Update:
De boompjes op de achtergrondplaat zien er echt niet uit en bovendien wil ik een soort 3D achtergrond maken. Ik besluit de boompjes er zelf op te schilderen. Ik gebruik hiervoor de Bob Ross methode met een lekkere dikke kwast en dan soppen maar. Mijn eerste werkjes met bomen waren niet om over naar huis te schrijven maar de aanhouder zou het uiteindelijk moeten winnen. Bovendien als ik het niet blijf proberen leer ik het ook niet. Ik zet er een bakje “bomen” bij zodat ik een beetje de kleuren af kan kijken.

Langzaam opbouwen van donker onder naar licht boven en de schaduwkant van de huisjes zit aan de rechter kant dus moeten de bomen ook aan de rechter kant donkerder zijn.
De eerste twee lagen zwart en donker groen

Dan wat lichtere kleuren er op Rossen. ….gaat lekker.

Dan als laatste wat beige en geel er op.

Nog wat stammetjes en takken maar niet te veel.

En dan even de achtergrond op zijn plaats zetten om te kijken van een afstandje. Het schilderen gaat steeds beter al zeg ik het zelf. ( ik geef me zelf even een schouderklopje … sorry

) Ook gelijk de maat aftekenen op de achtergrond van de schutting die ik nog wil maken.

Ik maak een oude krakkemikkige schutting van lucifers en schilder deze in een onopvallende kleur groen met een bruine en daarna grijze dry brush. Hier en daar ontbreken er zelfs wat planken maar ja …. ‘tis ook een oude verrotte schutting. Ik wil niet dat de schutting er straks uit spring als je naar het geheel kijkt maar dat je hem pas ziet als je goed kijkt. De schutting zal wel het bedoelde 3D effect versterken waar ik naar op zoek ben.

De bouwplaats en huizenrij kunnen weer op hun plaats. Twee opgeschoten knapen van de lokale jeugd slaan vanaf de schutting het werk gade. Spijbelen misschien?? Op de bouwplaats moet er nog een beetje gras langs de schuttingen komen maar dat komt later wel.

Aan de linker kant moet de achtergrond aansluiten op de berg daar dus plak ik er een paar stukjes piepschuim en smeer dat af met een papier-maché prutje. Als dat droog is steek ik er nog wel een paar boompjes in waardoor het beter aansluit.

Wordt vervolgd .....