Auteur Topic: Mijn treinkamertje  (gelezen 7821 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Mijn treinkamertje
« Gepost op: 20 januari 2020, 22:16:36 »
Geen idee of dit de juiste plek is voor zoiets maar ... volgens mij is er niet echt een plek voor ;D Als het hier niet goed staat sorry hier voor en moeten jullie (Wim of Rob) het maar verplaatsen.




De laatste keer in Rijswijk had ik het met Rob zo over de bergruimte in mijn treinkamertje en heb ik min of meer belooft er eens een paar foto’s van te maken. Het kamertje is ongeveer 3,5 x 2,5 meter. Vandaar dat al het geknutsel onder de treinbaan gebeurd.

Hier een kijkje in mijn “hok” en nu eens niet van de bovenkant (treinbaan) maar van de rotzooi er onder. Hier kan ik uren zitten klooien en kan ik alles blindelings pakken. Er mag ook niemand iets verplaatsen. Dan ben ik het kwijt.















En voor je het weet sta je weer buiten.




Het lijkt me leuk om van anderen ook eens een foto te zien van de treinkamer of plek waar jullie baan (of materiaal) staat. Misschien een idee? ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2020, 22:26:37 »
Mijn bewondering wordt steeds groter(en die was al groot) zoals jij het allemaal voor elkaar krijgt.
Ik blijf je werk bewonderen.

  Groet Cor

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2020, 19:37:51 »
Klein maar (heel erg) fijn  ;D Het voordeel bij jou is dat je de hoogte in kan
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #3 Gepost op: 26 januari 2020, 08:07:47 »
En op zo'n beperkte ruimte wel twee modelbanen, werkplek en opslag.  :o

Ik zal deze week foto's maken van mijn treinzolder, ben trouwens ook benieuwd hoe andere het hebben ingedeeld.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2020, 11:00:42 »
Mijn bewondering wordt steeds groter(en die was al groot) zoals jij het allemaal voor elkaar krijgt.
Ik blijf je werk bewonderen.

Dank je Cor. Ik rommel ook maar wat aan. ;D
Laat eens een foto zien van jou hobbyplek.

Klein maar (heel erg) fijn  ;D Het voordeel bij jou is dat je de hoogte in kan

Ach Jack ... jij hebt weer heel veel bergruimte onder de schuine kanten van het dak. Er is altijd wel ergens bergruimte te creëren.

En op zo'n beperkte ruimte wel twee modelbanen, werkplek en opslag.  :o

Ik zal deze week foto's maken van mijn treinzolder, ben trouwens ook benieuwd hoe andere het hebben ingedeeld.

Het is eigenlijk één baan Mark. De twee delen zijn aan elkaar gekoppeld via een brug voor het raam langs en aan de andere kant kan er een (uitneembare) brug voor de deur langs.
Ik ben erg benieuwd naar een overzicht van je treinzolder Mark. Het is leuk om via wat foto's bij iemand op visite te zijn in zijn of haar hobbydomein.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #5 Gepost op: 26 januari 2020, 11:56:09 »
Een mooi kijkje achter de schermen Pierre, eigenlijk meer eronder, en dan vindt ik al dat ik weinig ruimte heb👍
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #6 Gepost op: 26 januari 2020, 12:01:38 »
Ik weet dat het twee gedeeltes boven zijn. Ben lang gelden een keertje op bezoek geweest.
Was volgens mij zelfs rond je verjaardag, een paar jaar terug.
Ik doelde op het N spoor baantje erbij.

Heb zojuist even snel foto's gemaakt van mijn zolderkamer.
Let niet op de troep wat overal rondslingert.
Telkens al ik wil opruimen zie ik een projectje waar ik verder aan wil.  ;)


Rechterkant van de baan


De werkbank voor het grovere werk.


De linkerkant van de baan.


Het bureau met mijn airbrush, hier moet het fijnere werk gebeuren.

