Het hekwerkje op mijn baan is af en nu ga ik aan de slag met een bushalte. Over mijn baan loopt een bus en die moet natuurlijk wel een halte hebben bij de markt. Alle ingredi?nten voor dit recept heb al bij elkaar gezocht.
? Stopmagneet (spoeltje met een bout er door)
? Betonnen abri
? Haltepaal
De rest bestaat uit karton en papier.

Dit is de plek waar ik de bushalte ga maken. Begin met een strookje karton. Daarover komen tegels die ik heb uitgeprint.

Het bevestigen van de stopmagneet is simpel. Ik boor een gat van 7,5 mm en daarna draai ik met de M8 bout de spoel vast aan de tafel. Aan de bovenkant zie je alleen het vlakke stukje van de schroefdraad. Hier plak ik een klein stukje papier overheen met kinderhoofdjes print

De abri schilder ik beton grijs met acrylverf en daarna wat verouderen met sterk verdunde zwarte verf. Ook de ruitjes maak ik vuil. De haltepaal maak ik ietsje vuil maar niet te veel. Eigenlijk alleen de glans er een beetje af .
Dan een testritje en de bus stopt netjes naast de stoep bij de halte. Ik moet de magneet nu met de hand bedienen maar het is de bedoeling dat er een 2e bus bij komt. Twee meter voor deze halte komt er dan een reed contact door de andere bus bediend die de bus doet wegrijden. Op zijn beurt stopt de 2e bus dan op de halte. enz.