Auteur Topic: Aanwinsten Pierre  (gelezen 188293 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #850 Gepost op: 26 maart 2022, 22:53:12 »
Vandaag weer eens een keer lekker naar Houten geweest. Dat is altijd wel leuk maar soms ken ik er echt aan toe zijn om eens lekker op en onder de tafels te snuffelen. Zoals altijd heb ik eigenlijk helemaal niets nodig maar onder het snuffelen stikt het ineens van de ideeën en zie ik allemaal leuke hebbedingen. Het best wel weer ruim opgezet maar toch voelde ik me af en toe op de Brabantse carnaval. Af en toe voelde ik me toch lekkerder met een mondkapje op en dat heb ik dan ook maar af en toe gedaan. Één bekende van een ander forum tegen gekomen en verder helemaal niemand. Maar ja … misschien de volgende keer.

Toch met een tevreden buit thuisgekomen.   


•   Eerst drie schuimplaten met steen en kinderhoofdjes motief (voor de buurman)
•   Twee potjes NS verf van KleiNSpoor
•   5 Een beetje sneue N brandweer autootjes. Missen hier en daar een wiel of zo.
•   Dan 2 zakjes met SMD leds om in de brandweer wagentjes te frotten.
•   En een schakelingetje om de hele boel ook werkelijk een beetje te laten knipperen.
•   2 Vertagingsmotortjes en 2 klokanker motoren.
•   Een zakje flex aandrijvingen.
•   2 wagons N spoor.
Dat was eigenlijk de buit waar ik mee naar huis zou gaan maar …….  Met nog twee rijtjes te gaan naar de ijsboer loop ik ineens tegen een soort viskoffertje aan. Het steekt een beetje onder de tafel uit. Ik moest natuurlijk zien wat daar in zat en dat was eigenlijk best aardig zo te zien. Ik spreek de verkoper aan en vraag wat hij voor dat koffertje moet hebben. Hij zegt … één euro per stuk en 20 euro voor alles. Ik zeg tegen hem dat ik niks per stuk ga uitzoeken en dat ik 10 euro voor de inhoud geef en hij het koffertje maar aan een ander moet proberen te slijten. Aardige man … hij vond dat een goed plan. Zonder te kijken heb ik de hele handel in een tas gemikt en thuis pas uitgezocht. Ik had dus eigenlijk niet eens precies gezien wat ik gekocht had. Ik zag alleen heel wat potjes verf en dat is altijd interessant (als ze niet uitgedroogd zijn). 4 Goede potjes verf is al een tientje.
Alles aan de rechterkant van de wagons is het bruikbare spul wat uit het koffertje komt.

•   Wat “Zweedse bouwpakket” potloden.
•   2 Boren.
•   2 Aanstekers.
•   4 Markers.
•   5 Potjes plasticlijm (allemaal nog bruikbaar)
•   5 Klemmen. (niet mijn favoriet maar bruikbaar)
•   Een doosje lucifers.
•   Een vergrootglas met daaraan een handig pincet waar je iets permanent in vast kunt zetten.
•   2 goede en wat onduidelijke penselen.
•   3 schroevendraaiers
•   3 velletjes schuurpapier.
•   Combinatie tangetje.
•   Kniptangetje.
•   Kappersschaar.
•   2 breekmesjes.
•   Setje met 4 verschillende pincetten (nieuw)
•   Klosje garen.
•   9 rollen plakband/isolatieband. 
•   Potje verfverdunner met een reumasluiting (speciaal voor mij)
•   Een soort raar rol/snij apparaatje.
•   En als klap op de vuurpijl zaten er een kleine 40 potjes verf in. De (bijna) lege en verdroogde heb ik gelijk weggedaan maar heb er 22 volle of bijna volle potjes aan overgehouden.
Het was voor mij weer als van ouds een geslaagde beurs. En ook deze keer weer met een verhaaltje en een mazzeltje.

Eigenlijk is er nog een verhaaltje te vertellen. Op de heenweg bij Goude kom ik in een kleine file terecht. Heb ik ineens geen koppeling meer. Tot Houten zonder koppeling gereden en in de middag ook weer zonder koppeling naar Den Haag. Op de grote weg is dat niet zo’n heel groot probleem en als je kan blijver rijden ook niet. Dan kom je met een beetje met je gas en toeren rommelen een heel eind. Maar iedere keer je motor uit bij een stoplicht en dan starten in je versnelling. Maar  goed ik ben er gekomen en heb hem zo aan de kant van de straat neergezet. Morgen maar eens kijken.

