Auteur Topic: Nieuwe aanwinst(en) Wim  (gelezen 125938 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #75 Gepost op: 23 november 2013, 00:03:29 »
Die had ik inderdaad ook al gezien. Ik begrijp niet dat iemand dat eronder laat zitten terwijl je er écht niks van ziet. Het hele kunstwerk -dat uit twee delen bestaat- staat op een stuk foamboard (in België heet dat trouwens pluimkarton) dat er zonder problemen af kan. Zondag ga ik ermee aan de gang en dan zal ik eens kijken hoeveel lijm er gebruikt is.  :o
Voor het overgrote deel doen we op dit forum topics over opbouw, eens zien of afbraak een even interessant topic kan opleveren.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #76 Gepost op: 23 november 2013, 09:09:34 »
succes!  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #77 Gepost op: 14 december 2013, 15:43:02 »
Rijwielhandel Jan Wild


Stationsplein 1 heb ik gescoord. Grappig is dat als die Duitsers een Nederlands-lijkend pand in een bouwdoos stoppen, het dan maar meteen een fietsenwinkel moet worden.
Daar ga ik dus niet in mee: om te beginnen komt er een andere winkelpui in en zullen er nog wel wat meer ingrijpende veranderingen plaatsvinden. Ik denk dat er een café in komt met roze tl-buizen.
In mijn draadje Winkelpand(en) binnenkort het vervolg.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #78 Gepost op: 14 december 2013, 16:41:41 »
In dat pand kun je prima een kroeg kwijt. Naam op de ramen schilderen, biljart er in, en de fietsen beetje verouderen, en het zijn echte stapfietsjes die je zo voor de deur kunt stallen.
Die gaat het vast goed doen in de stationsstraat.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #79 Gepost op: 14 december 2013, 16:42:28 »
Wel weer een leuk trapgeveltje Wim. Zijn de maten een beetje naar je zin. Heb ik het over de stenen en zo. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #80 Gepost op: 14 december 2013, 17:35:29 »
Ik ben vooral benieuwd naar die 1:87 schaal roze tl-buizen  :P

Oh ja, en die kun je niet met PWM dimmen hehe 8)

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #81 Gepost op: 14 december 2013, 20:30:43 »
Zijn de maten een beetje naar je zin. Heb ik het over de stenen en zo. ;D
Formaat baksteen is prima. Het is alleen wel een bouwpakket voor hobbyisten die niet zo van schilderen houden...


...want de bakstenen zijn fabrieksmatig ingevoegd.
Een heleboel mensen zullen denken: "Dat scheelt weer een boel gedoe!" maar ik vind mijn manier van invoegen mooier.  8) Ik hoop dat er nog genoeg voeg overblijft om te voegen.
Verder ben ik wel aardig te spreken over dit modelletje en dat mag ook wel voor het geld; het is behoorlijk op schaal en er zitten genoeg onderdelen bij om te variëren. Behalve dat de bakstenen al zijn ingevoegd is er ook nog het fotootje van een fietsenwinkel dat je geacht wordt achter de etalage te plakken.

Ik ben vooral benieuwd naar die 1:87 schaal roze tl-buizen  :P
Roze tl-buizen? Piece of cake!  :)
Maar voordat ik verder ga:


...ga ik eerst deze vinketeringzooi opruimen, want ik kan écht niks meer vinden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #82 Gepost op: 14 december 2013, 20:51:50 »
Wat komt dat werkblad me bekend voor.. lijkt wel op de mijne momenteel :D
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #83 Gepost op: 14 december 2013, 21:44:31 »
Het is net opkruiend ijs.  :o
Maar, even terugkomend op de fabrieksmatig ingevoegde bakstenen: die verf is op waterbasis. Met een Lola-borstel en wat warm water borstel ik het er zo af.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #84 Gepost op: 14 december 2013, 22:18:56 »
Dat iemand er zo'n rotzooi van kan maken daar snap ik helemaal niets van .... zo kan je toch niet werken. :P :P



Jij bent ook wel een bofkont hè Wim ... dat die verf er zo af te spoelen is. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #85 Gepost op: 14 december 2013, 22:50:17 »
Dat iemand er zo'n rotzooi van kan maken daar snap ik helemaal niets van .... zo kan je toch niet werken. :P :P
Hoor ik hier nou jouw vrouw... of hoor ik mijn vrouw?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #86 Gepost op: 12 januari 2014, 16:34:38 »
Inmiddels bekend dat Pierre en ik naar Rijswijk zijn geweest, maar ik had ook nog wat andere ijzers in het vuur via Marktplaats:


Een groen Sikje van Roco in prima conditie. De lamp van de voorkant zit met plakband op het dak.


Een NS stoomloc van Pico. De kwaliteit van Piko heb ik altijd wat minder gevonden, maar het aandrijfwerk is compleet en hij heeft diamantgeslepen koplampen.  :o Deze loc krijgt een grondige roestbehandeling.

In Rijswijk gekocht:


Drie railbusdingetjes ook weer van Piko. Ze hebben hier en daar wat schade, maar ik zie nog wel wat er van terecht komt.


Deze railbussen zijn voorzien van privacy-glass en dat moest natuurlijk om dit enorme aandrijfding te maskeren.  :o


Van raamkozijnen kun je nooit genoeg in voorraad hebben...