En gebrek aan ruimte, valt nog mee bij mij als ik naar Pierre kijk.
Maar uitbreiden naar een andere ruimte is geen optie (volgens mijn lieve vrouw dan).

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #7 Gepost op: 26 januari 2020, 12:32:59 »
Mooie ruimte en zeker een mooie baan Mark. Mooi zoals je om de balken hebt gebouwd. En de rommel .... ach .. dat valt alles mee. Ik denk dat het in geen enkele treinkamer echt netjes opgeruimd is. En dat hoeft ook niet. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #8 Gepost op: 26 januari 2020, 14:04:44 »
Beste allen,

Allereerst het crisiscentrum – op de 2de verdieping


Waar laat ik mijn spullen? Onder de treintafel op de 1ste verdieping

(ik zie dat de styrene profieltjes nog opgeruimd moeten worden die ik gisteren gekocht heb)



Al is de ruimte minimaal, het plezier is er maximaal!  ;)

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Ben.

  • Gast
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #9 Gepost op: 26 januari 2020, 16:21:17 »
Zo hé, wat een dozen en lades in al die treinenhokken.  :D Veel van wat ik zie heb ik allemaal niet (en ook niet nodig) en waar mijn baantje staat is het altijd opgeruimd.......



....... en hobbyklussen doe ik daar waar het gezellig is: aan een inmiddels bejaard buro van de Afhaalzweed, gewoon in m'n huiskamer.......









....wat me dwingt m'n burootje na het klussen een beetje op te ruimen.

Gr, Ben.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2020, 12:16:39 »
Laat ik ook een duit in het zakje doen.
Mijn zolderkamer was hard toe aan reorganisatie omdat ik er eigenlijk niet meer behoorlijk kon lopen, laat staan werken. Maar voordat daarmee kon beginnen had ik eerst nog een andere klus:


Het isoleren en afwerken van de vliering. En meteen die oude TL-balken vervangen voor led-strips van de Action.


De reorganisatie van mijn zolderkamer was eigenlijk ook een heleboel weggooien en afscheid nemen van de eindeloze verzameling uit elkaar gevallen kartonnen dozen. Schoenendozen, dozen van kerstpakketten, je kon het zo gek niet verzinnen of ik wist er wel wat in te proppen.


Netjes in bestickerde plastic bakken van de Action en Ikea.


Mijn zolderkamer. Ik kan weer lopen... en werken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2020, 17:26:34 »
Best leuk al die verschillende werk en treinbaan plekken van anderen te zien. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2020, 20:33:02 »
Ik vind het ook erg geinig om bij anderen in keuken/treinkamer te kijken.
Al is het maar om ideeën op te doen hoe spullen op te bergen, enz.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2020, 20:41:25 »
Al is het maar om ideeën op te doen hoe spullen op te bergen, enz.
De juiste manier van opbergen is voor iedereen natuurlijk weer anders. Ikzelf ben een beetje afgestapt van de witte plastic bakjes van de Chinees en de schoenendozen. Schoenendozen kunnen qua formaat en stevigheid nogal verschillen en zijn lastig te stapelen.


Deze opbergbakken komen van de Action en zijn goed te stapelen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #14 Gepost op: 31 januari 2020, 03:14:54 »
Ziet er idd netjes overzichtelijk uit.
Ik zelf heb nog heel erg veel oude meuk die ik graag wil opruimen, maar telkens als ik het in mijn handen heb denk ik “misschien kan ik er iemand een plezier mee doen” en dat zet ik het weer terug.
Wellicht dat deze foto’s me toch zo ver krijgen om op te ruimen.
Maar wat zouden jullie doen met twee bananen dozen vol met oude huisjes? Uit elkaar slopen zodat de compact te bewaren zijn of alles los (als dat nog gaat) / marktplaats / vuilnisbak / of zoals nu ergens ver weg onder de baan verstoppen?

Ben.

  • Gast
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #15 Gepost op: 31 januari 2020, 07:52:54 »

Maar wat zouden jullie doen met twee bananen dozen vol met oude huisjes? Uit elkaar slopen zodat de compact te bewaren zijn of alles los (als dat nog gaat) / marktplaats / vuilnisbak / of zoals nu ergens ver weg onder de baan verstoppen?


Vraag het niet aan mij. :D

Maar weggeven geeft veel voldoening, het is altijd leuk een ander blij te maken. Maar niet met echt ouwe meuk, daarvoor rest slechts de kliko.

Gr, Ben.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #16 Gepost op: 31 januari 2020, 12:15:55 »
Maar wat zouden jullie doen met twee bananen dozen vol met oude huisjes? Uit elkaar slopen zodat de compact te bewaren zijn of alles los (als dat nog gaat) / marktplaats / vuilnisbak / of zoals nu ergens ver weg onder de baan verstoppen?
 

Dat is voor iedereen verschillend Mark. Als ik voor mijzelf spreek ... ik gooi bijna niets weg en hergebruik alles. Kartonnetjes, blisterverpakkingen (platte stukken), lucifers, roerhoutjes, vuurpijlstokken en noem maar op. Ik zie overal brood in.  :) Voordeel is dat ik bijna niets nieuw hoef te kopen. Ook op de beurzen loop ik het meest warm voor de rommel. Maar gelijmde huisjes netjes uit elkaar halen is ook een werkje op zich. Om dit netjes te doen is soms best lastig en er gaat een hoop tijd in zitten. Er sneuvelt natuurlijk altijd wel wat maar het vult je voorraad onderdelen behoorlijk aan en je grijpt bijna nooit mis. Voorwaarde is wel dat je alles gesorteerd moet opslaan anders kom je om in de rommel en kan je nog niets vinden. Ik geef zo links en rechts ook nog wel eens het een en ander weg maar krijg ook weer verschillende dingen van anderen. Dingen die ik leuk vind of nodig heb. Weggooien is wel het allerlaatste wat je moet doen. (volgens mij dan  ;) ) . Ga zoals Wim al aangeeft eens kijken bij Action voor bakken of doosjes. Ook Ikea heeft wel wat maar die in wel weer wat duurder.

Helaas moet je zelf een keus maken waar je je lekker bij voelt.  Succes Mark. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #17 Gepost op: 31 januari 2020, 19:16:03 »
Maar wat zouden jullie doen met twee bananen dozen vol met oude huisjes? Uit elkaar slopen zodat de compact te bewaren zijn of alles los (als dat nog gaat) / marktplaats / vuilnisbak / of zoals nu ergens ver weg onder de baan verstoppen?
Helaas moet je zelf een keus maken waar je je lekker bij voelt.  Succes Mark. ;)
Het zien van mogelijkheden om oude meuk her te gebruiken en om daar weer iets nieuws van te bouwen is misschien wel een hobby op zich.
Maar is misschien wel een leuke:
Kun je van die verzameling oude huisjes eens een foto maken? Dan gaan wij gezellig uitsorteren waar we mogelijkheden zien.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #18 Gepost op: 1 februari 2020, 08:31:30 »
Ik ben helemaal niet jaloers op jullie mooi afgewerkte en ingerichte hobbyruimtes #*&^%$#@....
 
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Mijn treinkamertje
« Reactie #19 Gepost op: 1 februari 2020, 22:39:00 »
Wim ik als ik de tijd en moed heb verzameld zal ik alle “zooi” wat ik al tien/twintig jaar niet meer nodig heb gehad, verzamelen.
En waarschijnlijk is het meeste rijp voor de afvalbak.
Er moet nog ergens een verhuisdoos zijn met ijslandsmos, die zal waarschijnlijk allang vergaan zijn.
Hoef ik enkel de verpakking op te ruimen.  :D