Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 755570 keer)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Baanbouw Pierre
« Reactie #125 Gepost op: 7 november 2012, 00:53:28 »
Dank Gert-Jan. De foto's zijn echt vlak maar er is wel schaduw op de foto te zien en dat maakt denk ik het 3D effect. De middelste paal staat wel 2mm voor de zijgevels.

Ik ga morgen de andere fabriekjes nog aflakken dan worden de kleuren ook wat dieper. Ik hoop maar dat het net zo goed gaat werken als bij de Droste fabriek. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #126 Gepost op: 7 november 2012, 09:25:28 »

Net nog even de twee fabriekjes afgelakt en de kleuren zijn zo idd beter geworden.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #127 Gepost op: 7 november 2012, 16:57:24 »
Dag Pierre,
Ik ben eens door dit draadje heen geschoven en ik moet zeggen dat ik over het algemeen geen warm voorstander ben van gefotografeerde achtergrondmodellen, maar in jouw geval ziet het absoluut prima uit. De gebouwen die je hebt uitgezocht zijn ook absoluut top.
Echter, doordat de achtergrond er nu heel realistisch uitziet, vraag ik mij af of je van nog plan was om de bogen van de spoorldijk nog een beetje dry-brush te geven? Zodat voor- en achtergrond -qua afwerking- n?t wat dichterbij komen?
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #128 Gepost op: 7 november 2012, 21:36:10 »
doordat de achtergrond er nu heel realistisch uitziet, vraag ik mij af of je van nog plan was om de bogen van de spoorldijk nog een beetje dry-brush te geven? Zodat voor- en achtergrond -qua afwerking- n?t wat dichterbij komen?

Dat moet allemaal nog gebeuren Wim. Als ik klaar ben met alle bogen ga ik nog een beetje een dry-brush beurtje er tegenaan gooien. Dan weet ik ook hoever ik moet/kan gaan met de kleuren. Hier en daar komt er ook nog wat klimop en gras tegen de muren en ook mos mag niet ontbreken. ;)
Groet Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #129 Gepost op: 7 november 2012, 22:24:51 »
Vandaag mijn mijnschachtlifttorens af gemaakt en op de baan gezet. Deze komt op de linker hoek van de baan. De achtergrond heb ik hier ook aangepast omdat er te grote afbeeldingen op stonden. Ik heb ook hier een foto gebruikt. Deze keer heb ik drie keer een pakhuis aan elkaar geknutseld en uitgeprint. Ook twee schoorstenen er achter geplakt om de achtergrond een beetje mooier te laten aansluiten. Toen de hele handel op de achtergrond geplakt was zag ik dat er een parkeerplaats met veel te nieuwe auto's naast de pakhuisjes te zien was en een verkeersbord. Ik heb die verstopt achter een paar struiken/bomen die ik op de achterwand heb geverft en er een muurtje voor geplakt.

Vanavond de emmer met "prut" opgezocht en de mijnschacht vast gekliederd. Een paar daagjes drogen en dan zien we weer verder. Overigens zijn de draadjes uit de schoorsteen van het ketelhuis voor de rookgenerator. Heb ik besteld en is voor later. (Johan .... nog bedankt voor het nummer.  ;D)  

Morgen maar even bij de N baan van de overbuurman freubelen.  :P

Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #130 Gepost op: 7 november 2012, 23:24:52 »
Sorry Pierre, voor mijn ietwat voorbarige feedback.
Het ziet er allemaal lekker uit!
Heb ik het nou goed gezien dat ik rechts op de foto?s een stukje H0e smalspoor zie liggen? Ben wel nieuwsgierig wat je daarmee gaat doen.
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #131 Gepost op: 8 november 2012, 09:57:10 »
Heb ik het nou goed gezien dat ik rechts op de foto’s een stukje H0e smalspoor zie liggen? Ben wel nieuwsgierig wat je daarmee gaat doen.

Dat heb je goed gezien Wim. Het is een los stukje rails wat een baantje moet gaan vormen voor een werkspoortje met kolenbakjes. Het moet komen te lopen van de nog te bouwen kolenbunker naar een verborgen plekje ergens achter de muur. Het stukje is maar ongeveer 1 meter lang. Ik denk dat ik hem daar laat pendelen.
Groet Pierre.

