Heb je in elk geval 2,5 meter om te rijden. En, rijdt het een beetje?
Ik heb er nog niet echt mee gereden Wim. Ik heb wel geprobeerd of het werkte met een losse voeding aan de sleepcontacten. De motor draait goed. Ik heb overigens de loc nu al uit elkaar gehad om de mogelijkheden te bekijken om er geluid in te bouwen. Dat kan en de elektronica is al besteld ook. Komt morgen binnen.
Waar ik zo langzamerhand wel nieuwsgierig naar ben:
• Waar laat je het?
Ik heb een L-vormige kast hangen boven mijn treinbaan. Om precies te zijn de hoek boven de locloods. Hierin wil ik een diorama maken met dit spulletje. Moet nog wel even plaats maken natuurlijk

• En hoe kwam je er op om dit te kopen?
• Wat zijn je plannen met dit project?
Deze twee vragen doe ik in één keer. Ik heb een tijdje geleden een Engels tijdschrift in mijn handen gehad met een foto van een loc werkplaats in een grote schaal waar ik erg van gecharmeerd was. Ik heb er verder niet veel aandacht meer aan besteed maar het is in mijn achterhoofd ergens blijven broeden. Niet zo lang geleden kwam jij ook met een prachtig plaatje van een werkplaats meen ik en toen kwam het hele idee weer naar boven. In Houten heb ik ook even staan kwijlen bij een baan met een auto in garage in schaal G. Na Houten was ik "om" en ben ik op zoek gegaan naar bruikbaar materiaal. Deze Otto is dan een goedkope oplossing om iets te maken met een treintje. De rest is redelijk onbetaalbaar.
Wat zijn nu mijn plannen. Ik wil dus een diorama maken in een L-vorm met aan de ene kant een rails die uit een tunnel of bos komt en dan over een spoorwegovergangetje de bocht in gaat. Na de bocht een wissel met een aftakking naar een gammel locloodsje/werkplaatsje waar een locje in staat die bijna gesloopt is en zijn beste jaren gehad heeft (oude locje hiervoor komt van de week binnen). Aan de locloods komt nog een half ingezakt schuurtje/garage waar een half gedemonteerde auto in komt te staan waar iemand aan sleutelt (Misschien een Fiat 600 van de laatste aankoop). Het spoor rechtdoor verdwijnt achter de locloods in het bos. Het locje wil ik erg verouderen en roestig maken. Achter de loc komen twee platte wagonnetjes (ook roestig) te hangen met boomstammen. En dit stelletje moet dan kunnen pendelen over het spoortje.
Dit is het plan wat ik in gedachte al heb gemaakt. Wanneer ik het ga uitvoeren moet ik nog zien maar ik ben er veel mee bezig en krijg er steeds meer zin in.

Ook kom ik steeds meer bruikbaar materiaal tegen op Marktplaats.