Auteur Topic: Nieuwe hoekbaan Roel  (gelezen 216996 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #250 Gepost op: 12 mei 2014, 10:07:19 »
Roel ... kan je het stukje tegelwerk dat je gebruikt hebt als proefstukje niet wat groter maken? Ik vind de structuur behoorlijk goed en de kleur eigenlijk ook. Met een beetje knippen en plakken moet dat geen enkel probleem zijn. :)
Bedoel je de tegelmaat iets groter maken of een detailfoto. Pierre? De tegelmaat vind ik nu goed. De kleur vind ik eigenlijk heel goed en heb er niets aan gedaan. Het is gewoon de kleur zoals die uit de zwart-wit printer kwam ;).
Roel misschien heb je hier wat aan
http://home.wanadoo.nl/schatborn/
Hoi Hans, Ik ken die site en heb er al eens gebruik van gemaakt. Bedankt voor het meedenken.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #251 Gepost op: 12 mei 2014, 10:15:40 »
Roel ... kan je het stukje tegelwerk dat je gebruikt hebt als proefstukje niet wat groter maken? Ik vind de structuur behoorlijk goed en de kleur eigenlijk ook. Met een beetje knippen en plakken moet dat geen enkel probleem zijn. :)
Bedoel je de tegelmaat iets groter maken of een detailfoto. Pierre? De tegelmaat vind ik nu goed. De kleur vind ik eigenlijk heel goed en heb er niets aan gedaan. Het is gewoon de kleur zoals die uit de zwart-wit printer kwam ;).

Nee Roel ... ik bedoel niet de tegel maar het hele straatje wat groter maken zodat je niet zoveel kleine stukjes aan elkaar hoeft te plakken om aan de breedte en lengte van je perron te komen. Zo te zien bestaat het proefstrookje maar uit een paar tegels. Of ik moet het natuurlijk fout zien 8) Op zich is de maat en de kleur prima.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #252 Gepost op: 12 mei 2014, 10:21:19 »
Nee, Pierre, Ik ga de tegels op een A4 zetten zetten, zodat ik inderdaad geen kleine stukjes hoef te plakken.
Wat betreft jouw print: ik moet de tegeltjes iets groter maken en de kleur wat sprekender.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #253 Gepost op: 12 mei 2014, 13:49:02 »
Kijk Pierre, even jouw straatje wat bewerken en je krijgt een heel ander gezicht.

Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #254 Gepost op: 12 mei 2014, 18:44:42 »
Kijk Pierre, even jouw straatje wat bewerken en je krijgt een heel ander gezicht.

OK Roel ... het was ook een prototype. Ik heb het nooit gebruikt. Maar het ziet er nu veel beter uit. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #255 Gepost op: 12 mei 2014, 19:48:20 »
Waar staat de printbaren  ;D ;D Heb ook nog wat straatjes nodig
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #256 Gepost op: 13 mei 2014, 00:33:26 »
Waar staat de printbaren  ;D ;D Heb ook nog wat straatjes nodig
Als het goed is kun je met je muis op de afbeelding klikken en dan kiezen voor: afbeelding opslaan als.....
Succes, Rick.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #257 Gepost op: 13 mei 2014, 11:58:55 »
Misschien wel een idee om ergens op het forum een plekje te reserveren waar we alle printbare bestanden kunnen plaatsen. Ze staan nu een beetje versnipperd op het forum. En dan niet alleen trottoirtegels, maar ook reclameposters, gordijnen, opschriften, verkeersborden en kentekenplaten.
Is dat wat?  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline steekie

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 342
  • Thanked: 8 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #258 Gepost op: 13 mei 2014, 12:10:29 »
Ik zou dat zeker waarderen.
Groet,
Theo

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #259 Gepost op: 13 mei 2014, 12:47:05 »
Misschien wel een idee om ergens op het forum een plekje te reserveren waar we alle printbare bestanden kunnen plaatsen. Ze staan nu een beetje versnipperd op het forum. En dan niet alleen trottoirtegels, maar ook reclameposters, gordijnen, opschriften, verkeersborden en kentekenplaten.
Is dat wat?  ;)

Dat plekje heb je HIER toch al gemaakt Wim.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #260 Gepost op: 13 mei 2014, 13:54:40 »
Ach natuurlijk. Dom!  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #261 Gepost op: 13 mei 2014, 18:47:55 »
Ach natuurlijk. Dom!  ::)
Och, wat is dom. Het is een vergeetachtigheidje, waar ook ik last van heb.
En Pierre springt hier weer lekker bovenuit  ;).

