Auteur Topic: Winkelpanden en meer bebouwing  (gelezen 102627 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #100 Gepost op: 1 december 2013, 23:29:01 »
Ik heb verf, dus kan ik weer even verder.


De garage zonder hydraulische brug.


De garage met hydraulische brug.


En nog eentje vanuit de andere hoek... Oh ja, waarom moeilijk doen: in de prullenbak zit echt toiletpapier (Lidl).
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #101 Gepost op: 2 december 2013, 07:40:45 »
 :o Ik vind het helemaal geweldig Wim. Vooral de houten wand met die stopcontacten. Ik ben reuze nieuwsgierig hoe het straks in het totaalplaatje staat. Scheef hangende roldeuren en allemaal (niet Arbo verantwoorde) rotzooi op de grond. Super!!! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

GGoos

  • Gast
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #102 Gepost op: 2 december 2013, 07:43:47 »
Prachtig Wim! Mooi al die details.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #103 Gepost op: 2 december 2013, 07:54:42 »
Prachtig Wim, op alle details gelet. Heb geprobeerd je op iets te betrappen wat je vergeten ben, Maar verder als een smeerkuil kom ik niet.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #104 Gepost op: 2 december 2013, 08:13:00 »
Ik vind het wel een hele opgeruimde garage.... voor het sfeertje zou ik hier en daar wat troep maken  :) ;)
Voor de rest een superding!!!
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #105 Gepost op: 2 december 2013, 08:14:38 »
Er komt nog wel meer rotzooi op de vloer, in de hoeken en op de werkbanken. Verder zit er geen smeerkuil Rick, omdat er een hydraulische brug op de vloer staat. Links (waar nog geen muur zit) komt nog een ketting aan de muur om het rolluik te openen en te sluiten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #106 Gepost op: 2 december 2013, 09:19:50 »
Wat een juweeltje! Dit inspireert enorm om zelf ook interieurs te gaan bouwen.

Misschien een tipje; een klein blauw ledje wat af en toe flikkert en je hebt een lasapparaat.

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #107 Gepost op: 2 december 2013, 09:38:28 »
Dankjulliewel voor de complimenten.
Zo'n lasledje heeft Tom al eens gedaan. Ik moet eerst maar eens een Preisertje vinden dat überhaupt kan lassen  :)
En die lamp links ga ik toch maar vervangen voor een kleinere... ik vind 'm wat aan de grote kant.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #108 Gepost op: 2 december 2013, 12:34:52 »
Hoi Wim, je kunt nog geen dag de griep hebben of je loopt weer wat achter (wat het volgen van topics betreft bedoel ik).
Een geweldig interieur heb je gemaakt. En het is nog lang niet af, lees ik nu.
Ik heb nog geen totaalplaatje gezien, maar heb je vanuit je baan een goede inkijk in die garage?
Bijvoorbeeld door opengeschoven schuifdeuren o.i.d.?

Wat mij vooral boeit zijn de details. O.a. de houten wand met die leidingen en stopcontacten. Pierre zei het ook al.
Hieruit blijkt dat je echt secuur en nauwkeurig bezig bent.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #109 Gepost op: 2 december 2013, 12:59:28 »
Dankjewel Roel. Als je er een tijdje niet bent, dan heb je in elk geval wat te lezen.
Qua totaalplaatje:


Dit interieur komt in het rechter pand. Bovenin de ingang van de garage zul je nog een klein stukje rolluik zien. En zoals de planning er nu uitziet komen deze twee panden (er komt er nog eentje links bij) redelijk in het zicht. De garage moet nog ietsje naar achteren, zodat er links tegen de gevel van het belendende pand nog een benzinepomp kan komen te staan.
Vanavond weer lekker verder.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #110 Gepost op: 2 december 2013, 13:03:08 »
Ja, je hebt inderdaad een goeie inkijk in de garage.
Dus het interieur is goed te bewonderen.
Zeker met wat verlichting in de garage en (misschien) een lassende lasser  :D.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #111 Gepost op: 2 december 2013, 13:40:28 »
Ze willen je echt aan het lassen krijgen Wim. Zet je bril maar vast op 8)


Ik heb toch nog een vraagje Wim. Hoe regel je dat met het raam naast de werkbank? Dat zit nu eigenlijk verkeerd om geplakt toch?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #112 Gepost op: 2 december 2013, 19:17:14 »
Zeker met wat verlichting in de garage en (misschien) een lassende lasser  :D.
Heel misschien een lassende lasser, maar heel misschien ook niet.  :P

Ik heb toch nog een vraagje Wim.
Nou Pierre, kom maar op met ene dat vraagje!

Hoe regel je dat met het raam naast de werkbank? Dat zit nu eigenlijk verkeerd om geplakt toch?
Slim opgemerkt Pierre, ik kan ook écht niks voor je verbergen:


De binnenkant.


De buitenkant, of eigenlijk de binnenkant van de spouwmuur.
Als ik een interieur maak, dan doe ik dat wel vaker als je een doorkijk naar de binnenkant van ramen krijgt en plak aan beide zijden van het glas een kozijn. In dit geval is het raam tevens een soort van passtukje dat er voor moest zorgen dat de binnenmuur precies op de goede plek kwam te staan en dat het binnenraam niet verspringt ten opzichte van het buitenraam.

