Auteur Topic: Renoveren Locloods  (gelezen 53923 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kees

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 205
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:Renoveren Locloods
« Reactie #50 Gepost op: 21 augustus 2011, 11:08:02 »
Johan,

Ik vind het erg mooi geworden,knap gedaan.
Dit ga ik ook doen met m'n lokloods.(gebruik ik jou fotoverslag als handleiding)

m'n complimenten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Riny

  • Gast
Re:Renoveren Locloods
« Reactie #51 Gepost op: 21 augustus 2011, 11:09:04 »
Beste Johan,

Dat ziet er al weer een stuk beter uit.
Uiteraard zal het nog niet geheel klaar zijn maar met hier en daar wat verweren zal het er zeker goed uit gaan zien.
Uiteindelijk, hoeveel oude gebouwen (in het eggie) hebben geen reparatieplekken?

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Renoveren Locloods
« Reactie #52 Gepost op: 21 augustus 2011, 11:23:23 »
Ik vind het erg mooi geworden,knap gedaan.
Dit ga ik ook doen met m'n lokloods.(gebruik ik jou fotoverslag als handleiding)
m'n complimenten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Beste Kees,
Dank voor je reactie! Veel succes toegewenst! De resultaten zien graag op het forum verschijnen!

Uiteindelijk, hoeveel oude gebouwen (in het eggie) hebben geen reparatieplekken?

Beste Riny,
Daar heb je helemaal gelijk in, maar dan is het nog wel een grote stap om zoiets ten uitvoer te brengen op de loods / huis of wat je ook onderhanden hebt. Want je bent als snel bang dat het verkeerd uit pakt!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Renoveren Locloods
« Reactie #53 Gepost op: 29 september 2012, 16:09:59 »
Beste Forumgenoten,

Ik ben bezig met een kleine modificatie van mijn Locloods. De pijpen van de rookvangers op de loods worden vervangen door langere pijpen. In deze pijpen komen rookgenerators te zitten waardoor het lijkt dat de loc nog staat na te dampen als hij in de loods staat. Bijgevoegd een filmpje.



De pijp heb ik intussen weer verwijderd aangezien er rookvloeistof tussen de pijp en de rookgenerator terecht is gekomen en hier moet ik nog iets op verzinnen.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Renoveren Locloods
« Reactie #54 Gepost op: 29 september 2012, 16:19:06 »
Wat een top idee Johan. Is het de bedoeling dat er op ieder spoor van de loods een schoorsteen/rookgenerator komt?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Renoveren Locloods
« Reactie #55 Gepost op: 29 september 2012, 16:28:24 »
Beste Pierre,

Dank voor je reactie; zoals nu de situatie is worden de 2 buitenste sporen voorzien van een rookgenerator. Maar dan kan nog veranderen. De prijs van de Seuthe 117 (C*nrad 245002) valt reuze mee. We (ja, zoonlief denkt ook mee) hebben al de nodige oplossingen bedacht en daar zal ik de beste van moeten kiezen. Zodra ik foto's heb van de oplossing plaats ik deze.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Renoveren Locloods
« Reactie #56 Gepost op: 29 september 2012, 19:11:55 »
Dank voor je reactie; zoals nu de situatie is worden de 2 buitenste sporen voorzien van een rookgenerator. Maar dan kan nog veranderen. De prijs van de Seuthe 117 (C*nrad 245002) valt reuze mee. We (ja, zoonlief denkt ook mee) hebben al de nodige oplossingen bedacht en daar zal ik de beste van moeten kiezen. Zodra ik foto's heb van de oplossing plaats ik deze.

Ik ben zeer benieuwd naar het resulaat en de oplossing van het "lekprobleem". Ik blijf het volgen. ;)

Misschien ga ik ook een rokende schoorsteen maken bij mijn mijnschacht. Je idee bevalt me wel.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Renoveren Locloods
« Reactie #57 Gepost op: 30 september 2012, 18:54:51 »
We (ja, zoonlief denkt ook mee) hebben al de nodige oplossingen bedacht en daar zal ik de beste van moeten kiezen. Zodra ik foto's heb van de oplossing plaats ik deze.

