Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 154642 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #850 Gepost op: 12 april 2022, 14:02:51 »
Mooi gedaan Tom en fijn dat het weer beter met je gaat. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #851 Gepost op: 10 mei 2022, 12:13:29 »
Nog een paar extra plaatjes geschoten van de klokkenfabriek.
De buitenlamp hangt een beetje op half zeven maar een nieuwe is in de maak en zal deze vervangen.















Nu staat locloods 3 in de steigers, rustig aan bouwen is het advies, iedere dag een uurtje is voldoende.
Daarna half uurtje met de treintjes rijden en dan verder buiten van het mooie weer genieten.





Deze ramen zijn van rookglas, minder licht uitstraling aan de achterkant van de loods.
Stellingen en werktafels zijn inmiddels onderweg.





Wel een probleem, de helft van de wissels doen het niet meer.
Worden door servo's aangedreven dus even zoeken.
Gelukkig snel gevonden, een printplaatje van een verdeelplaat was gebroken, nieuwe geplaatst en de wissels gaan weer netjes om.
De bakken staan nu weer omhoog, kan ik gelijk wat nieuwe aansluitingen maken voor de huis- en straatverlichting.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Bert

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 372
  • Thanked: 20 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #852 Gepost op: 10 mei 2022, 12:49:51 »
Leuk sfeertje Tom!

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck. Dordt In Stoom
« Reactie #853 Gepost op: 22 mei 2022, 22:51:34 »
Vrijdag 20 Mei 2022 komt Dordt In Stoom langzaam op stoom.

De regen getrotseerd om alvast even een voorproefje te krijgen voor het spektakel wat morgen gaat beginnen.



De eerste bootjes waaronder zalmschouwtjes voor de vlootschouw komen binnen.





Andere liggen al onder stoom aan de kade.







De ponton ligt klaar voor de rondvaart met een of andere stoomsleper.





En nu maar hopen dat het zaterdag en zondag droog blijft.
Zaterdag op pad met die kleine.
We hebben er zin in want .........  www.youtube.com/shorts/c-UhqYWE1rY

Zaterdag.

Het was afgelopen zaterdag weer ouderwets druk.

Paniek in de stad, brand, brand, brand, hoop wel dat ze nog op tijd komen.



Met een grijns van bijna oor tot oor genieten op een rondvaart met de Volharding Stoomsleper.



Na de rondvaart even bij de Griek Pita Gyros gegeten en door naar de modelbouw.
Met zo'n partyboot naar de modelbouw.
Maar daar was het bij het ponton zo druk dat men niet kon afmeren, dan een extra gratis rondje over de Merwede.
Halverwege werd iemand onwel en moest van boord gehaald worden, 2 uur later waren we bij de modelbouw. Daar was het zo druk dat we maar besloten om richting huis te gaan met de Stoomtrein.
Pendelbussen staan dan klaar maar de pendelbus voor ons wist de weg niet en uiteindelijk hadden we nog maar 2 minuten om de trein te halen. Over een uur zou de volgende gaan, we gaan dus niet rennen om de trein te halen en trouwens goeie kans dat de restauratie ook wel vol zou zitten.
Helaas moest er een goederentrein tussen door voor Dupon om daar weer het nodig gif af te leveren en zo duurde het wachten op de trein geen uur meer een uur en drie kwartier.

Uiteindelijk kwam de trein aan en omdat we wisten waar de restauratie zou zou stoppen konden we daar gelijk instappen.
Op weg naar huis na een lange dag Dordt In Stoom, andere jaren waren we meestal rond 14:00 uur thuis en nu om 19:00 uur maar het was mooi weer en ik heb toch weer een gezellige dag gehad samen met die kleine.



Nu maar hopen dat we over 2 jaar het 20 jarige jubileum Dordt In Stoom kunnen vieren. Eigenlijk had het deze keer de 20e moeten zijn maar 2 jaar geleden ging het niet door, was iets aan de hand in de wereld.
Of het over 2 jaar door zal gaan is afwachten, Dordrecht gaat onder Natura 2000 vallen en bedrijven vallen weg om te sponsoren.
Ook is het weer moeilijk om vrijwilligers te krijgen, nou ja, we zien het wel over 2 jaar.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck. Dordt In Stoom
« Reactie #854 Gepost op: 23 mei 2022, 10:01:54 »
Gezellig dagje uit met veel leuke plaatjes. Dank voor het delen Tom. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck. En weer verder met de hobby.
« Reactie #855 Gepost op: 2 juni 2022, 09:56:04 »
Inmiddels zijn ze bij ons de buitenboel aan het renoveren, nieuwe draairamen en nieuw glas en verder wordt buiten alles geschilderd.
Ramen en deuren worden tevens voorzien van anti inbraak sloten, sluitingen en scharnieren. Hoop volgende week van de rommel af te zijn en dan ziet alles er weer fris en fruitig uit en kunnen we weer voorlopig vooruit.

