt maken met verschillende diafragma-instellingen en sluitertijden. Die foto?s zet je dan in Adobe Photoshop in verschillende lagen over elkaar heen en dan ga je wat uitproberen met de doorzichtigheid van de onderlinge lagen. Uiteindelijk zou je moeten uitkomen op een foto waar de lichte partijen, zoals de lantaarnpalen, wat minder uitbleken en de donkere partijen wat lichter worden.
De dieptescherpte kun je wat verminderen door het diafragma zo klein mogelijk te houden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #583 Gepost op: 20 mei 2013, 14:33:00 »
Binnenkort komt een van de fotografen waar ik mee werk, mijn toestel eens bekijken en me daarna een uitleg geven hoe ik hiermee het beste overweg kan. Een statief heb ik wel, al is dat maar een tafelstatief. Wie weet.

Ik krijg nog wel eens de vraag van hoe groot of klein dat N dan wel is. 1:160 zegt ook niet alles. Dus op verzoek maar eens twee foto's genomen met een munt van één euro in de foto's verwerkt. Misschien dat dat meer zegt dan dat N twee keer zo klein en twee keer zo smal is als h0.





Ooit voordat Hookyville gebouwd werd, was dit een ruw, onontgonnen gebied. Rotspartijen en hier en daar een vruchtbare strook. Daar groeide een boom en die boom staat nog steeds in Hookyville. Hij is wel wat hoger gegroeid. De boom staat centraal op een pleintje en een soort keerlus voor auto's. Die kunnen rond de boom parkeren, maar het is veel gezelliger als het markt is of wanneer de bierfeesten plaatsvinden. De boven de panden uit torende boom is hier goed te zien.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #584 Gepost op: 18 juni 2013, 20:02:37 »
Had vandaag plannen om flink wat aan de baan te doen, maar daar is weinig van terechtgekomen. Kwam een spoedklusje tussendoor en toen vond ik het ook wel tijd om een zakelijke facebookpagina voor Hookies Communications te maken. Gezien het warme weer van vandaag ben ik bij de computer binnen ook beter af dan op zolder. Maar om niet helemaal niks gedaan te hebben, ben ik maar wat stoepranden en hekjes gaan verven. Droogt als een tierelier, dus morgen scheidingen aanbrengen voor de trottoirranden en dan kan dat zo de baan op als het weer wat koeler is daar.

Wel een fotootje, maar spannend is het natuurlijk allemaal niet.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #585 Gepost op: 18 juni 2013, 22:11:04 »
Waarvan heb je die stoepranden gemaakt?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #586 Gepost op: 18 juni 2013, 23:04:25 »
Styrenen strookjes van 0,75 x 0,75 mm. Merk Evergreen. Er zitten er 10 van 30 cm in een zakje. Op foto's van de module met de stijgende weg kun je ze zien.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #587 Gepost op: 18 juni 2013, 23:26:08 »
Die stoepranden is wat nog ontbrak.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #588 Gepost op: 20 juni 2013, 15:56:49 »
Vanmiddag heeft de brandweer in samenwerking met de politie de binnenstad van Hookyville afgegrendeld. Niemand mocht er meer in.



De gemeentewerken zijn namelijk begonnen met het aanleggen van de stoepranden. Blijkbaar heeft iedereen regenverlet, want men is allemaal de kroeg in gevlucht.



Het afgrendelen van de binnenstad leidde overigens tot bijzondere taferelen, want de vrachtwagen rechts op onderstaande foto heeft het wel erg lastig.



Zoals de luchtfoto hierboven al liet zien, zijn de stoepranden aan deze kant al geplaatst.




Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #589 Gepost op: 20 juni 2013, 16:03:37 »
Dat zijn geen halve maatregelen voor een paar stoepranden!


Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #590 Gepost op: 20 juni 2013, 16:10:51 »
Het waren wel hele lange stukken stoeprand G?J?. Het stadsbestuur van Hookyville hecht veel waarde aan veiligheid.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #591 Gepost op: 20 juni 2013, 19:03:37 »
Da's nog een aardig prutswerkje Martin.  ;) Het ziet er weer deftig en opgeruimd uit in Hookyville met die nieuwe stoepranden. Goed gedaan man.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #592 Gepost op: 20 juni 2013, 19:10:19 »
Die stoepranden maken het wel helemaal af!
Mooi werk.

Groeten, G?J

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #593 Gepost op: 4 juli 2013, 14:55:03 »
Tussen de bedrijven door toch nog wat verder kunnen gaan met de stad. Rond de voetpaden op het midden - langs de bomenrij - zijn nu ook stoepranden aangebracht. Tevens is er een dubbelzijdige lantaarn geplaatst aan de kopse kanten van dit middendeel. Dat is de eerste stap om spookrijders te vermijden. Verkeersborden moeten later de rest doen. De lantaarn aan de voorzijde en de bomen gaan er binnenkort weer even uit om aarde, planten, wildgras en hekjes te plaatsen.

Foto's laten zien hoe het aan het worden is.







Hoewel er straks weinig van te zien is, hebben de bewoners van een aantal panden toch aangegeven dat zij aan de achterkant van hun panden een nette stoep willen hebben en ook wat stukjes groen. De eerste aanzet is al gegeven. Overigens moet er ook nog ergens een schoorsteen recht worden gezet.



Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #594 Gepost op: 4 juli 2013, 16:47:59 »
Al die stoeprandjes maakt het wel af Martin. Schiet nu ineens erg op met Hookyville. Nieuw stads bestuur misschien? ;D

Lekker doorgaan zo Martin. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #595 Gepost op: 17 juli 2013, 16:59:37 »
Het moest er dan toch eens van komen: knutselen met ledjes. Ik was bezig met één stadspand en daar zat een galerij bij, waar je overdekt naar de etalages kon kijken. Leek me leuk om daar twee ledjes te plaatsen, dus met wat tips en een pakketje van een collega modelspoorder aan de slag gegaan.



Aan de speciale lichttrafo heb ik een gelijkrichter gekoppeld. Vervolgens maar meteen ruim draad getrokken richting het half afgebouwde stadspand. Tegen het einde heb ik aan de grijze draad (die bij mij voor min staat) een weerstand gekoppeld. Vervolgens de rode draad (die voor de verlichting bij mij als plus staat voor de test even tegen de lange poot van het ledje gehouden en het kleine pootje tegen het uiteinde van de weerstand. Eureka. En er was licht.





Daarna moest er natuurlijk verder gesoldeerd worden om alle ledjes ook 'gewoon' te laten werken. Heb de soldeerverbindingen wel met speciale tape afgeplakt, zodat er geen contact mogelijk is tussen een soldeerverbinding aan de plus-kant en een soldeerverbinding aan de min-kant. Had ook gekund met krimpkousjes, maar die waren even niet in de buurt. Te veel rotzooi. Het derde handje kwam mooi van pas, ook om nog even een foto te maken van beide brandende ledjes en het dakje!



En dan volgt de laatste stap. Het plafond van de galerij vastgelijmd op de plek waar het hoort. En dat geeft natuurlijk weer een heel ander beeld, zeker als ik de nog niet vastgelijmde frontmuur er bovenop zet. Aan de bovenkant schijnt nu nog licht door, maar dat is makkelijk weg te werken. En ik wil in het huisje natuurlijk ook nog wat licht hebben en wat ramen aan de binnenkant afplakken. Kortom, nog genoeg te doen, maar dit vind ik toch wel een mooie prestatie, al zeg ik het zelf, haha.





Op de foto hierboven zie je dat er toch een klein kiertje zit, maar dat is meer het model van Faller dan iets anders. En ja, de glazenwasser moet ook nog even langskomen.



Ga nou niet zeggen dat ik vier lampjes had moeten plaatsen, want daar was echt geen beginnen aan. Het is al priegelen op de vierkante millimeter. Ik ben hier al zeer tevreden mee en dat zal de bevolking van Hookyville vast ook wel zijn.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #596 Gepost op: 17 juli 2013, 17:01:05 »
Dank je wel voor het herplaatsen Martin  ;)
Ik moet zeggen het ziet er gelikt uit...
Fotografen met passie.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #597 Gepost op: 1 september 2013, 15:39:51 »
In Hookyville heeft in de afgelopen weken een aardbeving plaatsgevonden. Alle huizen zijn weggevaagd. Daarnaast kwam er ook een stuk meteoriet op de stad terecht, waardoor de kap van een van de straatlantaarns is gesneuveld.



Om kort te gaan, ik had de huizen weggehaald om nog een paar straatlantaarns te plaatsen. Viel er opeens van een van de planken een tube met lijm op de baan. Lampenkap gesneuveld en een van de dubbele straatlantaarns was verbogen. Dat hebben we weer kunnen repareren door voorzichtig terug te buigen, die andere lamp moet worden vervangen.

In elk geval weer eens wat kunnen doen, maar daar blijft het de komende drie weken wel weer bij. Daarna gaat de plaat op z'n kant en ga ik alle straatlantaarns aansluiten. Ik zit nog wel in dubio om halverwege het middenstuk van de weg (waar dus die bomen horen te staan) ook nog een dubbele straatlantaarn te plaatsen. Misschien wat veel verlichting, maar wel weer leuk voor de krasse knarren op hun bankjes. En het geeft ook weer een stukje veiligheid!

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #598 Gepost op: 1 september 2013, 17:21:50 »
Balen man ... dat er nu twee lantaarns gesneuveld zijn. Allemaal weer extra werk maar vooral extra tijd. Daar had je al een redelijk te kort van. Succes man. ;)

Als je de lantaarns gaat aansluiten maak je dan ook gelijk de aansluitingen voor de huizen Martin?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: De bouw van Hookyville
« Reactie #599 Gepost op: 1 september 2013, 17:28:45 »
Gelukkig is er maar één lantaarn gesneuveld, maar de draadjes van die lantaarn waren al vast gesoldeerd op een print. Dus even zoeken welke draadjes en loshalen maar weer. Ach, die dingen gebeuren. Komen we wel weer overheen.

Inderdaad is het wel de bedoeling om dan ook alvast verlichting voor de huisjes aan te brengen. Maar dat zal nog wel even zoeken en testen worden.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.