Beste Forumgenoten,

Nadat we aan het brainstormen waren geweest bleven er 2 mogelijkheden over om het probleem op te lossen.
1. Ik vijl / frees een vierkant gat in het dak van de locloods zodat de rookgenerator er precies in past en met lijm wordt vastgezet. De pijp zet ik er los over heen zodat ik deze kan verwijderen bij het vullen van de rookgenerator en ik niet mors met de vloeistof.
2. Gebruik een stukje dikwandige pijp welke precies in de pijp past. Dit stukje lijm ik op de rookgenerator. Daarna frees ik het stukje dikwandige pijp enigszins schuin naar binnen zodat de vloeistof in de generator terecht komt.

We hebben gekozen voor de tweede optie omdat bij de eerste optie er te weinig lijm contact is. Op de foto hieronder zie het stukje pijp gelijmd op de rookgenerator.



Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Renoveren Locloods
« Reactie #58 Gepost op: 30 september 2012, 19:05:58 »
Lijkt me een prima oplossing Johan. Volgens mij moet het zo uit de kunst gaan werken.  :D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Renoveren Locloods
« Reactie #59 Gepost op: 8 september 2013, 12:14:02 »
Beste Forumgenoten,

Naar aanleiding van de nieuwe aanwinst heb ik gistermiddag even gekeken welke loods links en welke rechts het beste uitkomt. Oftewel bij welke loods is de linkse kant het beste en bij welke de rechtse zijde. Omdat ik niet bij mijn beste draaischijf kon, heb ik hiervoor de reserve draaischijf gepakt. Voor de gap tussen de 2 locloodsen heb ik intussen een extra bouwpakket van Vollmer. Hieronder 2 foto’s van de 2 loodsen.




De linkse loods staat aan de voorzijde van de grond. Dit wordt veroorzaakt doordat de loods bij de vorige eigenaar waarschijnlijk gebruikt is voor K-rails. Maar dat is te verhelpen!  8)

In de op dit moment spaarzaam beschikbare hobby tijd heb ik al kleine dingen van de loods verwijderd. Daarnaast enkele onderdelen welke loslieten weer vastgelijmd.

Wordt vervolgd…..

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Renoveren Locloods
« Reactie #60 Gepost op: 11 september 2013, 21:09:51 »
Dit is eigenlijk een antwoord op mijn vraag in je andere draadje met aanwinsten Johan. Dit wordt een lekkere vette loods zo. Gaat helemaal goed komen en ik ga je vorderingen zeker volgen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Renoveren Locloods
« Reactie #61 Gepost op: 26 oktober 2013, 19:13:33 »
Beste Forumgenoten,

Deze week een aantal uren besteed aan de tweede locloods. In principe wordt deze loods verouderd zoals de eerste loods is uitgevoerd. Ook de deuren gaan al open en dicht met servo's. Er moeten nog wel wat zaken aangepast worden voordat de locloods in zijn geheel gereed is.



Helaas is het vaak passen en meten om alles op het werkblad te krijgen!  ::)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Ben

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 301
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
Re: Renoveren Locloods
« Reactie #62 Gepost op: 27 oktober 2013, 09:50:32 »
Hoi Johan,
Prachtig werk zeker een pluim hiervoor.
Toch een woordje van  :) kan je de railbeding nog wegwerken dan wordt het een 10 plus een griffel.
Groet Ben
 

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Renoveren Locloods
« Reactie #63 Gepost op: 27 oktober 2013, 10:50:03 »
kan je de railbeding nog wegwerken dan wordt het een 10 plus een griffel.

Beste Ben,

Dank voor je reactie! Het wegwerken van de railbedding is wel een doelstelling maar dat gaat plaatsvinden als ik met de baan ga beginnen.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Renoveren Locloods
« Reactie #64 Gepost op: 27 oktober 2013, 14:41:10 »
Dat is wel een hele krappe werkplek voor zo'n grote loods. Maar ondanks de beperkte ruimte toch wel goed bezig geweest.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Renoveren Locloods
« Reactie #65 Gepost op: 3 november 2013, 11:18:11 »
Beste Forumgenoten,

Aangestoken door het ledjes virus wat rondwaart, heeft de depotchef van BW Gerhardstein besloten om het voetpad langs de locloods te voorzien van buitenlampen met staaldraad zodat de baldadige jeugd van Gerhardstein en omstreken de lampen niet kapot kan maken!






