Auteur Topic: Baanbouw Pierre  (gelezen 755527 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre
« Reactie #625 Gepost op: 3 augustus 2013, 22:53:13 »
Nou Pierre, je bent wel het mannetje met zo
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #626 Gepost op: 4 augustus 2013, 10:56:38 »
Bootje toon zo inderdaad wel heel erg wit. Maar Pierre kennende zal de kwast zeker nog wonderen doen.
Zoals je het nu vertelt wordt het weer geweldig. Kan haast niet wachten op de volgende foto's
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #627 Gepost op: 4 augustus 2013, 12:37:53 »
Ik kan wel leuk neerschrijven dat je ook suikerbieten in de boot kan storten... maar volgens mij komen witte peperkorrels qua formaat en kleur aardig in de buurt. Peperkorrels kun je het goedkoopst bij een Turkse winkel halen.
Maar, het wordt t
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
« Reactie #628 Gepost op: 4 augustus 2013, 22:38:15 »
De vorm van de romp komt overeen met het scheepstype "spits", waarvan de afmetingen afgestemd zijn op de Franse kanalen, de opbouw en luikhoofd is niet als van een spits, ik mis de "woning" en de luikhoofden zijn te hoog, de luiken te modern.

Wellicht eens googlen op "spits".

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #629 Gepost op: 4 augustus 2013, 22:45:40 »
Bootje toon zo inderdaad wel heel erg wit. Maar Pierre kennende zal de kwast zeker nog wonderen doen.
Zoals je het nu vertelt wordt het weer geweldig. Kan haast niet wachten op de volgende foto's

Dank je Rick. Ik ga mijn best doen.
Ik kan wel leuk neerschrijven dat je ook suikerbieten in de boot kan storten... maar volgens mij komen witte peperkorrels qua formaat en kleur aardig in de buurt. Peperkorrels kun je het goedkoopst bij een Turkse winkel halen.
Maar, het wordt t
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #630 Gepost op: 4 augustus 2013, 23:01:17 »
De vorm van de romp komt overeen met het scheepstype "spits", waarvan de afmetingen afgestemd zijn op de Franse kanalen, de opbouw en luikhoofd is niet als van een spits, ik mis de "woning" en de luikhoofden zijn te hoog, de luiken te modern.
Wellicht eens googlen op "spits".

Ach .. Anne het type boeit niet zo. Ik heb het scheepje gekregen van Martin en ik vind het gewoon een leuk bootje die het aardig gaat doen in mijn haven. Ik denk dat ik de luiken er af laat en de boot vol lading gooi. Een kraan er boven en dan ben ik weer dik tevreden. Maar toch bedankt voor de info. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #631 Gepost op: 4 augustus 2013, 23:25:47 »
Luister Wim...
Ja Pierre, ik luister...

ik heb ook met het idee suikerbieten rond gelopen en zelfs al "suikerbieten" liggen. Het zijn korrels uit een luchtdroger van een vrachtwagen en lijken er erg veel op.
Nou, we zaten w

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #632 Gepost op: 4 augustus 2013, 23:35:26 »
Ik moet nog veel aan de kade muur doen Wim en het bootje hoeft niet klaar maar ...... als ik het bootje half klaar laat liggen ligt het er over een half jaar nog als onaf project dus ...... maak ik hem eerst helemaal af. ;) Het bootje gaat er pas echt in bij de laatste laklaag. Overigens moet ik nog meer bootjes aanpassen en ook eerst de palen van de steiger neer zetten voor er geschilderd kan worden en gelakt. ;D
Groet Pierre.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #633 Gepost op: 6 augustus 2013, 19:18:55 »

Vandaag het bootje af gemaakt voor in de haven. De bleekscheet eerst op de werkbank gezet en afgenomen. De eerste laagjes ver gaan er op.

Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik met het dek aan moest. Geen flauw idee hoe zo'n dek van een echte aak er eigenlijk uit ziet. Het lijntjes profiel doet me denken aan een houten dek dus daar ben ik maar voor gegaan. Eerst het dek beige geverfd en daarna verdunde bruine verf. Hierdoor krijg je het soort planken effect wat ik zoek. 

