Ik lees regelmatig dat je oude gebouwen uit elkaar haalt, hoe doe jij dat.
Ik heb het ook geprobeerd maar dat was nog niet zo'n succes of je krijgt het niet netjes los of het breekt.
Toch is het gewoon een beetje proberen Cor. Soms kan je de delen een beetje heen en weer bewegen en trekken maar soms is er ook wat brute kracht nodig of een scherp mesje. Een echt recept heb ik er ook niet voor. Het is iedere keer anders. Gewoon het één en ander proberen. Bij mij breekt er ook wel eens wat af maar meestal is dit wel weer te herstellen, repareren of gewoon camoufleren.
Misschien dat Wim nog een tip heeft? Die haalt ook nog wel eens iets uit elkaar heb ik gehoord.

Dat is een heel mooi gebouw Pierre,
Ben heel benieuwd wat je daar nu weer van gaat maken.
Dit maal heb ik niet echt wat voor ogen Gert-Jan. Ik kwam deze fabriek toevallig tegen op Marktplaats en dacht ... kom ik doe een bod. En toen had ik hem.

Die witte aanslag wordt veroorzaakt door kalk in de specie en kan je verwijderen met zoutzuur. 
(In H0 zal het wel ergens anders door veroorzaakt zijn, dus ik zou de zoutzuur maar niet gebruiken.)
Zoutzuur

..... dat gaan we dus maar even niet doen GJ

Ik ga eerst eens kijken wat ze gebruikt hebben voor deze witte zooi en dan maak ik een plan. Als het maar geen spuitsneeuw is ... daar heb ik heel slechte ervaringen mee om dat weg te halen van trein huisjes.