Heren, hartelijk dank voor jullie waardevolle reacties.
Ik vond al heel aardig dat er leden van het forum de moeite hadden genomen om naar mijn schets te kijken. Ik zal tijd steken in het verbeteren van mijn communicatie Wim. Moet lukken, hoop ik.
Ik kom ook steeds meer tegen, onder andere op dit forum. Ideeën, adviezen maar ook "regels".
Over het minimale rayon van bochten.
Hoewel ik nog nooit een tekenprogramma van dichtbij gezien heb, neem ik aan dat het als een soort Ikea keukentekenprogramma werkt? Jij hebt een "doos vol rails" die je achterelkaar plaatst? En het moet passen, anders weigert het programma het?
Zelf probeer ik zo streng mogelijk te tekenen op schaal. Dat is ook te zien aan de hoeveelheid afval aan mismaakte tekeningen die zich opstapelt in de oudpapierbak. Wat zal de school waar deze ingezameld wordt blij zijn met mijn nieuwe hobby
Grote rangeerterreinen en wagons die perfect koppelen of ontkoppelen? Strakke dienstregeling is ook niets voor mij. Net als iedereen in deze hobby heb ik een voorkeur. En bij mij is bouwen en (laten) rijden. Dus als het later een beetje beweegt en niet te vaak stilstaat, dan ben ik al blij.
Over tekenen gesproken, ik ga weer een potje vechten tegen het ruitenpapier van .5x.5 en wat proberen van te maken.
Fijn avond, wees voorzichtig en nogmaals bedankt voor de feedback!
Bernard