Auteur Topic: St. Barbara is voorbij, nu een nieuw begin.  (gelezen 720055 keer)

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:St. Barbara
« Reactie #600 Gepost op: 6 januari 2013, 14:14:13 »
Goed vrouwenmening  :P
Ik vond de lampen die je had staan nog niet eens zo gek.
Maar als je ze zelf niet zo mooi vind moet je het niet doen.
Wel zou ik de dubbele lampen doen, past wel op een perron.
De trap vind ik op beide plekken niet mooi gheghe... op het perron word het zo proppen en
onder het dakje vandaan is ook geen porum  ;)
Weet zeker dat jij daar een andere hele goeie oplossing voor zult vinden... misschien vanonder het dakje vandaan een stukje looppad naar de
loopbrug toemaken???
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #601 Gepost op: 6 januari 2013, 15:08:42 »
Ben nu ook bezig met de loopbrug, tenslotte moeten de reizigers wel veilig naar het andere perron kunnen.
Ik zou die brug op het perron zetten, maar dan wel zonder dat voetstuk. Je hebt dan -vanaf de voorzijde van je station- meer zicht op het spoor dat tegen de geel-zwarte blokken loopt. Bovendien heb je aan die kant ook eventueel ruimte voor iets dat laden en lossen mogelijk maakt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #602 Gepost op: 6 januari 2013, 18:59:53 »
Tom, Ik zou voor de linker lamp gaan (de dubbele) deze past volgens mij het beste bij je station en de rest.

Wat betreft de loopbrug ga ik met Wim mee. Het voetstuk er af en op het perron plaatsen lijkt me de mooiste oplossing. Als het voetstuk er af is krijg je vanzelf ook wat meer ruimte naast de trap.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #603 Gepost op: 6 januari 2013, 22:25:07 »
En de loopbrug dan in olijfgroen zoals het groen bij Carmenhoven  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #604 Gepost op: 6 januari 2013, 22:50:15 »
En de loopbrug dan in olijfgroen zoals het groen bij Carmenhoven  ;D

Dat is een tip waar ik over kan nadenken want het viaduct is ook groen gespoten.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #605 Gepost op: 7 januari 2013, 12:08:51 »
Nu eerst maar eens meten of het perron goed langs het spoor past en de loc's en wagons er zonder problemen langs kunnen.

Even een trein langs het perron gezet.

Zie nu dat de loc net een beetje schuin staat maar ja, de cilinders lopen vrij langs het perron.

Treeplanken van de donderbussen lopen er ook vrij langs.

Ook gelijk het tussenperron gemeten, daar kan nog wel een randje tegenaan zo te zien.

Treinen opgesteld voor een overzichtje, gelijk even kijken hoe de loopbrug uit gaat komen.

Als ik het zo bekijk hoeft er aan de breedte van het middenperron weinig te veranderen.
Treeplank van de tankwagon loopt over het perron heen, voetjes achter de lijn houden. :)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #606 Gepost op: 7 januari 2013, 12:44:22 »
Geweldig Tom. Alles loopt mooi strak langs de perrons. ;)
Daar kan ik nog een puntje aan zuigen. Bij mij moeten de preisertjes soms een heel klein stukje springen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #607 Gepost op: 7 januari 2013, 14:05:19 »
Op de foto's krijg ik de hoeveelheid perrons niet helemaal scherp. Perron 1 is het perron met de klinkertjes; dat is duidelijk, maar zit er nou ook nog een perron tussen het eerste en het tweede spoor?