Ondertussen beetje rustig aan bezig met de hobby, het lag allemaal een beetje op zijn gat.
Merk nu dat de zin wel weer beetje terug komt, beetje rustig aan dan breekt het lijntje niet.

Ik had inmiddels van Faller wat onderdelen binnen voor de klokkenfabriek, de klepel zit nu op zijn plaats.
In totaal kan ik nu 3 van die klokkenstoelen maken maar ik hou het denk ik bij 1 en van de rest gewoon her en der wat los spul gebruiken voor de scenery aankleding.



De Locloods is ook al weer wat verder klaar, de deurtjes hangen er in en zijn 2 servo's geplaatst.
Was wel weer passen en meten. De deurdrangers (of heten die anders) wilde de deurtje niet helemaal goed openen maar uiteindelijk met wat uitproberen gaan ze nu ver genoeg open (bijna haaks) zodat de loc niet vast loopt tussen de deurtjes.



Eerst strip gemaakt voor de binnen verlichting. Toch handig zo'n multifunctionele zaagmachine.
In de geleider paste precies het strip styreen zodat ik daar makkelijk de led's en kapjes in kon plaatsen.





Binnen de loods beetje aankleden met wat werkbanken, kasten en allerlei andere rommel.



Moet nog wel de ramen zemen.



Van binnen



En van buiten.



Verder regelmatig genieten van het mooie weer en als het regent dan beetje met de hobby stoeien.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck. En weer verder met de hobby.
« Reactie #856 Gepost op: 2 juni 2022, 10:28:05 »
Dat ziet er weer prachtig uit Tom. Het is toch maar een mooi baantje aan het worden. Geniet er elke keer weer van. ;)

Ondertussen beetje rustig aan bezig met de hobby, het lag allemaal een beetje op zijn gat.

Tja ... hier net zo. Mooi weer en heel veel andere dingen te doen. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck. En weer verder met de hobby.
« Reactie #857 Gepost op: 2 juni 2022, 12:34:50 »
Mooi Tom.
Rustig aan verder. Ook ik geniet weer elke keer van je updates en baantje.
Over de servo's en deuren: misschien kun je de stangen kruiselings doen. Dus de linker servo bedient dan de rechter deur en vice versa. Ik denk dat de deuren dan wat makkelijker en verder open kunnen (al moet je dan alles wel opnieuw instellen).

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck. En weer verder met de hobby.
« Reactie #858 Gepost op: 3 juni 2022, 12:55:18 »
Ja Rob, kruislings heb ik ook geprobeerd en gaat ook wel goed maar vond het minder mooi dat ik dan de stangen te veel zie.
Zo als het nu zit heb ik er vrede mee en rijd de Loc netjes in en uit de loods zonder de deurtjes te raken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck. En weer verder met de hobby.
« Reactie #859 Gepost op: 3 juni 2022, 15:17:58 »
Hoi Tom,
Ja Rob, kruislings heb ik ook geprobeerd en gaat ook wel goed maar vond het minder mooi dat ik dan de stangen te veel zie.
Ah, da's natuurlijk ook een dingetje...
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck. En weer verder met de hobby.
« Reactie #860 Gepost op: 6 juni 2022, 12:00:46 »
Vanmorgen vroeg uit de veren, dauwtrappen zit er niet meer in maar wel even wat aan mijn baantje werken.

Eerst maar eens een nieuwe schakelaar gemonteerd, had dat ding al in 2021 besteld bij Ali en afgelopen vrijdag eindelijk ontvangen.
Samen met de WIFI Multimaus (die ik zelden gebruik) netjes op een plankie gemonteerd.



Er was inmiddels ook al een straatje gelegd waar straks mijn Preiser loods-personeel lekker buiten kan werken en waar de kippen lekker komen rond te struinen.



Randje voor gras met Sculptamold krijgt eerst een bruin kleurtje.



Binnen in de loods is men al druk aan het werk.



Men timmert er al vrolijk op los.



