Eerst even een overzichtsfoto van de huidige stand van zaken:

Alle TMC's zijn nu aangebracht. Zowel in de twee schaduwstations als in het klimspiraal. Pffff wat een werk was dit met dit weer.
In ieder blok van de twee schaduwstations heb ik twee terugmelders aangebracht en twee maal aangesloten op de ringleiding.
Bij de wat langere blokken heb ik elke blok driemaal aangesloten op de ringleiding.
Bij het klimspiraal is nog wat anders toe te voegen:

Hier heb ik per blok drie TMC's toegepast. De meningen zijn daar wel over verdeeld. Mijn mening is dat een loc met drie TMC's in een blok minder snel afremd dan in een blok met twee TMC's. Ik vind het daarom beter om in het klimspiraal 3 TMC's toe te passen per blok. Het spiraal heeft trouwens vier blokken. Ook heb ik hier alle blokken driemaal op de ringleiding aangesloten.
Ik heb geen gaatjes geboord in de multiplexplaten van het spiraal om draadjes daar door te voeren. De kans dat een loc met een van die draadjes in contact komt is aanwezig. Ik heb nu met een dremel stukjes weggefreesd in de bedding van de rails. Uiteraard moesten in de rails van de binnenleiding meer stukjes worden weggefreesd, omdat ook daar de draden van de buitenrails er onderdoor moesten.
Wat ik wel merk is dat de rails in het spiraal te los liggen. In tegenstelling met de rails van de schaduwstations. Ik wil hiervoor met dubbelzijdig plakband gaan werken. Maar het spul van bv. Gamma, is te dik. Ik wil dan tape hebben van ongeveer een halve millimeter dik. Weet