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #608 Gepost op: 7 januari 2013, 14:42:10 »
Op de foto's krijg ik de hoeveelheid perrons niet helemaal scherp. Perron 1 is het perron met de klinkertjes; dat is duidelijk, maar zit er nou ook nog een perron tussen het eerste en het tweede spoor?
Wim, daar komt ook nog een perron maar tussen spoor 2 en 3 komt geen perron, spoor 3 is meer een opstelspoor.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #609 Gepost op: 7 januari 2013, 14:50:40 »
Dus reizigers die aankomen op spoor 1 kunnen zowel op perron 1 als 2 uitstappen? Sterker: als je geen zin hebt in traploppen kun je via de trein van perron 1 naar perron 2 gaan.  :D
Ik denk dat ik zelf (maar het is natuurlijk niet mijn baan) perron 2 zou weglaten en dan spoor 1 en 2 iets dichter bij elkaar zou leggen. Perron 2 zou dan aan de overzijde komen te liggen van die eerste twee sporen.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #610 Gepost op: 7 januari 2013, 14:59:06 »
Wim, de sporen liggen er nu eenmaal zo, ik ga daar niets meer aan veranderen.
In eerste instantie was spoor 3 er helemaal niet, die is er later bij gekomen en als de reizigers denken zoals jij dan vind ik dat ook prima.
Het is een modelspoorbaan van een buurtspoortje, zodar ik een fabriekshal tot mijn beschikking heb en de psotcodeloterij heb gewonnen dan ga ik een wat grotere baan aanleggen en dan mag jij me daar bij adviseren.
Ik heb nu niet meer ruimte dan 245x145cm en dat is me eigenlijk al groot genoeg.
Beetje duidelijk zo. ;)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #611 Gepost op: 7 januari 2013, 16:51:28 »
Beste Tom,
Het is volstrekt duidelijk zo en ik vind het helemaal top. Was ook niet bedoeld als kritiek, ik was alleen nieuwsgierig hoe of het zat omdat ik op de foto (nog) niet zag hoe of het in elkaar kwam te zitten.
In het echte leven gebeurt het trouwens ook wel dat een perron aan beide zijden tegen ??n spoor is aangelegd: perron 1 wordt dan gebruikt voor in- en uitstappen van passagiers en perron 2 voor bagage en stukgoed. Perron 2 is dan meestal iets lager dan perron 1 i.v.m. het makkelijker kunnen laden en lossen.
Ik hoop dat ik ook zonder dat jij de postcodeloterij wint mag blijven volgen en vinden? :-X

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #612 Gepost op: 7 januari 2013, 17:00:00 »
Ach Wim, als de Preiser bevolking straks misbruik gaat maken van de situatie dan zet ik op perron 2 tegen spoor 1 gewoon een hek. ;)

Ik ben wel blij met volgelingen, ze noemden me in het verleden ook wel de verlosser vanwege mijn vele oplossingen want ik zeg altijd, de oplossing ligt bij jezelf. :P

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #613 Gepost op: 7 januari 2013, 17:55:23 »
Ach Wim, als de Preiser bevolking straks misbruik gaat maken van de situatie dan zet ik op perron 2 tegen spoor 1 gewoon een hek. ;)
Zo?n hek zie je inderdaad wel vaker.
Stel dat ik 1:87 was dan zou ik alleen al uit respect voor al je mooie werk, die fantastisch geweatherde olijfgroene trap nemen.  :D

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #614 Gepost op: 8 januari 2013, 18:59:19 »
Om wat aan de langere projekten te kunnen werken heb ik sinds kort een extra werkblad er bij.
Ik heb nu 2 werkbladen naast elkaar wat neer komt op 1,60mtr. lengte en 40cm diep.

en ff van de andere kant

Dit werkt wel een stuk prettiger, nu hoef ik niet eerst alles op te ruimen en kan ik eventueel met 2 dingen tegelijk bezig zijn, wat natuurlijk erg moeilijk is voor ons mannen.

Het middenperron in de stijgbeugels, ik bedoel lijmtangen.

Het perron waar het station opkomt voorzien van wat latjes van 5x5mm.
Hiermee komt de hoogte van de perrons op 17mm.
De rail ligt op 3mm isolatie de perrons komen niet op de isolatie te liggen.

Inmiddels is de loopbrug ook in kleur gespoten.

Wie kleur nummer wil hebben, het is van Tamya AS-14. Deze komt overeen met bijv. de bovenleidingsmasten van M?rklin. Maar ja ik heb geen bovenleioding maar vond het wel een mooie kleur, het viaduct op de baan heeft dezelfde kleur.

Na drogen de boel een beetje verroest, vervuild en met lichtgrijs gedrybrushed.

