De brugdelen zijn schoongekrabd en de naden opnieuw ingekrast. Ik boor de gaatjes van de afgebroken delen uit met een handboortje.

De naadjes voor de rijdraad worden ingezaagd met de Dremel.

Waar ik met de Dremel niet bij kan doe ik met een los zaagblad van een juniorzaagje. Ik lijm in de naadjes een mooi dun bloemisten-draadje.

Daarna plak ik de “bewegende” delen recht aan elkaar en zonder knik in het midden. Ik heb eerst wat testjes gedaan. Het is bijna niet te doen om de delen los zo netjes te laten aansluiten dat het autootje er zonder probleem overheen kan rijden. Of ik zou nog een steuntje in het midden moeten maken waar de delen op rusten maar dat vind ik niet mooi.

Mooi klein naadje en na een schilderbeurt nog wel een klein beetje te zien maar is niet storend.

Ik heb alle middenpootjes een cm verhoogd om de brug recht met de oevers te laten lopen. De meest ophaalbruggen zijn wit dus eigenwijs als ik ben maak ik de mijne groen. Wit valt mij te veel op en lijkt op Amsterdam en ik heb geen Hollandse baan.

Ik haal de stofzuiger maar eens over de rivier en ga er vast wat rimpelingen in maken met keukenrol en verdunde witte houtlijm. Als ik dat straks om de brugvoetjes moet plooien daar ga je niet blij van worden.

Ik pas de brug even en laat de hele handel lekker drogen.