Ofwel bedriegt de foto of zie ik het anders maar ik vind het "rietjesstempelen" heel geslaagd. Pierre, gebruik je als basis dasklei?
Ja Staf ... Ik gebruik DAS klei maar ook gewoon klei van de Action. Dat werkt het zelfde maar is wit van kleur.
En ik ben het volledig met de vorige poster eens, het ziet er toch best goed uit?
Blijft bij jou die klei wel goed op de ondergrond plakken? Op mijn MDF plaat laat die tijdens het stempelen nog wel eens los.
Ik ben er niet zo tevreden over maar ik zal eens kijken al er een verfje over gegaan is.
Ik werk ook op een MDF ondergrond Jack. Maar voor ik de klei er op druk smeer ik eerst witte houtlijm met een kwastje op de MDF en het plastic. De klei in de natte houtlijm en het lat echt niet meer los. Ook moet je er voor waken een te dunne laag klei te gebruiken. Dan druk je de stempel er doorheen en blijft het stukje in de stempel hangen.
Toch wel een mooi straatje geworden hoor.
Trouwens je kunt die penseel haren ook in de brand steken, werkt sneller als eruit trekken denk ik zomaar.
Gaat niet werken Hans. Heb ik geprobeerd. Met is de lijm die niet wil smelten/verbranden. Maakt niet uit ik gebruik het denk ik toch niet meer.
Die laatste foto is net een ansichtkaart!
Groeten uit "Op Zolder"

Ik denk dat ik de trambaan-klinkers ook mooier vind, maar mislukt is het zéker niet. Lekker laten drogen, verf erover en dan is het heel fraai!
Als je straks verder gaat met je andere klinkers dan is het misschien een idee om er hier en daar even een putdeksel in te drukken.
Ik laat het ook zo Wim. Alleen even kwasten nog.

Ik denk dat ik nog wat putten in de stoeprand maak Wim. In de straat is een beetje raar omdat de straat bol loopt. Maar het kan maar zo dat ik helemaal geen putten maak.
Ik denk dat de kinderkopjes wat minder over komen, omdat het nog de klei kleur is. Kinderkopjes zijn nu eenmaal niet baksteenrood. Voor de rest vind ik ze helemaal nog niet zo gek, Al moet ik wel zeggen dat ik de klinkers bij de tram net als Wim mooier vind. Maar als je in ieder straatje dezelfde wegen heb, klopt het plaatje ook niet.
Klopt Rick maar ... daar gaat aan gewerkt worden. En ik vind de klinkers ook mooier.

Overigens is niet alle rotzooi voor in het water. De banden moeten nog aan de kade gehangen worden voor de aanmerende schepen en de laddertjes ook om op je schip te komen.