Beste Modelspoorvrienden,
De afgelopen dagen het nodige gewerkt aan mijn locloods. Stap voor stap zal ik door een aantal activiteiten gaan.

Om de bedrading aan de muur zijde te kunnen bevestigen, heb ik een INP profiel aan de muur gelijmd, waarin ik vooraf kleine gaatjes heb geboord.

Vooraf getest of de servo's wel de goede richting uitdraaien; Vanwege de analoge aansturing zijn de nodige draden zichtbaar.

De servo's vastgeplakt met dubbelzijdige tape van B*son (hittebestendig tot 75 graden). Bij deze foto is zichtbaar waarvoor ik de kleine gaatjes heb geboord en tegen de achterwand is een kabelgootje zichtbaar. De verlengstekker heb ik in de locloods gehouden waardoor bij een defecte servo de vervanging "relatief gemakkelijk" kan plaatsvinden. De verlengdraden zijn ca. 1 meter lang.

Hier is zichtbaar hoe ik de bedrading aan het spant bevestigd heb. Tevens heb ik verlichting aangebracht; i.p.v. 18-19 volt gebruik ik maar 12 volt waardoor er in de locloods matig licht brandt.

Een foto na het aanbrengen van de verenstaal stangetjes tussen de deuren en de servo's.
Het filmpje van het openen en sluiten van de deuren. De snelheid van het openen/sluiten heb ik bewust verschillend gehouden.

Op de allereerste foto van dit draadje kun je zien dat het dak van de locloods aan de achterzijde beschadigd is. Hier is de te zien dat ik een stukje styreen in de vorm heb gesneden met een stukje dakgoot eraan gelijmd.

Als je zo'n loods krijgt of iets uit de opbergdoos haalt dan ontbreken vaak de regenpijpen. Van rond 1,6 mm heb ik deze zelf gemaakt.

Overzichtelijkheid van je beschikbare materialen is wel een voordeel anders kun je continu naar de hobbyshop om onderdelen te kopen. Jullie zullen ongetwijfeld soortgelijke opbergmethoden hebben.

Hier zie je het afgewerkte deel van de achterzijde van de locloods. Een nieuwe regenpijp, het dak afgewerkt met een laagje "rubberroid" en de ruiten waarop ik oost indische inkt heb aangebracht. Ten aanzien van dat laatste moet ik zeggen dat het mij is tegen gevallen ondanks dat ik daarvoor een dun pennetje heb gekocht. Nog meer oefenen dus!

De voorzijde van de locloods - ook hier regenpijpen!

Voordat het dak er op gegaan is heb ik de maten genomen van de toekomstige vloer en meteen een stuk styreen gezaagd om te bekijken of de maatvoering correct is. De takkenbossen en de oliedrums even er in gelegd/gezet. De vloer ga ik later voor de gehele locloods maken.

Ik heb een tweetal kleuren gebruikt voor het aanbrengen van roest.

Boven de loodsdeuren heb ik zwart aangebracht van de rook van de locomotieven.

Onder de pijp aan de zijkant heb ik wat mosgroen aangebracht.
Hieronder enkele overzicht foto's van de locloods.

Wat opvalt zijn de spleten in het dak. Ik heb veel tijd er aan besteed en beter krijg ik de dakdelen helaas niet!
Over het resultaat ben ik best tevreden over en de familie is zelfs zeer enthousiast! Ik heb het nodige geleerd. Zoals aangegeven in het verhaal zijn er een paar aspecten welke me zijn tegen gevallen en waar ik me nog verder in moet gaan verdiepen!
Groet,
Johan