Beste Bob, hoe staat het ervoor? Zelf heb ik ook ge?xperimenteerd met platen van Vollmer e.a. maar die zijn vaak veel te hard om te snijden.
Sorry Gerard kwas effe met vakantie,
maar hoe staat het ervoor?Uh....ja....nee....hopeloos en/of hoopvol en nog steeds aan het experimenteren.
Op de achtergrond aan het informeren en zoeken.
Ik kreeg laatst een mail van een andere professionele bouwer:
Nu moet je weten dat er een zachte en harde variant te koop is, nr 6028 breekt gemakkelijk dus moet je nr 6027 gebruiken die is ook iets lichter van kleur.
Ik gebruik ook plaatjes van Auhagen die ook zacht en nog eens veel goedkoper, 1,40 euro tegen 3,75 voor de Vollmerplaatjes.
Nou dat breken ben ik achter, altijd op de plek waar deze niet moet breken ook na 7 a 8 keer insnijden.
Ook ben ik op een forum (sorry Riny, maar je bent er ook vaste gast

) gestuit van een geweldig bouwproject
Ronde locloods Pankow-Heinersdorf. Effe googlen en deze komt tevoorschijn.
Alvast een geweldige tip via dat project: glaslatjes op een transparante sheet te printen! Die is dus al binnen.
Deze bouwer maakt het door zelf te gieten en 3D-printdelen.
a) dat is niet goedkoop, maar daarnaast heb ik al ? 31,- aan muurplaatjes gesloopt
en
b) je moet behendig zijn met AutoCAd en dat ben ik niet.
Hij werkt met veel dezelfde onderdelen [24 dezelfde muurdelen] dus makkelijker te kopi?ren.
Op zich een geweldig mooi project!

Daarnaast ben ik nog steeds zoekende naar............................................
- in het spoorwegmuseum was men met gestreken karton bezig het station Amsterdam CS na te bouwen.
Dit zie je veel in maquettebouw, alleen heb je niet de voegdiepte en/of stenen dus minder 3D. Had ik nu een Waterstaatsstation
gekozen, zoals Echt, Swalmen of Horst-Sevenum was dat de oplossing (overigens in model te koop). Nu zijn er de laatste jaren
ook veel laser gesneden modellen te koop van dit materiaal. Ik vind dit mooi materiaal en makkelijk te bewerken alleen zoals gesteld
platte muren,
en
-het frezen met de Dremel laat me niet los. Nu heb ik een folder van Proxxon de Graveerinrichting GE 70 gevonden:

Stel je voor in plaats van die sjabloon de originele tekening op 1:87!
Maar dat apparaat is vrij prijzig en de dremel heb ik al, dus heb ik alleen het onderstel nodig. Zelf maken.............op zich ook een
leuke bezigheid.
Kortom.... ik ben dus nog steeds zoekende maar ik was niet in de veronderstelling dat ik het station dit jaar al klaar zou hebben.

Ik moet m'n zolder ook nog uitmesten

en voorlopig niet met pensioen

enerzijds gelukkig,
anderzijds gaat er in werken veel vrije tijd zitten

Toch is het onderzoeken ook leuk en kom ik in contact [lees > leer van] met anderen.......en misschien wil ik het wel te perfect!
Bedankt voor de belangstelling en zodra ik verder ben kom vanzelf on topic.
Oja inmiddels tekeningen gescoord uit 1993 (hinderwet vergunningaanvraag) waar deze zoals de gebouwen uitgevoerd zijn, zijn getekend!
Dus iedere keer weer een stapje verder.
Grtz. Bob