Offline Johan

• Super Modelspoorder
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
« Reactie #132 Gepost op: 8 november 2012, 19:42:53 »
Beste Pierre,

Je hebt een schitterende voortgang geboekt! Die gebouwen tegen de achterwand doen het goed. 

rookgenerator. Heb ik besteld en is voor later. (Johan .... nog bedankt voor het nummer.  ;D)  

Je blijft van elkaar leren en je weet: graag gedaan!  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #133 Gepost op: 8 november 2012, 19:46:37 »
Nou Pierre, naast al het andere fraais ben ik erg nieuwsgierig watvoor materiaal je erop laat pendelen.
Ik ben zelf met iets dergelijks bezig met de Kibri versie van jouw mijnschacht (die behalve de bebouwing identiek lijkt). De combinatie van normaal- en smalspoor heeft me altijd geboeid.
Ik ga je (wederom) met belangstelling volgen.
Groet,
Wim

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #134 Gepost op: 8 november 2012, 19:48:20 »
Dit is het locje Wim. Dit kleine manneke moet op mijn baan komen lopen met kooltjes. ;D Ook hier moet natuurlijk het ??n en ander aan gekwast en gespoten worden voor het een leuk locje is.

Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #135 Gepost op: 8 november 2012, 20:38:27 »
Dit is het locje Wim. Dit kleine manneke moet op mijn baan komen lopen met kooltjes. ;D Ook hier moet natuurlijk het ??n en ander aan gekwast en gespoten worden voor het een leuk locje is.
Ziet er mooi uit. Op het volgende draadje staat jouw wagon in het in het echt: http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=28333.0
Jouw Roco lok heb ik ook, ze rijdt lekker. Als kiepwagens heb ik ook een aantal Fleischmann kiepwagens achterelkaar hangen, zoals de foto hieronder. Ze zijn eigenlijk op schaal N, maar omdat de detaillering nogal summier is (geen bladvering ofzo) heb ik alleen de buffers eraf gesneden. Het voordeel van mijnspoor, is dat je veel vrijheid hebt van handelen, zonder de historie geweld aan te doen.
Ik zit nu op Texel, maar zodra ik weer in het land ben, plaats ik wel wat foto?s.

Foto: Fleischmann

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #136 Gepost op: 9 november 2012, 10:17:11 »
Jouw Roco lok heb ik ook, ze rijdt lekker. Als kiepwagens heb ik ook een aantal Fleischmann kiepwagens achterelkaar hangen. Ze zijn eigenlijk op schaal N, maar omdat de detaillering nogal summier is (geen bladvering ofzo) heb ik alleen de buffers eraf gesneden. Het voordeel van mijnspoor, is dat je veel vrijheid hebt van handelen, zonder de historie geweld aan te doen.
Ik zit nu op Texel, maar zodra ik weer in het land ben, plaats ik wel wat foto’s.

Daar is ook helemaal niets mee Wim. Die kiepwagens van Fleischmann zijn prima te gebruiken. En de historie geweld aan doen ........ mag ook best als jij dat leuk vindt. Op mijn baan loopt ook alles door elkaar wat ik wil. Moet kunnen toch?

Ik heb ook nog een vijftal andere mijnwagentjes met een recht bakkie. Die kunnen er ook nog wel tussen. Of gewoon stil staan in de kolenbunker. Ik zie wel waar ik die neer plant of hang.

Wat doe je overigens op Texel met dit weer??

Groet Pierre.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #137 Gepost op: 9 november 2012, 10:27:56 »
Citaat

Lekker aan de Cocksdorperdrup of aan een Texelaartje.
Op Texel is het altijd goed weer, zelfs bij regen en wind.
Lekker eten op het strand bij de Sluftervallei Paal 28.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #138 Gepost op: 9 november 2012, 10:38:06 »
Citaat

Jij weet ook overal de weg Tom ....... als het maar om drank gaat! :P :P
Groet Pierre.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #139 Gepost op: 9 november 2012, 10:39:48 »
Citaat

Jij weet ook overal de weg Tom ....... als het maar om drank gaat! :P :P
en eten !!
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #140 Gepost op: 9 november 2012, 11:21:37 »
Wat doe je op Texel met dit weer? Het weer is hier prachtig en bovendien lekker rustig, want al die toeristen zitten thuis bij de kachel of op een tochtige zolder te verzinnen of ze een wissel links- of rechtsom laten lopen.
Mijn vrouw is hier geboren en we hebben een stacaravan in De Koog, die maken we aan het eind van het jaar winterklaar... water afsluiten en zo.
Groet,
Wim

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #141 Gepost op: 9 november 2012, 20:18:37 »
Mijn vrouw is hier geboren en we hebben een stacaravan in De Koog.