Een project dat nog in een bak ligt te wachten is een loods waar ook een interieur in komt. Ik heb gewoon twee keer hetzelfde pakket gekocht, waar één van die twee pakketten wordt gebruikt voor de binnenmuren én natuurlijk de kozijnen. Dat staat een stuk strakker dan dat glimmende plastic.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #113 Gepost op: 2 december 2013, 19:36:12 »
Slim opgemerkt Pierre, ik kan ook écht niks voor je verbergen:

Ach Wim .. ik probeer soms ook wel eens iets in elkaar te plakken :-[

Als ik een interieur maak, dan doe ik dat wel vaker als je een doorkijk naar de binnenkant van ramen krijgt en plak aan beide zijden van het glas een kozijn. In dit geval is het raam tevens een soort van passtukje dat er voor moest zorgen dat de binnenmuur precies op de goede plek kwam te staan en dat het binnenraam niet verspringt ten opzichte van het buitenraam.

Slim Wim ... ik dacht al zoiets. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #114 Gepost op: 2 december 2013, 19:39:28 »
Pierre, ik ben wèl blij met je feed-back. Ohh's en ahhh's zijn natuurlijk fantastisch leuk, maar goede tips zijn me net zoveel waard.
Raam is trouwens wèl een beetje smerig zie ik nu.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #115 Gepost op: 2 december 2013, 21:20:39 »
Pierre, ik ben wèl blij met je feed-back. Ohh's en ahhh's zijn natuurlijk fantastisch leuk, maar goede tips zijn me net zoveel waard.
Raam is trouwens wèl een beetje smerig zie ik nu.  :o

Daar heb je helemaal gelijk in. Een ander ziet soms heel andere dingen of heeft andere ideeën. Daar kan je soms best wat mee.

Vuil raam hoort in een garage Wim. Ik heb nog nooit een garage met schone ramen gezien. Behalve dan de showroom.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #116 Gepost op: 8 december 2013, 00:13:03 »
Kleine update:
Ik even een compressor een renovatiebeurt gegeven:


Voor...


...en na. Ik denk dat deze compressor ietsje te groot is voor deze garage. Wellicht is er buiten plek, onder een afdakje.


En het dak van de garage onder handen genomen. Nog heel veel meer dingen gedaan, maar die zijn nog niet klaar voor een foto.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #117 Gepost op: 8 december 2013, 10:04:04 »
Ik dacht gisteren al, "wat is die Wim toch stil". maar die is gewoon de hele dag goed bezig geweest. Al die kleine dingetjes gaat een hoop tijd in zitten. Maar dan heb je ook straks wat heel bijzonders op je baan.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #118 Gepost op: 8 december 2013, 12:42:10 »
Wim is gewoon bikkelhard aan het werk.  :)
Vandaag gaan denk ik de gevels van de garage in de specie en dan de bakstenen erin. Tussendoor bezig met het interieur van de naastgelegen Vleeschhouwerij en de inrichting van de bovenste verdieping van diezelfde slagerij.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #119 Gepost op: 8 december 2013, 13:31:47 »
Ziet er goed uit Wim,

De kleur van het lood op de schoorsteen is zo heel mooi. Ze vallen nu veel minder op en daardoor ziet het er nu heel realistisch uit.

Groeten, GéJé

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #120 Gepost op: 8 december 2013, 16:13:56 »
Ja Wim, inderdaad is dit dak realistischer dan de vorige dakfoto.
Ik heb geen feedback voor je, alleen dus ahh en ohh  :D.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #121 Gepost op: 8 december 2013, 18:02:59 »
Dank voor jullie feedback. Dat ongeschilderde lood ziet er natuurlijk niet uit.  :)

Even het verschil:


Voor


Na

Ook weer even verder gegaan met mijn garage:


De voorgevel


Idem met het dak erop.
De lijst onder de goot moet nog geschilderd worden, maar dat doe ik pas als het dak vast zit.


Het dak.


De achterzijde.


Tussendoor nog even bezig geweest met de zolderetage van het naastgelegen pand. Ik denk dat hier een kunstschilder komt die een dodelijk saai stilleven aan het schilderen is.  :)

Deze foto's zijn met m'n iPad gemaakt, binnenkort maak ik wel foto's met mijn camera.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #122 Gepost op: 8 december 2013, 20:02:13 »
Wim,

nu je klaar ben ben en verouderd heb, moet ik zeggen dat het wel een heel erg mooi pand geworden is. ander kleur dak, en de loodlappen komen al veel beter over.
Echt top gebouw geworden.
Nu al benieuwd naar het gebouw van de buren.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #123 Gepost op: 8 december 2013, 20:02:28 »
Ik zou het eerder 'artistiek' noemen ahum  8)  ipv saai

Wat weatheren betreft ben IK dus nog een dummy maar ik kijk lekker met de meester mee en doe er mijn voordeel mee.
Als ik dan toch een klein puntje van kritiek mag geven, een garage heet volgens mij nooit "garage" maar staat daar de naam van de eigenaar of bedrijf.
Maar het kan wel natuurlijk.

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #124 Gepost op: 8 december 2013, 20:14:32 »
Daar heb je wel een punt, Jack. Maar ik kon geen andere naam verzinnen. Misschien vervang ik het bord nog wel. Ik ben sowieso nog niet écht tevreden over dat bord.

En Rick, hij is nog lang niet klaar.


Alles ligt er nog los in. De linker muur in de garage is nog helemaal leeg, er moet nog verlichting in en het dak zit nog los. Als dat vastzit kan ik 'm afschilderen. Bovendien moet er nog een deur in de werkplaats, een rolluik en een deur in de zijgevel.


De achterzijde moet nog voorzien worden van kozijnen en een deur, een hekwerk rond het terras en een trap om bij de bovenverdieping te komen. En ik denk erover om aan de zijmuur een reclamebord te hangen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)