Rest nog om laslicht in te bouwen en de buitenlantaarn boven de deuren (zie de losse draadjes) aan te sluiten.
Maar of dat vandaag gaat gebeuren weet ik nog niet, het zonnetje wil steeds doorkomen en de tuin staat er na al die regen weer fris en fruitig bij.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Jor

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 28
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck. En weer verder met de hobby.
« Reactie #861 Gepost op: 6 juni 2022, 16:50:39 »
Ontzettend mooi weer Tom!
Groet,

Jordy
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck. En weer verder met de hobby.
« Reactie #862 Gepost op: 7 juni 2022, 09:18:39 »
Prachtig Tom! De muurtjes komen ook goed tot hun recht. Je bent een kunstenaar ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck. En weer verder met de hobby.
« Reactie #863 Gepost op: 9 juni 2022, 19:13:48 »
Beetje gerommeld met gras en wat dingetjes die me wel leuk leken om toe te voegen.
Knutselen op de mm² is en blijft wel leuk.
Vraag me wel af of de elektra leidingen aan de buitenkant niet te dik zijn, is van 0,8mm staaldraad.

Daarna de kippen weer uit hun hok gehaald, ze waren bijna van de leg maar inmiddels pikken ze er weer vrolijk op los.



ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck. En weer verder met de hobby.
« Reactie #864 Gepost op: 11 juni 2022, 16:44:59 »
Er lag nog een doosje van Faller met een seinhuis, lasercut dus even weer wat anders.
Moet zeggen, is niet zo mijn ding maar goed, het schoot toch wel aardig op en was gewoon vergeten om vanaf het begin een fotootje te maken.
Nu in dit stadium gaat het er aardig op lijken.
Wel gepruts met de wisselspandraden die er niet standaard bij zitten maar met dat EZ Litze werkt het wel lekker.

Paar fotootjes zoals tot waar ik nu ben gekomen, morgen maar weer verder moet nog een trap bij en wat bureautjes en bureaustoeltjes.








Nu nog even van het zonnetje genieten en morgen de rest van het seinhuisje afmaken, kijken of ik er ook nog een bureaulamp (werkend) bij kan frutselen.

Vanavond kijken welke 11 Lowietje heeft opgesteld en of het een leuke wedstrijd gaat worden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck. Midweek Vlieland naar mijn Diorama kijken.
« Reactie #865 Gepost op: 18 juni 2022, 15:22:04 »
Even een midweekje er van tussen naar Vlieland of zoals de bewoners het noemen Vlie.
1e dag (Dinsdag) overnachten in Harlingen, was ook niet slecht hoor.
Gezellig plaatsje met pittoreske huisjes, drukke haven en de poort naar de Waddenzee.







Wel 1 trein gezien, die stopt vlak bij de haven waar men met de Ferry over kan naar Terschelling of zoals wij naar Vlieland.

Volgende dag met de Vlieland naar Vlie waar men warm wordt onthaald bij de haven.



Dan een wandeling naar het Hotel waar we een leuk terras hadden en uitzicht op de Waddendijk.





Ons doel was een bezoek te brengen aan het Drenkelingenhuisje waarmee ik vorig jaar als diorama op een A4tje had mee gedaan tijdens Eurospoor.
We waren door de eigenaar van de Vliehors Expres uitgenodigd voor een bezoek aan het huisje en de rit naar de Sahara van het Noorden op Vlieland.
Gezellige boel natuurlijk en onderweg vermakelijke accordeonist die ook vertelde wat en waar we zo al langs kwamen.
Tijdens de rit is er contact met de Koninklijke Luchtmacht zodat er dan geen schietoefeningen worden gehouden met heli's en straaljagers.
Zou anders erg onveilig zij met een zo'n car vol met mensen die dan over het strand rijd.

Bron Vliehors Expres




Tijdens de rit maken de banden een spoor van gedichten in het zand.



En na een rit over het strand komen we bij het drenkelingenhuisje.
Daar zit boven de deur voor de drenkelingen die daar aanspoelen een wegwijzer richting het dorp.
Och, arme drenkeling, heb je al een barre averij overleefd mag je in het drenkelinghuisje overnachten en dan vervolgens een pokke eind lopen naar het dorp.  :)



Voor mij was het wel leuk om nu het huisje op ware grootte te zien.



En voor het familie album Tom de Strandjutter.



Natuurlijk lag en stond het vol met jutterzooi, van bakken waar de vis in werd bewaard tot een gitaar die ook nog goed van klank was en helmen welke vermoedelijk van booreilanden e.d. af waren gekomen en op Vlie aangespoeld.









Na het bezoek aan het drenkelingenhuisje gaat de rit verder naar het eind van de Vliehors waar je op een 1600 meter afstand Texel ziet liggen.
Ook worden daar wel eens zeehonden gespot maar deze dag alleen maar de oude steiger waar voorheen de boot van Texel naar Vlie aanmeerde.
Sinds kort wordt de steiger niet meer gebruikt maar gaf het voor mij wel weer een leuk plaatje voor wellicht een volgend diorama.