Ik ga de klokken maar eens een uurtje vooruit zetten. Welterusten. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #851 Gepost op: 27 maart 2022, 11:00:39 »
Grandioos, zoals jij die spullen weet te vinden.
En dan ook nog het lef om iets te kopen zonder te weten of je er iets aan hebt, natuurlijk als het een sof was geweest jammer van het tientje maar ja, ik denk dat de meeste bezoekers niet zoiets ongezien gaan kopen.
Mens moet af en toe beetje gokje durven te nemen, is aan jou wel toevertrouwd.

Hoop dat alle klokken in huis een uurtje vooruit zijn gezet, hier wel maar gelukkig gaan de meeste vanzelf op de zomertijd.

En succes met de auto, lijkt me geen pretje om zo auto te rijden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #852 Gepost op: 27 maart 2022, 14:09:59 »
Fantastische score weer Pierre. Hopelijk kun je je auto ook weer snel fixen.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #853 Gepost op: 30 maart 2022, 12:45:58 »
Mooie score @Pierre
Modernere auto's hebben standaard een start-stop-systeem.  :)
Die van ons gelukkig niet.
Is-ie weer gemaakt?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #854 Gepost op: 30 maart 2022, 19:26:39 »
Nee Wim ... ik heb ook een vrij simpele auto. Hij is van 2003 dus ik ben al blij dat er een contactsleuteltje in zit. Overigens heb ik er nog niet naar gekeken. Mijn lichaam laat het op het ogenblik niet toe. Volgend week zal ook wel op niets uitdraaien. Regen en zelfs sneeuw.  Brrrr. :(
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #855 Gepost op: 31 maart 2022, 11:43:22 »
Beste @Pierre,
Zo gauw het met jou en het weer beter gaat, is dit een leuk klusje.
Een badkamer is meer werk.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Bert

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 372
  • Thanked: 20 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #856 Gepost op: 1 april 2022, 08:41:51 »
Beterschap Pierre!!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #857 Gepost op: 1 april 2022, 10:35:21 »
Beste @Pierre,
Zo gauw het met jou en het weer beter gaat, is dit een leuk klusje.
Een badkamer is meer werk.  :o

Ik heb er allemaal niet zo'n zin meer in Wim. Al dat verplichte gesleutel met mijn lichaam. Als ik me goed voel is het wel leuk maar die momenten worden steeds minder ... helaas. Bovendien krijg ik steeds meer beperkingen. :( Ik denk dat ik die Opel maar laat opknijpen. Dan ben ik van al dat gesodemieter af. Wel jammer hij is net weer goedgekeurd.

Is je badkamer dan nog niet klaar Wim? Je bent er toch al even mee bezig.

Overigens van harte gefeliciteerd met je verjaardag. :) Omdat je jarig bent hoef je vandaag niets te doen. ;)

Beterschap Pierre!!

Dankjewel Bert. Gaat vast wel weer goed komen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #858 Gepost op: 1 april 2022, 13:16:28 »
Is je badkamer dan nog niet klaar Wim? Je bent er toch al even mee bezig.
Jawel, hij is alweer een paar weken gebruiksklaar! Het is een plan dat uit meerdere stappen bestaat:
1 Douche zo snel mogelijk gebruiksklaar maken.
Bad eruit, daar waar het bad zat moest een inloopdouche komen. En waar het bad stond zaten geen tegels. Er moest dus een nieuwe achterwand komen met nieuwe kraan.
2 Tegelwerk aanpassen
De douche meet 90x120 cm en het bad 90x180 cm. Er moest dus nog wat tegelwerk worden doorgetrokken.
3 Wastafel
Oude wastafel eruit en nieuwe erin.
3 Douchewand
De douchewand meet 120x200 cm met 8 m dik glas en dat kreng weegt 50 kg en past niet door het trapgat. Moest dus buitenom naar de eerste etage. Maar vandaag staat-ie boven en morgen ga ik het ding plaatsen.
3 Nieuwe vloer
Oude tegelvloer eruit bikken zou veel te veel werk zijn; dus PVC-tegelvloer erin gelegd.
4 Bad installeren
Meer een luxe-probleem want als ik het aantal uren dat we per jaar in bad zitten en dat deel door de kosten, dan zijn de verhoudingen wat zoek. Maar, het verhoogt de waarde van het huis.

Citaat
Overigens van harte gefeliciteerd met je verjaardag. :) Omdat je jarig bent hoef je vandaag niets te doen. ;)
Dankjewel @Pierre en ik hoop dat het snel beter gaat!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #859 Gepost op: 28 augustus 2022, 15:55:37 »
Gisteren weer eens lekker aan het struinen geweest op de beurs in Houten. Vooral veel N spul gevonden.
Hier een foto van mijn buit.



Wat heb ik deze keer bij elkaar gesprokkeld:

•   Ik begin altijd helemaal achterin in de grote hal. Gelijk in de 2e rij van achteren stond er op een kraam een doos met een bordje : Bundelvoordeel. Het bleek dat deze verkoper bosjes oude Minitrix wagons met drie bij elkaar voor 5 euro per bos verkocht. Wel allemaal met schade of manco’s. Maar voor mij natuurlijk super interessant. Alle vijf de bosjes maar meegenomen.
•   10 lengtes krimpkous (5x2mm en 5x4mm)
•   3 zakjes met lantaarnpaaltjes (4x N met lampjes, 1 zakje N met dummy’s en een zakje dummy’s H0) De dummy’s ga ik proberen te voorzien van een ledje.
•   Een setje 2mm boren.
•   Led houders 5mm.
•   Een paar zakjes met leds.
•   7 zakjes met wrijfletters en decals voor een euro per stuk.
•   En tot slot twee ziekenauto’s in N.

Inclusief toegang, twee broodjes kroket en een ijsje bij de uitgang had ik een prima dagje voor iets meer dan 8 tientjes. En bovendien weer heel wat te knutselen. Dus kwam ik weer tevreden thuis. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #860 Gepost op: 28 augustus 2022, 19:48:20 »
Weer lekker gescoord Pierre!


Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #861 Gepost op: 29 augustus 2022, 10:12:00 »
@Pierre, je hebt er weer een geslaagde dag van gemaakt.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #862 Gepost op: 29 augustus 2022, 11:25:03 »
@Pierre, je hebt er weer een geslaagde dag van gemaakt.

Echt wel ... Gert Jan en Tom ... bedankt ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #863 Gepost op: 1 oktober 2022, 19:18:56 »
Vanmorgen een pakketje met de postbode meegekomen. Het blijkt een pakketje van Tom met een heleboel restmateriaal in H0.



Daar ben ik natuurlijk ontzettend blij mee. Ik zie gelijk al een paar raampjes die ik kan gebruiken voor mijn nieuwe straatje. Dankjewel Tom ... super. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #864 Gepost op: 2 oktober 2022, 10:39:59 »
Dat heb je snel ontvangen.
Veel plezier er mee en van want als iemand hier iets mee kan is dat natuurlijk Pierre en bij mij ruimt het weer lekker wat op.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #865 Gepost op: 15 januari 2023, 15:09:41 »
Gisteren weer eens lekker als van ouds naar de beurs in Rijswijk geweest. Een drukte … pfff. :o Wel heel erg goed geslaagd en bijna alle punten van mijn verlanglijstje afgewerkt. En met een kar vol rommel tevreden naar huis.
Mijn buit is te veel om op 1 foto te zetten. Wat is de buit:




foto 1:
•   Twee Hondekoppen. 1 x compleet en 1 in brokstukken. 1 is voor een Plan U (Ik heb immers geen bovenleiding) en de andere is voor een eigenlijk niet bestaande Diesel motorpost.
•   2 x wash “roest”
•   Voegpasta van Anita Decor
•   Holpijpjes.
•   Kniptangetje.
•   5 lantaarnpaaltjes N
•   Een buisje 0,5 mm boortjes.
•   3 Lima gesloten goederenwagons (voor de motorpost).
•   3 Liliput gesloten goederenwagons.
•   Rode verf (kleiNSpoor) voor de Plan U.
•   Humbrol verf (ik had 5 potjes voor 1 euro)
•   4 vijltjes.



Op foto 2:
•   5 x TEE wagons van verschillende merken.
•   2 x Rheingold wagons.
•   2 locs (voor een klein prijsje maar rijden dan ook niet)

Al dit rollend materieel heeft vele gebreken zoals draaistellen, buffers, koppelingen, beschadigingen … noem maar op. Maar ja … geinig voor weinig! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Aanwinsten Pierre
« Reactie #866 Gepost op: 15 januari 2023, 15:47:47 »
Mooie score voor mooie projecten, Pierre. Veel plezier er mee!
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...