Straks de lantaarnpalen gaan plaatsen, spannend :P

Frans

• Gast
« Reactie #615 Gepost op: 8 januari 2013, 19:21:20 »
Knap stukkie werk Tom mis wel het bordje pas geverfd,gaan dadelijk die preisertjes met verfschoenen de trein in. ;)

grt frans

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #616 Gepost op: 8 januari 2013, 20:01:28 »
Getverdemme Tom, dat ziet er weer misselijkmakend strak uit!  :)
Die brug spuiten in plaats van verven scheelt wel akelig veel tijd! Doe je dat met een airbrush-setje of zo uit een spuitbus?
Mooie kleur trouwens; precies goed!

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #617 Gepost op: 8 januari 2013, 20:29:14 »
Wim ik had ooit een airbrush set, een super compressor en een dubbel action spuit.
Maar ik werd een beetje beroerd van al dat mengen en ik moest dan iedere keer in de schuur gaan spuiten.
Binnen gaf te veel stank, verdunnen deed ik met ruitensproeiervloeistof.
In de schuur eerst alles aan de kant, stofvrij maken wat natuutlijk niet echt goed werkt als je daar ook normaal met de afkort-, cirkel- en decoupeerzaag bezig bent geweest.
Dan wilde het nog weleens gebeuren dat de verf te dik was of weer veel te dun zodat mijn handen helemaal onderzaten.
Heel het spul verkocht en nu doe ik het meeste met de kwast.
Alleen de voetgangersbrug met een spuitbusje gedaan van Tamya kleur AS-14 wat ik nog op voorraad had staan vanwege het viaduct.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #618 Gepost op: 8 januari 2013, 21:46:42 »
Dat heb je weer verschrikkelijk mooi gedaan Tom. Ben benieuwd hoe dat straks staat (als alles droog is) op je baan. Je kan je zelf weer een schouderklopje geven. ;)

Heb je zelf ook gekozen voor de dubbele lantaarn paaltjes? En maak je die ook in dezelfde kleur als de voetgangersbrug?
Groet Pierre.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #619 Gepost op: 8 januari 2013, 22:19:42 »
Pierre, ik heb die linker geplaatst

Voorlopig heb ik ze in een antraciet kleur geverfd, vind ik zelf wat beter staan dan olijf-groen.
De middelste ga ik denk ik in de verkoop doen net eender als die grote rechts, die staan trouwens al in de verkoophoek.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #620 Gepost op: 8 januari 2013, 22:25:49 »
Die middelste lantaarns .... zijn dat lampjes of ledjes die er in zitten?
Groet Pierre.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #621 Gepost op: 8 januari 2013, 22:32:18 »
Dat zijn ledjes.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #622 Gepost op: 8 januari 2013, 22:36:59 »
Alleen de voetgangersbrug met een spuitbusje gedaan van Tamya kleur AS-14 wat ik nog op voorraad had staan vanwege het viaduct.
Tom, ik vind het wel een goede tip om dat ook eens met een spuitbusje te proberen.
En nu ik toch bezig ben met tips los te peuteren: hoe heb je dat Auhagen plaveisel gedaan? Dun inwassen met zwart voor de voegen en dan met grijs er overheen dry-brushen?

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #623 Gepost op: 8 januari 2013, 22:45:09 »
Tom, ik vind het wel een goede tip om dat ook eens met een spuitbusje te proberen.
En nu ik toch bezig ben met tips los te peuteren: hoe heb je dat Auhagen plaveisel gedaan? Dun inwassen met zwart voor de voegen en dan met grijs er overheen dry-brushen?

Ik heb dit keer geen zwart genomen voor de voegen maar Steingrau 75 van Aqua Color (Revell)
Met een beetje hard kwastje ingeborsteld.
Daarna met een echt hele droog kwastje gedrybrushed met Beige 89 van Aqua Color.
Flink blijven borstelen met het beige en met de platte kant van de kwast dan komt er vanzelf wel wat kleur op.

Natuurlijk zijn er andere soorten verf die je kan gebruiken maar ik gebruik alleen maar acryl.
Alles op waterbasis ook de Vallejo verf die uitmuntend is omdat er meer pigment in zit.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #624 Gepost op: 8 januari 2013, 22:52:10 »
Hoeveel heb je er en wat moet je er voor hebben Tom?
Groet Pierre.