Terug komende in het dorp nog even een bezoek gebracht aan mijn diorama wat te zien is op nr 71 van de Dorpstraat in Veerdorp Vlieland.
Het heeft er een mooi plekje gekregen en wie eens naar Vlieland gaat, loop er even langs zou ik zeggen.





Het was een leuk uitje en we hadden het natuurkijk bijzonder goed getroffen met het mooie weer.
Hierna maar weer eens verder aan mijn baantje maar dan wel wachten tot het wat koeler gaat worden.


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck. Midweek Vlieland naar mijn Diorama kijken.
« Reactie #866 Gepost op: 18 juni 2022, 16:10:13 »
Mooi verhaal van een leuke dag Tom. Dank voor het delen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck. Midweek Vlieland naar mijn Diorama kijken.
« Reactie #867 Gepost op: 18 juni 2022, 17:21:32 »
Dank je Pierre maar 1 dag, het waren er 4 want voor 1 dag naar Vlie wordt een dure aangelegenheid en moet je vroeg uit de veren.  :D :D :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #868 Gepost op: 24 juni 2022, 08:53:31 »
Inmiddels een nieuw seinhuis verder afgebouwd, dak en trap en dan op de baan plaatsen.
Eerder was deze ook al gebouwd maar door een fout van de fabrikant waren de golfplaten aan de buitenzijde horizontaal i.p.v. verticaal.
Draadjes van de verlichting natuurlijk door de bodemplaat gevoerd en verlichting (waarom doe ik dat eigenlijk) later aansluiten, voorlopig blijft het toch wel lang licht.  :)

Lampie uit.



Lampie aan.



Vanmorgen vroeg (de schilders zijn hier nog steeds buiten bezig) eerste afwerking van de plaats en rondom het seinhuis.







Er komt nog wel wat rommel bij en ben ik opzoek naar redelijk betaalbare kabelspanners die ook nog moeten passen onderaan de spandraden. Misschien maar eens kijken om ze te laten maken en anders zelf maken  >:-D

Geheel moet een beetje zo er uit gaan zien.

Bron fotocommunity:



ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #869 Gepost op: 24 juni 2022, 09:38:10 »
Geinig seinhuis, Tom.
Met die smalle voet is het net weer iets anders. En leuk dat je je laat inspireren door het (een?) origineel t/m de hekjes aan toe...
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #870 Gepost op: 24 juni 2022, 09:51:57 »
Als je 3d model hebt van wat je wilt hebben kan ik ze wel printen voor je
Groet Mies

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #871 Gepost op: 24 juni 2022, 12:05:43 »
Mies, dat zou geweldig zijn maar ik heb er geen 3D tekening van alleen een paar plaatjes kan je er dan ook wat mee.







Zal wat afmeting betreft in h0 ongeveer zo uitkomen zodat het past onder het seinhuis.
Als het kan dan zou ik er graag 5 willen en hoor ik wel wat de prijs is.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #872 Gepost op: 24 juni 2022, 12:16:25 »
O ja, als het lukt dan zou de dikte ook belangrijk zijn natuurlijk, er kunnen er 5 naast elkaar op 20mm staan, dat zou dan rond de 4mm per stuk zijn, 3,5mm zou dan nog mooier zijn. Misschien een idee om er dan 1 print van te maken waar er dan 5 in zitten of is dat niet mogelijk.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #873 Gepost op: 4 juli 2022, 18:46:46 »
Nu het nieuwe oude seinhuis op zijn plaats staat kan er nog beter gerangeerd worden en is het weer eens tijd voor een nieuw filmpje.
Het was wel weer een hele toer om alles er redelijk op te krijgen, de acties reageren nu weer wat sneller en ik wat langzamer zo doende miste ik nog wel eens een detail.
Ook zijn mijn ledematen ook niet zo soepel meer maar uiteindelijk na 3 x de boel te hebben gefilmd is er dan toch een voor mij althans redelijk beeld van het rangeren.

Hoop dat het in de 37n minuten niet gaat vervelen, de muziek was ook weer lastig.
Volgende keer zal ik eens kijken of er meer geluiden van rangeren en industrie er bij kunnen.
Uiteindelijk toch weer wat gevonden van de Harmonie van Knuppelveen en daar doen we het dan maar mee.
Het is niet anders of je zet de muziek uit, dat kan ook.

Veel plezier.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #874 Gepost op: 5 juli 2022, 20:17:02 »
Het is een prachtig baantje Tom en het loopt allemaal heel erg mooi. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom