Zo, even een kleine update.
Het was niet zo dat ik niet meer aan de baan werkte, maar wel dat het op een laag pitje stond.
Ik had heel veel andere dingen te doen en moest een keuze maken.
Toch heb ik menig avondje wel nog op de spoorzolder doorgebracht en heel veel tijd besteed om alles op het forum te blijven volgen.
De laatste foto van mijn topic was deze:
Maar al tijdens het maken van deze perrons had ik er geen vrede mee. Ik vond ze te dik (20mm) en niet mooi. Ik had er geen goed gevoel over.
Ik heb lang lopen dubben wat ik er mee aan moest en uiteindelijk zijn die stukken in de afvalcontainer beland
.
Dan maar nieuwe maken. Maximaal 16 mm dik, 10 mm voor de perronrand en 6 mm voor de ballast tussen de rail het het perron. Ik had nog genoeg kartonnen perronranden liggen, dus dat was geen probleem.
Op onderstaande foto zijn de nieuwe perrons te zien.
De bovenkant heb ik nu beplakt met tegels (kartonplaatjes van Vollmer), maar heb hiervan geen foto's, zie ik nu
.
Ook het station moest uiteraard aangepakt worden.
Het nodige moest eruit gesloopt, om dezelfde perronrand te kunnen maken en met dezelfde tegels op de perronvloervloer.
Hier de oude situatie
Tijdens het drogen van de lijm.
En zo is de situatie op dit moment.
Aan het station moet nog veel gebeuren en uiteraard moet er nog de nodige overkappingen op de perrons aangebracht worden.
Ik ben hard bezig de nodige overkappingen binnen te halen en dat lukt mij aardig. Het moeten die glazen overkappingen van Vollmer worden en Pierre heeft mij op een bepaald spoor gebracht. Maar Pierre, ik ben niet met MP doorgegaan (was te duur), maar met Ebay, via een veiling. Zo heb ik heel goedkoop drie dozen in één koop op de kop kunnen tikken door in de allerlaatste seconde de entertoets in te drukken. En het lukte! Het gaan dus inderdaad die glazen overkappingen worden
.
Maar ik moet die dingen nog binnen krijgen dus.....wordt vervolgd.