Ik maak de bakken binnen lekker roestig en ook buiten krijgt wat roestige randjes. Verder wordt de boot in zijn geheel vervuilt. 

Om vier ruimen vol te sprokkelen met schroot is me een beetje te veel en ik heb besloten om het op twee ruimen te houden en de andere twee af te sluiten met de kleppen. Ik laat de kleppen wel los dus ik kan me altijd nog bedenken. Alle stukjes schroot zijn eerst roestig geverfd en dan pas in de boot geplakt. Daarna heb ik ze nog een beetje bijgewerkt. Op de foto glimt het schroot nog een beetje door de nog natte verf maar als het goed is droogt dat mat op. Ik wil alleen nog twee ankers en een paar reddingsboeien op de boot plakken en dan is de ANTJE voor mij klaar. 

Groet Pierre.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #634 Gepost op: 6 augustus 2013, 19:28:30 »
Ziet er wel heel erg goed weer uit.
Wat ik er van weet is dat ze zeker geen houten dek hebben maar meestal iets van een traanplaat.
Maar dit ziet er toch wel goed uit zeker wat de kleur betreft.
Je zou eventueel het dek kunnen beplakken met van dat aluminium tape waar zo'n wafeltjes motief in zit, dacht dat de Hema dat verkocht.
Dan krijg je een beetje het idee van een traanplaat.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #635 Gepost op: 6 augustus 2013, 19:34:51 »
Ik denk dat ik het maar zo laat Tom. Ik vind het niet misstaan. Het plastic heeft echt allemaal groefjes en is zeker geen traanplaat of staalplaat lijkt me. Misschien als ik nog eens niets te doen heb. ;D
Groet Pierre.

Offline Hookies

• Super Modelspoorder
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
« Reactie #636 Gepost op: 6 augustus 2013, 19:44:12 »
Een vriend van ons woont in een aak. Daar is het dek van hout, op sommige plaatsen een soort staal/zilveren plaat. Is dus wisselend. Ik vind het bootje mooi smerig geworden. Zou de Antje niet meer kunnen herkennen,  :D
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #637 Gepost op: 6 augustus 2013, 20:37:37 »
Ik vind dat zeil over die roeiboot wel geniaal. Voor wat betreft dat schroot denk ik dat je aardig bezig geweest bent... ligt nog aardig wat bruikbaars tussen.
Reddingsboeien vind je niet alleen op het schip, maar ook aan de waterkant. Kleine metalen ringetjes zijn daar prima voor te gebruiken.
Natuurlijk lullig als je denkt klaar te zijn met je schip en dan komt er weer zo'n bijgoochem die vraagt: "Ga je er ook nog een mast op solderen?"

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #638 Gepost op: 6 augustus 2013, 20:39:19 »
Dat is heel mooi geworden Pierre!
Ik heb zelf onlangs ook met dit bouwpakket in mijn handen  gestaan. Ik zoek  ook nog een binnenvaartschip voor op mijn baan. Ik heb hem echter niet gekocht, omdat ik niet zeker wist of het wel dat was wat ik zocht.
Wat ik er van weet is dat ze zeker geen houten dek hebben maar meestal iets van een traanplaat.
Ik heb het pakketje dus even goed bekeken, en deze heeft zeker wel een houten dek. Ik vind het resultaat in deze kleur ook heel geslaagd.
Ik wil alleen nog twee ankers en een paar reddingsboeien op de boot plakken en dan is de ANTJE voor mij klaar. 
Ik ben dan altijd zo brutaal dat ik het doosje even open maak om te kijken wat er allemaal bij zit, en volgens mij zitten die ankers en boeien er gewoon bij hoor Pierre
Faller heeft nog een bijna identiek schip. Die is iets langer en heeft wel een woning achter het stuurhuis.

Groeten, G

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #639 Gepost op: 6 augustus 2013, 22:14:20 »
[quote author=G
Groet Pierre.