Een vrouw heb ik al Wim maar ........ zo'n stacaravan dat wil ik ook wel! ;)
Overigens liggen al mijn wissels al en op mijn zolder tocht het ook niet. :P
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #142 Gepost op: 14 november 2012, 14:25:00 »
Dag Pierre,
Ik had je nog wat smalspoorspul beloofd. Bij deze:

Mijn kleine manneke is ietsje vuil geworden, maar rijdt als een tierelier.

Dit Franse meisje van Egger-Bahn/Jouef.
Mijn andere materieel moet ik nog op de foto zetten en dat komt binnenkort.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #143 Gepost op: 14 november 2012, 17:52:26 »
Dat Franse locje vind ik wel heel erg fraai. Lekker vuil ook. ;D
Toevallig vanmiddag het stukkie smalspoor neergelegt op mijn baan.

Kan je ook al iets van je baan/module laten zien Wim.
Groet Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #144 Gepost op: 14 november 2012, 19:31:21 »
Zo komt het smalspoortje te lopen. Start links in de kolenbunker en kruist het normaalspoor. Verdwijnd rechts in de arcademuur en loopt achter de muur (uit het zicht) ongeveer 80 cm door. Het is de bedoeling dat hij hier gaat pendelen met kooltjes.

De muur heb ik vandaag af gemaakt. Morgen de basiskleuren er op zetten en misschien het weekeind de hele muur aanpakken met een mooie drywash beurt.
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #145 Gepost op: 14 november 2012, 19:39:30 »
Nee Pierre!
Het spijt me verschrikkelijk, maar ik ben voorlopig nog even bezig met de details. De fout die elke modelspoorder maakt, maak ik ook: veel rails verzamelen via Marktplaats, grote fabrieken met mijnschachten aan het bouwen, locomotiefloodsen reconstrueren, werkplaatsen half afbouwen en van het ene project naar het andere project vliegen. Ondertussen heb ik dozen en bakken vol onderdelen en heb ik twee stations helemaal klaar; geweatherd, compleet met interieur, verlichting en reizigers en het is nog maar de vraag of ik ze ga gebruiken.
Al een tijdje ben aan het worstelen met een baanplan, opgebouwd in modules, maar vandaag heb ik het licht gezien en ik ga vanavond eens wat stof verplaatsen.
Het lijkt me niet handig om mijn plannen in jouw draadje te zetten en ik zal binnenkort een eigen topic openen.
Beste Pierre, ik houd je op de hoogte.
Groet,
Wim

Offline Johan

• Super Modelspoorder
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
« Reactie #146 Gepost op: 14 november 2012, 19:45:26 »
Beste Pierre,

Volgens mij kom jij nauwelijks op het bed. Als ik zie hoeveel werk je blijft verzetten aan je baan - petje af!

Een vraag heb je die kruising baan vs smalspoor zelf gemaakt?

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #147 Gepost op: 14 november 2012, 20:04:20 »
Het lijkt me niet handig om mijn plannen in jouw draadje te zetten en ik zal binnenkort een eigen topic openen.

Lijkt me ook niet handig Wim. Maar ........ ik wacht het met spanning af wat voor baanplan je ontdekt hebt. (en natuurlijk wat er uit het stof komt  ;))

Volgens mij kom jij nauwelijks op het bed. Als ik zie hoeveel werk je blijft verzetten aan je baan - petje af!

Een vraag heb je die kruising baan vs smalspoor zelf gemaakt?

Valt erg mee hoor Johan. Maar slapen is zo zonde van de tijd. Gelukkig kan ik met weinig slaap af.

De kruising heb ik niet zelf gemaakt maar kwam ik in Houten ergens tegen. Ik weet niet wat voor merk het is maar aan het materiaal (ijzer)te zien is het geen topmerk. Iets van Lima of zo. Kwam me erg goed uit omdat ik al aan het puzzelen was hoe het spoor over te steken.

Groet Pierre.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #148 Gepost op: 14 november 2012, 21:46:24 »
pff wat gaat dat allemaal snel bij jouw. Moet dat toch maar eens tegen mijn baas zeggen dat ik jullie niet kan bijbenen en meer tijd nodig heb voor de hobby ;D ;D
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #149 Gepost op: 15 november 2012, 20:08:24 »
Pierre,
Zoals beloofd: mijn baanplan: http://www.modelspoorh0.nl/forum/index.php?topic=1008.msg10167#msg10167 en mijn mijnspoor:

Groet,
Wim