Ik zet mijn straatje in ieder geval op 'Leuke Hebbedingetjes'.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #262 Gepost op: 14 mei 2014, 10:17:39 »
...en ik moet natuurlijk gewoon vaker klikken en beter lezen.  ::)
Na 3713 berichtjes gaan er wel eens een paar de mist in. Het aantal missers is dan een percentage ver achter de komma.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #263 Gepost op: 26 mei 2014, 16:49:05 »
Even een kleine update.
Ik ben even verder gegaan met de perrons. Ze zijn nog niet klaar. Er moeten nog halve tegels aan de randen wit worden gemaakt, een matte laklaagje erover aanbrengen, de overkappingen, de perronbrug, de bankjes enz.
Dus veel zal je niet meer zien van het tegeloppervlak.
Maar toch heb ik er geen goed gevoel bij. Alleen.... ik kan dat gevoel nog niet duiden.
Misschien de ware perronlengte die korter wordt door het verhogen van het perron? De totale hoogte van het perron is te hoog? Ik heb hiervoor 2 x 10 mm MDF genomen. Misschien was het beter geweest een totale hoogte van 16 mmm te hebben.
Of misschien ben ik te perfectionistisch. En zie je daar later allemaal niets meer van als het helemaal klaar is.





wordt vervolgd


Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #264 Gepost op: 26 mei 2014, 17:03:16 »
Dat licht er mooi strak in Roel!
Ga je dat station van je nou ook voorzien van hetzelfde type perron?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #265 Gepost op: 26 mei 2014, 17:13:16 »
Citaat
Maar toch heb ik er geen goed gevoel bij. Alleen.... ik kan dat gevoel nog niet duiden.

Roel misschien die schuine aflopende kanten aan het perron? meestal is dat toch recht omlaag, met een hekje er omheen?

Maar ziet er toch mooi uit hoor.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #266 Gepost op: 26 mei 2014, 17:18:08 »
Die schuine kanten is denk ik niet zo raar. Misschien wèl dat de zijkanten niet schuin meelopen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #267 Gepost op: 26 mei 2014, 17:18:42 »
Roel misschien die schuine aflopende kanten aan het perron? meestal is dat toch recht omlaag, met een hekje er omheen?
Ik heb dit zo gedaan waardoor de perrons optisch langer lijken  ::)
Op dat grijze gedeelte onderaan komt nog (misschien) de naam van het station of misschien een klok.
Er komt in ieder geval nog wel een hekje.

Die schuine kanten is denk ik niet zo raar. Misschien wèl dat de zijkanten niet schuin meelopen.
Daar heb je wel een punt, Wim. Ik zal daar nog eens naar kijken.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #268 Gepost op: 26 mei 2014, 18:34:45 »
Ik vind het er toch wel heel goed uit zien Roel. Ik denk dat het beter wordt als de geul langs het perron geballast is en er een overkapping op zit. Dan is het perron niet meer zo hoog boven de grond en dat ziet het er niet meer zo steriel uit. Bovendien loopt het grijs dan ongeveer even hoog als de ballast.  Je kan even proberen hoe het er uit ziet door wat strooisel langs de rails te gooien. ;) Dat grijs is een mooie plek om b.v. een sein te plaatsen of inderdaad een klok of zo.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #269 Gepost op: 26 mei 2014, 21:49:34 »
Je bent in ieder geval wel lekker op weg ,Roel!
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #270 Gepost op: 27 mei 2014, 11:23:03 »
Je kan even proberen hoe het er uit ziet door wat strooisel langs de rails te gooien. ;) Dat grijs is een mooie plek om b.v. een sein te plaatsen of inderdaad een klok of zo.
Dank je wel voor je reactie, Pierre.
Ik ga ook wat strooisel langs de rails aanbrengen om te kijken naar de hoogte. Vooral bij die grijze punten. IK wilde ook de zijkanten van alleen die grijze punten grijs schilderen. Als het zo is dat dat stukje te hoog is, dan lijkt het net een betonnen bak waar de ballast tegenaan ligt.
Je bent in ieder geval wel lekker op weg ,Roel!
Ja Arend, elke keer een klein stukje. En zo'n totale perron maken is intensiever maar leuker dan draden trekken.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #271 Gepost op: 11 september 2014, 21:53:46 »
Zo, even een kleine update.
Het was niet zo dat ik niet meer aan de baan werkte, maar wel dat het op een laag pitje stond.
Ik had heel veel andere dingen te doen en moest een keuze maken.
Toch heb ik menig avondje wel nog op de spoorzolder doorgebracht en heel veel tijd besteed om alles op het forum te blijven volgen.

De laatste foto van mijn topic was deze:



Maar al tijdens het maken van deze perrons had ik er geen vrede mee. Ik vond ze te dik (20mm) en niet mooi. Ik had er geen goed gevoel over.
Ik heb lang lopen dubben wat ik er mee aan moest en uiteindelijk zijn die stukken in de afvalcontainer beland  :(.

Dan maar nieuwe maken. Maximaal 16 mm dik, 10 mm voor de perronrand en 6 mm voor de ballast tussen de rail het het perron. Ik had nog genoeg kartonnen perronranden liggen, dus dat was geen probleem.
Op onderstaande foto zijn de nieuwe perrons te zien.







De bovenkant heb ik nu beplakt met tegels (kartonplaatjes van Vollmer), maar heb hiervan geen foto's, zie ik nu >:( ???.

Ook het station moest uiteraard aangepakt worden.
Het nodige moest eruit gesloopt, om dezelfde perronrand te kunnen maken en met dezelfde tegels op de perronvloervloer.

Hier de oude situatie


Tijdens het drogen van de lijm.


En zo is de situatie op dit moment.




Aan het station moet nog veel gebeuren en uiteraard moet er nog de nodige overkappingen op de perrons aangebracht worden.
Ik ben hard bezig de nodige overkappingen binnen te halen en dat lukt mij aardig. Het moeten die glazen overkappingen van Vollmer worden en Pierre heeft mij op een bepaald spoor gebracht. Maar Pierre, ik ben niet met MP doorgegaan (was te duur), maar met Ebay, via een veiling. Zo heb ik heel goedkoop drie dozen in één koop op de kop kunnen tikken door in de allerlaatste seconde de entertoets in te drukken. En het lukte! Het gaan dus inderdaad die glazen overkappingen worden :D.
Maar ik moet die dingen nog binnen krijgen dus.....wordt vervolgd.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #272 Gepost op: 11 september 2014, 22:08:13 »
ziet er keurig uit hoor Roel netjes toch zo de betegelde perrons
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #273 Gepost op: 11 september 2014, 23:04:24 »
Dat heb je verdraaid netjes gedaan Roel. Het ziet er zo best strak uit. Ik vind je voetgangers brug ook goed gelukt. Mooi dat je nu ook aan de benodigde overkappingen bent gekomen. Heb je er nu genoeg voor al de perrons? Die twee die ik had liggen zijn nergens meer te vinden. Ik denk dat ik er wat anders van heb gemaakt of zo. Mooie update. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe hoekbaan Roel
« Reactie #274 Gepost op: 11 september 2014, 23:07:07 »
Zo, even een kleine update.
Het was niet zo dat ik niet meer aan de baan werkte, maar wel dat het op een laag pitje stond.


O als dit een laag pitje is, ben ik wel heel erg benieuwd als je helemaal los gaat, mooi man, mocht willen dat het hier stond :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.