Auteur Topic: Draaischijf Fleischmann 6050 aansluiten  (gelezen 1119 keer)

Offline Hansw

• Perronmedewerker
  • **
Draaischijf Fleischmann 6050 aansluiten
« Gepost op: 14 november 2021, 15:39:33 »
Beste , ik heb Roco geoline rails ; nu heb ik een draaischijf gekregen :  http://www.fleischmann-ho.nl/downloads/handleidingen/draaischijven/hl-6050.pdf

Hoe kan ik die aansluiten op mijn geoline rails  is daar een verlooprails voor.

Mvg Hans

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Draaischijf Fleischmann 6050 aansluiten
« Reactie #1 Gepost op: 14 november 2021, 20:04:26 »
Dag @Hansw,
Waarschijnlijk heeft deze draaischijf de oudere Fleischmann-rails en daarvan zijn de railstaven iets hoger. Met een beetje handigheid kun je die er perfect op aansluiten. En anders zijn er wel raillasklemmetjes verkrijgbaar die zorgen voor een probleemloze overgang.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Hansw

• Perronmedewerker
  • **
Re: Draaischijf Fleischmann 6050 aansluiten
« Reactie #2 Gepost op: 16 november 2021, 17:56:29 »
Ik heb de FL6437  lasklemmetjes gekocht maar die past niet op de fleischman rail van de draaischijf  ( 2,5 mm naar 2,1 )
Doe ik iets verkeerd moet ik eerst de originele lasklem verwijderen .
Ik heb nu voor het eerst de treinen weer laten rijden ( na 10 jaar in vitrinekast ) . Op zich rijden ze goed alleen valt er af en toe een rubbertje af van de wielen .waarschijlijk uitgedroogd.
De rails liggen nu rechtstreeks op houten spaanplaat , kan dat kwaad voor de locs ivm lostrillen van onderdelen .

Mvg Hans