Auteur Topic: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32  (gelezen 62264 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #300 Gepost op: 2 september 2020, 20:20:05 »
Leuk Wim, maar vergeet niet dat is super verslavend!!!

DSC07574 by d.caso, on Flickr

DSC07568 by d.caso, on Flickr

DSC07571 by d.caso, on Flickr


16  6  2012 546 by d.caso, on Flickr

16  6  2012 533 by d.caso, on Flickr

16  6  2012 532 by d.caso, on Flickr

16  6  2012 527 by d.caso, on Flickr

16  6  2012 526 by d.caso, on Flickr

15  6  2012 004 by d.caso, on Flickr



Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #301 Gepost op: 2 september 2020, 20:39:35 »
Leuk Wim, maar vergeet niet dat is super verslavend!!!
Ja èn, ben ik nu dan niet verslaafd?
Ik heb net vandaag weer een hele doos dope binnen.  :o
Waar laat je dat spul lasersnijden?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #302 Gepost op: 3 september 2020, 06:42:10 »
Beste Wim,

Dat kan ik me wel voorstellen maar ik wilde duidelijk maken dat het is niet mijn schuld als je zo wild aan de drugs gaat. :- _______________

Waar?

Toen ik had een ongevraagd aanbod van een bedrijf in Argentinië gekregen.
Technisch waren ze echt het allerbeste dat ik had gekend en nog zeer klant vriendelijk... totdat het 50/50 delen van de winsten dat was vanaf het begin afgesproken verschijnt op mijn scherm als 77/23 en ik heb onmiddellijk alles gestopt.
en dat was het einde.
Een van de paar dingen dat ik duidelijk heb is dat als discussies over geld beginnen het heeft geen zin meer verder te gaan.

Gelukkig, dat was rond 2006/7 maar tegenwoordig heeft iedereen op loopafstand een paar laser snijders. Het is een kwestie van LASER SNIJDER even op de net te zoeken.

In iedere geval ik raad je eerst beginnen CAD leren.
Als je doel is voorlopig bij laser snijden blijven je hoeft niet 3D CAD maar gewoon 2D.
En als je zo ver bent dat je kan al een vierkant tekenen je zorgt dat je dat aan Magoo leert.
Maar ga niet meteen een dure CAD programma kopen: er zijn op internet heel veel gratis mogelijkheden.


Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #303 Gepost op: 3 september 2020, 09:05:57 »
En als je zo ver bent dat je kan al een vierkant tekenen je zorgt dat je dat aan Magoo leert.
Maar ga niet meteen een dure CAD programma kopen: er zijn op internet heel veel gratis mogelijkheden.
Nodeloos geld uitgeven is niet mijn meest favoriete bezigheid; het was meer interesse en vierkantjes tekenen dat kan ik denk ik wel.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #304 Gepost op: 3 september 2020, 09:45:04 »
Ik weet zeker dat je vierkanten kan tekenen maar ik bedoel met CAD, en dat is iets anders.
Kan je dat?

Dan: kan je dat aan mij leren?
De rest ontdek Magoo zelf zonder moeite.

Het is voor mij zoals leren hoe je een auto start: de rest is makkelijk en gaat vanzelf. Het kan niet veel anders zijn dan rijden met mijn helikopter.  :- )


Daniel



Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #305 Gepost op: 3 september 2020, 09:57:57 »
... maar nu iets anders.

Ik weet niet als dit materiaal is al bekend voor jullie maar het is nieuw voor mij en kan van zeer goeie dienst voor Magoo worden:

https://www.vanbeekart.nl/p/thibra-vormpolyester-in-plaat-55x34cm/97741/


Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #306 Gepost op: 3 september 2020, 11:42:41 »
Dit zal voortaan altijd inb mijn pastel doos zijn:

https://www.vanbeekart.nl/p/pigment-grafiet-poeder-100g/73282/

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #307 Gepost op: 3 september 2020, 15:16:15 »
Met dat pigment grafietpoeder. Wat ga je daar precies mee bewerken?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #308 Gepost op: 3 september 2020, 15:36:16 »
 :o :o :o :o :o :o :o

Wat'n vraag...!!!
Hoe zou ik dat kunnen weten?

Ik heb geleerd dat met zeer zachte echte grafiet pootlood men kan behoorlijk mooi blotte, niet geruste staal simuleren.
Ik heb dat al een paar keer gedaan maar toen ik wilde de kleine Miniart kraan dat John heeft voor mij gebouwd schilderen ik merkte dat om randen en lijnen dat werk prima maar voor oppervlakten is veel te makkelijk met een potlood verkeerde krassen te veroorzaken dan zijn een beetje lastig kwijt te raken. Dus ik heb met zeer fijne zandpapier maanden lang... nou..., ok, minuten lang moeten de potlood schuren zoals het zou Aladdin's lamp zijn.
Dan de meer ontwikkeld functie van mijn enkele hersencel (luiheid) radde me grafiet in poeder vorm te zoeken.

Ik heb tegenwoordig niks te doen ermee maar op het moment dat ik het nodig heb het zal op hand bereik zijn.  :- )

Daniel


Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #309 Gepost op: 3 september 2020, 15:48:23 »
...and here we go:

IMG_0003 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0004 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0005 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0006 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0007 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0008 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0009 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Ik ga het een paar uur rusten om zeker te zijn dat de contact lijm alles goed vast zal houden en dan pas de silicone gieten. Dus meer foto's als het zo ver is.

(Nee, de 6mm MDF plaatje is niet gelijmd aan de bodem van de doos omdat ik wil die doos niet kwijt.)

Daniel

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #310 Gepost op: 3 september 2020, 15:51:14 »
Om nog even terug te komen op lasersnijden:
Lasersnijden lijkt me eigenlijk niet zo heel moeilijk en omdat ik veel met Adobe Illustrator werk zie ik geen probleem.
Om een tekening te maken lijken me de instructies eigenlijk heel logisch.

Leuk Wim, maar vergeet niet dat is super verslavend!
Tsja, misschien als ik de smaak te pakken krijg...


...dan maak ik mooie hekjes.  8)

Hoe zou ik dat kunnen weten?
Elk mens is natuurlijk weer anders en gelukkig maar. Meestal -of eigenlijk altijd- koop ik pas spullen als ik weet dat ik het ga gebruiken.
Citaat
Ik heb geleerd dat met zeer zachte echte grafiet pootlood men kan behoorlijk mooi blotte, niet geruste staal simuleren.
Dat heb je goed geleerd.
Citaat
Ik heb dat al een paar keer gedaan maar toen ik wilde de kleine Miniart kraan dat John heeft voor mij gebouwd schilderen ik merkte dat om randen en lijnen dat werk prima maar voor oppervlakten is veel te makkelijk met een potlood verkeerde krassen te veroorzaken dan zijn een beetje lastig kwijt te raken.
Ik begrijp het.
Ikzelf heb tot nu toe alleen potlood gebruikt voor gebruikssporen op randen en kleine oppervlakten. En dat doe ik pas als ik zeker weet dat al het schilderwerk erop zit. Al eens geprobeerd om met een vlakgom het grafiet weg te gummen?
Terwijl ik dit schrijf vraag ik me af of het mogelijk is om potloodstiften met een vijzel tot poeder te maken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #311 Gepost op: 3 september 2020, 16:55:25 »
In iedere geval als je ga lasersnijden proberen lees ook goed niet alleen over het maken van de tekening maar, niet minder belangrijk over het maken van een ontwerp.
Laser is zeer precies aan de boven kant maar hoe dikker de materiaal hoe breder de lijn dat word verbrand word aan de onderkant. precies zoals met etsen. Men moet aandacht voor zulke dingen hebben als gaat om materiaal keuze.
Er is zeker informatie zat erover in de net.
Ook het leren hoe men moet de verschillende lagen ontwerpen is cruciaal.
Maar we gaan waarschijnlijk erover uitgebreid hebben als je ga wat ermee doen.