...net als van trottoirtegels. Gewoonlijk gebruik ik stoeptegels van Auhagen, maar deze kunnen ook prima.


Het café waar ik mee bezig ben heeft dringend behoefte aan tafels en stoelen. Die van Preiser vind ik tóch nog steeds het best passen. Kost wèl een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Alhoewel: als je een omrekening maakt van 1:87 naar 1:1 dan valt de prijs eigenlijk best nog wel mee.


Pierre vond dit wel een geinig ding. Ik heb 'm meer uitgekozen omdat de motor redelijk laag zit en ik er misschien een andere dieselloc omheen bouw.  :)


Prikkeldraad met mensen, paarden, koeien en schapen.


Mijn slager is er met een klant vandoor dus moest ik een nieuwe... en een hele zak vol klanten.


Hier ben ik wel blij mee: de Pola 1000 ook bekend onder Bahnhof Waldbrunn voor € 6,-. Niet alleen om de prijs (nou ja óók wel) maar ook omdat een van de weinige stations is die je kunt gebruiken om een station met een verhoogd spoor te maken. Enfin, als ik zover ben open ik wel een nieuw topic.

Volgens mij was dit het weer en ik ben zeer tevreden. Het was een prima weekend!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #87 Gepost op: 12 januari 2014, 17:20:03 »
Kleine aanvulling: al het rijdend materieel doet het.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #88 Gepost op: 12 januari 2014, 18:13:54 »
En hoe voelde dat nu om met een professionele beursstroper op pad te gaan  ;)
Fotografen met passie.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #89 Gepost op: 12 januari 2014, 18:15:38 »
Wim,

Ik zie hier duidelijk de hand van Pierre ook wel in. Die heeft je goed de weg weten te wijzen, onder de tafel.
Zo te zien heb je prima zaken gedaan, en kunnen wij weer heel veel draadjes van je verwachten.

Ook het rijden materiaal zijn super aankopen.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #90 Gepost op: 12 januari 2014, 18:24:35 »
En hoe voelde dat nu om met een professionele beursstroper op pad te gaan  ;)
Semantha, ik voelde me héél klein: de meester en de leerling, ik kende mijn plaats en volgzaam als ik ben scharrelde ik de restjes bij elkaar die Meester Pierre liet liggen.  :o En als ik te vroeg met mijn handen in een van zijn bakken zat, dan kreeg ik een corrigerende tik.
Ik ken mijn plaats.

Ik zie hier duidelijk de hand van Pierre ook wel in. Die heeft je goed de weg weten te wijzen, onder de tafel.
Ach Rick, het zijn slechts de restjes die Pierre liet liggen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #91 Gepost op: 12 januari 2014, 18:56:46 »
Nou Wim, daar kom je de winter wel mee door.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #92 Gepost op: 12 januari 2014, 19:19:11 »
Zeg jongenlui, kerstmis is al lang voorbij hoor.... :-\

Altijd leuk om mee thuis te komen zo'n allegaartje  :)

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #93 Gepost op: 1 februari 2014, 14:18:44 »
Gisteren aangekomen via de post:
Vector Cut

Het is nóg kleiner dan ik me had voorgesteld. De huisnummers heb ik er gratis bijgekregen.
Als ik deze ga lossnijden moet ik oppassen dat het bij het afsnijden niet in het rondspringt.

Preiser

Met lasersnijden kun je fantastische dingen maken, maar voor 3D-dingen zoals een bankschroef werkt een 3D-printer of het ouderwetse gietwerk toch het best. En Preiser staat voor mij nog steeds bovenaan de lijst als het om details gaat.
Bij deze webshop had ik twee van deze pakketjes besteld plus een hele meuk aan servicegoed, maar die staan nog in bestelling.
Enfin, vandaag is het toch snertweer dus ik denk dat ik mijn garage eens ga upgraden.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #94 Gepost op: 1 februari 2014, 14:27:08 »
Jij zit weer goed Wim. Bij mij nog niets in de bus. :(
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #95 Gepost op: 1 februari 2014, 14:32:30 »
Waag er even een mailtje aan.
Ik ga me bijna schuldig voelen.  :'(
Bijna!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #96 Gepost op: 1 februari 2014, 14:49:45 »
Jij schuldig voelen? Geloof er niets van! :P En dat hoeft ook niet. Ik heb helemaal geen haast. We gaan gewoon verder met het volgende project en zodra er iets binnen komt maak ik deze wel af. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #97 Gepost op: 1 februari 2014, 16:55:14 »
Jij zit weer goed Wim. Bij mij nog niets in de bus. :(

Soms kan het een tijdje duren; ik wacht nog op doosjes (dezelfde leverancier) welke ik 17 april 2013 besteld heb. Preiser is hier debet aan. Je mag verwachten dat zij een continue voorraad van alles hebben. Nee dus!  >:(
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #98 Gepost op: 1 februari 2014, 18:16:24 »
Geen kwaad woord over die Zeeuwen hoor: prima mensen en prima mosselen.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Nieuwe aanwinst(en) Wim
« Reactie #99 Gepost op: 1 februari 2014, 18:51:36 »
Geen kwaad woord over die Zeeuwen hoor: prima mensen en prima mosselen.  :)

Gelukkig voel ik me net niet aangesproken! Het scheelt maar een kilometer of 5!  ;)

 
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III