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #640 Gepost op: 6 augustus 2013, 22:39:48 »
Jaja, dat ziet er weel geniaal uit. Ik ben er even stil van.
Ik dacht eerst dat die plastic-look er niet helemaal afging, maar dat is wel gebeurd. Prachtig geworden.
Een goede keus om er een schrootboot van te maken.
Hoe hoog, schat je, dat de totale waterlaag gaat worden?
Want voor mijn gevoel mag het bootje wel wat hoger komen te liggen, straks.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #641 Gepost op: 6 augustus 2013, 22:55:37 »
Misschien ook nog een bak- en stuurboord verlichting bij maken.
Verder op het dek nog wat touw en ketting om de boel mee vast te leggen.
Op de zijkant staat altijd de lengte en de breedte plus tonnage.
Lengte - breedte verhouding komt bijna neer op 1 : 10.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #642 Gepost op: 8 augustus 2013, 16:35:57 »
Vanmiddag na mijn therapie toch nog maar even op zolder geweest en twee uurtjes aan het bestraten geweest. Geen leuk werk maar wel dankbaar. Het begint er steeds beter uit te zien in de haven. :)

Groet Pierre.

Offline Semantha

• Moderator
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
« Reactie #643 Gepost op: 8 augustus 2013, 16:56:40 »
Ziet er geweldig uit Pierre.... Het is nu ook weer beter vertoeven op zolder.
Fotografen met passie.

Offline hadeha

• Kruier
  • *
  • Amsterdam
« Reactie #644 Gepost op: 8 augustus 2013, 18:39:47 »
vind het er mooi uitzien en zeker wat een werk
maar ja als het klaar is heb je eer van je werk
met vriendelijke groeten
hans

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #645 Gepost op: 8 augustus 2013, 18:57:59 »
Pffff wat een monniken werk. Twee uur zitten bestraten. Maar het resultaat is weer geweldig
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #646 Gepost op: 8 augustus 2013, 20:08:08 »
Als is in sommige gevallen niet reageer, dan is dat louter en alleen omdat ik sprakeloos ben.

Pffff wat een monniken werk. Twee uur zitten bestraten. Maar het resultaat is weer geweldig
Nou Rick, zoveel meters bestraten in twee uur zie ik een volleerd stratenmaker (met zo’n afgezakte broek) niet klaarspelen.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #647 Gepost op: 9 augustus 2013, 10:28:31 »
Ziet er geweldig uit Pierre.... Het is nu ook weer beter vertoeven op zolder.

Ja .... 'tis nu goed te doen. Ik vind het weer prima zo met deze temperaturen. ;D
Als is in sommige gevallen niet reageer, dan is dat louter en alleen omdat ik sprakeloos ben.

Nou Rick, zoveel meters bestraten in twee uur zie ik een volleerd stratenmaker (met zo’n afgezakte broek) niet klaarspelen.

Rick ... het gaat mij ook hoofdzakelijk om het resultaat en niet om de tijd dat ik er mee bezig ben. Dat hoort gewoon bij bezig met mijn hobby.

Wim ... mijn tempo is ongeveer 15 cm per uur. ;D Dat is best redelijk al zeg ik het zelf. Maar ..uuh ... een monnik met een afgezakte broek .... :P  Die dragen een pij toch? ;)
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #648 Gepost op: 9 augustus 2013, 10:38:36 »
Wim ... mijn tempo is ongeveer 15 cm per uur. ;D Dat is best redelijk al zeg ik het zelf. Maar ..uuh ... een monnik met een afgezakte broek .... :P  Die dragen een pij toch? ;)
Dat is omgerekend 129 meter per uur... en dat is een behoorlijk rap tempo.
zo'n harige reetspleet vind ik al niks en dan kom jij aan met een pij waar ze niks onder aan hebben?  :(

Offline Johan

• Super Modelspoorder
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
« Reactie #649 Gepost op: 9 augustus 2013, 10:43:29 »
en dat is een behoorlijk rap tempo.

Rap?? Speedy Gonzales bedoel je?  :P  :P
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III