Inmiddels bekend dat Pierre en ik naar Rijswijk zijn geweest, maar ik had ook nog wat andere ijzers in het vuur via Marktplaats:

Een groen Sikje van Roco in prima conditie. De lamp van de voorkant zit met plakband op het dak.

Een NS stoomloc van Pico. De kwaliteit van Piko heb ik altijd wat minder gevonden, maar het aandrijfwerk is compleet en hij heeft diamantgeslepen koplampen.

Deze loc krijgt een grondige roestbehandeling.
In Rijswijk gekocht:

Drie railbusdingetjes ook weer van Piko. Ze hebben hier en daar wat schade, maar ik zie nog wel wat er van terecht komt.

Deze railbussen zijn voorzien van privacy-glass en dat moest natuurlijk om dit enorme aandrijfding te maskeren.

Van raamkozijnen kun je nooit genoeg in voorraad hebben...

...net als van trottoirtegels. Gewoonlijk gebruik ik stoeptegels van Auhagen, maar deze kunnen ook prima.

Het café waar ik mee bezig ben heeft dringend behoefte aan tafels en stoelen. Die van Preiser vind ik tóch nog steeds het best passen. Kost wèl een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Alhoewel: als je een omrekening maakt van 1:87 naar 1:1 dan valt de prijs eigenlijk best nog wel mee.

Pierre vond dit wel een geinig ding. Ik heb 'm meer uitgekozen omdat de motor redelijk laag zit en ik er misschien een andere dieselloc omheen bouw.

Prikkeldraad met mensen, paarden, koeien en schapen.

Mijn slager is er met een klant vandoor dus moest ik een nieuwe... en een hele zak vol klanten.

Hier ben ik wel blij mee: de Pola 1000 ook bekend onder Bahnhof Waldbrunn voor € 6,-. Niet alleen om de prijs (nou ja óók wel) maar ook omdat een van de weinige stations is die je kunt gebruiken om een station met een verhoogd spoor te maken. Enfin, als ik zover ben open ik wel een nieuw topic.
Volgens mij was dit het weer en ik ben zeer tevreden. Het was een prima weekend!