De verlichting komt op de foto sterker over dan het in werkelijkheid is!



Met groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Renoveren Locloods
« Reactie #66 Gepost op: 3 november 2013, 12:28:35 »
Goed gedaan Johan. Zo kom je voor een paar centen aan zeer acceptabele lantaarns aan de muur. ;)

Dat probleem met foto's van de verlichting loop ik ook elke keer tegenaan. In de meeste gevallen ziet het er op de foto veel te fel uit. Soms helpt het om de omgeving niet helemaal pikdonker te maken.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Renoveren Locloods
« Reactie #67 Gepost op: 3 november 2013, 13:19:57 »
Goed gedaan Johan. Zo kom je voor een paar centen aan zeer acceptabele lantaarns aan de muur. ;)

Dat probleem met foto's van de verlichting loop ik ook elke keer tegenaan. In de meeste gevallen ziet het er op de foto veel te fel uit. Soms helpt het om de omgeving niet helemaal pikdonker te maken.

Wat ledje.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Renoveren Locloods
« Reactie #68 Gepost op: 3 november 2013, 14:43:00 »
Wel een gezellig sfeertje zo
Fotografen met passie.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Renoveren Locloods
« Reactie #69 Gepost op: 3 november 2013, 17:29:17 »
Allereerst dank voor de reacties!

Soms helpt het om de omgeving niet helemaal pikdonker te maken.

Pierre, heb ik ook geprobeerd maar ook dan blijft de verlichting op de foto ook nog te fel. Helaas!

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Renoveren Locloods
« Reactie #70 Gepost op: 3 november 2013, 19:51:51 »
Tja .. Johan ... 't blijft een probleem. :(
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Renoveren Locloods
« Reactie #71 Gepost op: 3 november 2013, 21:01:59 »
Heren, gewoon doorgaan met experimenteren. Afhankelijk met welk type camera je fotografeert, kun je nog een boel doen met de instellingen van je camera. Ook de nabewerking van je foto's met bijvoorbeeld Adobe Photoshop, kan een hoop winst opleveren.
En wat Pierre schreef om hier en daar wat bij te lichten is helemaal geen gek idee.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Renoveren Locloods
« Reactie #72 Gepost op: 3 november 2013, 21:21:38 »
Heren, gewoon doorgaan met experimenteren. Afhankelijk met welk type camera je fotografeert, kun je nog een boel doen met de instellingen van je camera. Ook de nabewerking van je foto's met bijvoorbeeld Adobe Photoshop, kan een hoop winst opleveren.
En wat Pierre schreef om hier en daar wat bij te lichten is helemaal geen gek idee.

Voor mij is met licht spelen het enige wat ik kan doen. Mijn fototoestel is maar een prut dingetje. Ik heb hem ooit aangeschaft om foto's te maken voor mijn websites. Daar is het mooi genoeg voor. Je richt en drukt op het knopje bovenop het toestel .... klaar. :D

Verder maak ik eigenlijk nooit foto's. Zelfs op vakantie is mijn vrouw degene die foto's maakt. ;D

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Renoveren Locloods
« Reactie #73 Gepost op: 3 november 2013, 21:57:44 »
Nou Pierre, prutdingetje valt wel mee. Voor het doel waarvoor jullie 'm hebben gekocht volstaat-ie prima en je kunt er ook nog filmpjes mee maken. Je kunt de ISO tot 1000 opschroeven en dan kun je zonder flits en een beetje bijlichten prima foto's maken. Bovendien is er op de foto's die ik tot nu toe van je gezien hebt, niks aan te merken; prima contrast en ragscherp.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Renoveren Locloods
« Reactie #74 Gepost op: 6 december 2014, 20:57:23 »
knap stukje werk Johan
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob