Tijd om maar weer eens aan de slag te gaan met een project dat (gedeeltelijk) al enige jaren in de kast ligt.
Het is de bedoeling dat deze oorspronkelijk Duitse enkelsporige locloods van piko een dubbelsporige word die er ook nog nederlands uitziet.
Met enige fantasie is de bouwstijl al aardig Nederlands maar dat kan nog verder uitgewerkt worden.
Uiteindelijk zal deze loods op mijn modelbaan geplaatst gaan worden, maar dat gaat nog wel even duren (is nog niet veel meer dan een plank met losse rails

), daarom zal ik ook gaan proberen om de deuren op afstand te kunnen openen met servo's.
Eerst de basis:

Als basis van dit project dient de loods die ik jaren geleden in elkaar gelijmd heb.
Deze heeft een opknap beurt nodig, er zitten namelijk wat lijmvlekken op de hoeken en de ramen. En de deuren kunnen ook niet meer bewegen omdat ze vast gelijmd zijn (ze hoefde toen niet open dus wat dat de makkelijkste oplossing), dat is nu uiteraard geen optie meer dus zal de hele voorgevel vervangen moeten worden.
ook zal ik een van de zijgevel's gaan verwijderden om de binnenkant te kunnen afwerken.

Om deze loods dubbelsporige te kunnen maken was het nodig om een tweede erbij te kopen, ze zijn gelukkig nog steeds te koop dus dat was snel geregeld.

Eerst ga ik beginnen met het aanpassen van de loods die al gebouwd was.
Met pijn in mijn hart

heb ik de zaag erin gezet om ruimte vrij te maken voor de uitbreiding. Ook is op de foto de voorgevel ook al vervangen en kunnen de deuren dus weer open.
Nu ga ik mij eerst richten op de tweede helft van de loods.