Voorlopig ga ik terug naar het maken van de maal voor de lampen.

Dis is de twee componenten silicone rubber dat ik gebruik voor ... alles!:

IMG_0012 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Ik heb nooit andere gebruik maar na een aantal mallen groot en klein gemaakt te hebben ik zie geen reden om andere te zoeken. Deze kan tot de fijnste detail reproduceren, is makkelijk te gebruiken, je giet het en het is na twee uur klaar om gebruik te worden, heeft geen loosmiddel nodig en kan een veertigtal kopieën maken voor dat in pensioen moet.

Ik ga meestal naar de winkel maar de laatste keer heb ik gewoon door de website besteld:

https://www.polyservice.nl/?gclid=EAIaIQobChMIitj6hZ7N6wIVGap3Ch36bAJLEAAYASAAEgJ97fD_BwE


Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #312 Gepost op: 4 september 2020, 10:52:09 »
Goed, op 10.30uur werd de silicone rubber gegoten dus rond 12.30 zal de mal al klaar om gebruik te worden zijn.
(Ik hoop dat Mevrouw Ongeduld zal niet voor 13 of 14uur wakker worden.)

IMG_0001 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Iets belangrijk als men een mal giet is het zo echt horizontaal (waterpas) laten drogen. Dus ik heb gezorgd dat de doosje waterpas ligt en dat is te zien in de overal gelijk boven randje:

IMG_0002 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Ja, ook als het werd zorgvuldig gegoten op de middel van de doosje, op de randjes de silicone rubber klimt een beetje op de wanden. Dat is, denk ik, door capillariteit maar de randje dat zo word gevormd is makkelijk straks gewoon met de schaars of een mes weg te kregen.

(Nu moet ik mezelf een paar uur, ver van Mevrouw Ongeduld, druk bezig met iets anders zien te houden om de mal niet te verpesten.)

Daniel

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #313 Gepost op: 4 september 2020, 10:58:40 »
Hoi Daniel,

ik wil ook mallen maken om muurplaten te maken van gips. Waar koop je die 2 componenten blikken?
Groet Mies

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #314 Gepost op: 4 september 2020, 11:15:07 »
Hi Mies

Ik koop altijd bij Poly Service:

https://www.polyservice.nl/?gclid=EAIaIQobChMIitj6hZ7N6wIVGap3Ch36bAJLEAAYASAAEgJ97fD_BwE

De mensen daar kennen zeer goed alle aspecten van onze hobby en geven graag duidelijk uitleg.

Ik denk dat ik ergens in dit draad heb wat over muurplaten malen maken al heb gepost. Als niet geeft me a.j.b. een teken en ik zal dat nu doen.

Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #315 Gepost op: 4 september 2020, 11:21:53 »
Nu even iets anders:

Vanochtend de fietstocht liet me een geweldige dageraad zien.
Hier de eerste van een veertigtal foto's dat ik zal natuurlijk niet op de forum uploaden maar als iemand ze wilt zien en klikt op de foto hier onder zal ze allemaal kunnen zien als steeds de witte pijl links weer klikt.

IMG_0004 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #316 Gepost op: 4 september 2020, 12:52:54 »
Goed, het is hier 12.32uur en ik dacht dat was al later dus heb ik half uur geleden de mal los gemaakt.
Alles perfect, toch.

IMG_0003 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0004 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0005 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0006 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

en zoals je zie in volgende foto, de mal is echt perfect:

IMG_0008 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0009 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Nu ga ik de eerste stuk gieten. Als alles ga goed is meer dan genoeg lampen dan ik nodig heb voor de Rowan maar zo gauw als mijn ogen worden hersteld van de laser zal ik zeker nog een, misschien twee Rowan variaties maken dus het kan zijn dat ik meer lampen giet.

Ik heb geen andere hars dus ga gewoon met dezelfde dat ik voor het water in het diorama heb gebruikt. Die droog ook zeer snel en is zo glansend transparant dat is perfecr voor de lampen. Of misschien zal ik een laagje wit acryl verf geven om de gezandstraalde glas van oude lampen te simuleren... We zullen zien.

Dit is de haars:

IMG_0010 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Ik koop die bij de beste van de drie kunstenaar benodigdheden winkels in de buurt maar men kan het ook bij ze bestellen:

https://www.gerstaecker.nl/MasterCast-1-2-1-Giethars.html

Nu ga ik dus gieten en vanavond zullen we weten wat is het geworden.

Daniel



Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #317 Gepost op: 4 september 2020, 20:10:42 »
Eerst de slechte nieuws is dat Mevrouw Ongeduld kwam onverwacht binnen en duwde me om de stukjes na vier uur uit de mal te halen. Dat is de helft van de tijd die ze nodig hadden om klaar te zijn.

IMG_0007 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0002 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr


Het goeie nieuws is dat er maar één geruïneerd was en één een beetje ovaal in plaats van rond, maar aangezien de mal acht stuks had, heb ik nog genoeg voor de Rowan zonder opnieuw te gieten.

IMG_0003 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0001 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0005 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0004 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Morgen ga ik weer met de kleine bal freesje vanaf boven een gaat op het middel maken. Ik denk dat de freesje zal een soort gezandstraald oppervlakte achterlaten dat zal een beetje een lamp kunnen voorstelen.

Daniel




Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #318 Gepost op: 4 september 2020, 21:40:33 »
Fantastisch!
Een prachtige workshop.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #319 Gepost op: 5 september 2020, 05:45:36 »
Bedankt Wim.

Nu de lampen zijn echt verhard dus boren is geen probleem

IMG_0013 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0012 (3) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0011 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Op de foto's het lijkt echt gezandstraald maar dat komt door weet ik veel wat. Eigenlijk ze zijn bijna glashelder.

Ik heb foor de foto een Led van een leesbril gebruikt en die is natuurlijk veel te sterk. Ik heb ergens kleine en veel zachter Leds dat zullen veel beter werken. Ook zal ik een dun laagje acrylverf op de Led doen zodat het licht echt ietsjes warmer en veel zachter wordt.

IMG_0006 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

En nu, veel later dan gepland door die Leds, naar mijn fiets.

Tot straks.

Daniel

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #320 Gepost op: 5 september 2020, 08:45:15 »
Dank je wel Daniel, ik ga er na onze vakantie mee aan de slag.
Morgen naar Frankrijk, 2 weken varen op het Marne Rijn kanaal.
Groet Mies

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #321 Gepost op: 5 september 2020, 08:54:13 »
Graag gedaan, Mies.

Geniet van je vakantie en als je langs de oevers  loopt kijk goed omdat er is zat materiaal voor model landschapen daar.
O.a. een ongelofelijk variëteit aan rare mossen dat na een paar dagen in glycerine een eeuwige leven bereken.

Als je terug bent en wilt zal ik je een paar tips geven over de malen voor muren.

Goede reis en gezonde vakantie!.

Daniel

The following users thanked this post: Michel Bikkel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #322 Gepost op: 5 september 2020, 10:33:04 »
277/5000
Nu de taak van de lampen aan de gang is, begon meneer Wallet - hij is opgevoed met het idee dat je geen eieren hoeft te eten om te voorkomen dat je de schaal moet weggooien - protesteren omdat het onaanvaardbaar lijkt om de blauwe doppen weg te gooien die ik vroeger deed maak de mal van de lampen...

IMG_0001 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Zulke dingen maken hem zeer creatief worden dus nu, zo maar, heeft L'Île du Présent een tiental potten van een nieuw oud model:

IMG_0004 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Voor hem dat voelt zoals twee keer iets gaan kopen met hetzelfde munt.    :- P

Daniel






Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #323 Gepost op: 6 september 2020, 06:25:51 »

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #324 Gepost op: 6 september 2020, 14:48:16 »
Mooie potten @Daniel, als je ze ondersteboven gebruikt dan kun je een etalage vol met taarten maken.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)