Auteur Topic: Diorama HO "Mergelbahn"  (gelezen 46813 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #50 Gepost op: 26 juli 2019, 11:26:12 »
Handpomp is om de drinkbak te vullen die later wordt toegevoegd voor de die drie koeien die er komen te staan. Ik zet er nog een emmertje bij later. Klopt het niet als in het echt?

De weerspiegeling van de kant van de sloot zorgt er voor dat het lijkt alsof het een beetje misvormd is. Woodland Realistic Water.
Het is melkachtig als nog niet uitgehard is.

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #51 Gepost op: 27 juli 2019, 09:34:49 »
Hallo Peter,

Ik vind het zeer geslaagd, zeker de kleine details zoals de wisselsteller en handpomp.
Blijf je draadje volgen.

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #52 Gepost op: 27 juli 2019, 15:03:11 »
Dank je wel Mark...en omdat er hier een aantal mensen week worden van de wisselsteller heb ik maar een verbindingsstang gemaakt.


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #53 Gepost op: 28 juli 2019, 12:20:44 »
Water maken op een diorama of op een modelspoorbaan is wel een dingetje. Bij al het andere dat je in elkaar aan het fröbelen bent heb je het resultaat zelf in de hand, maar bij water uit een flesje of een potje ben je overgeleverd aan wat er uit dat flesje of potje komt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #54 Gepost op: 1 augustus 2019, 08:08:11 »
Het was spannend ja.
Na het uitharden van het slootwater zag ik toch nog een holling in het water. Bij de zijkanten van de sloot lag het 'water' hoger dan in het midden. Misschien door de hoge temperatuur en vochtigheid dat het uitharden onregelmatig ging.
Wat ook een reden kan zijn is dat breedte van de sloot te smal is.

Heb het wateroppervlak eerst een beetje dof gemaakt door met groen strooisel te 'schuren' en met groene verf algenslierten gemaakt. Hierna een nieuw laagje water toegevoegd. Het is nu stukken beter en bovendien een soort 3D effect er bij gekregen.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #55 Gepost op: 1 augustus 2019, 09:03:15 »
Eind goed, al goed, Peter.

Ik denk dat de eerste laag te dik was.
Ik heb water spul van Faller gebruikt voor een meertje. Ziet er hetzelfde uit als dat wat jij gebruikt hebt. Ook ik heb dat 'holle' water gehad na een keer een vrij dikke laag. Dus toen laagjes van 1 a 2 mm gedaan. Bij elke laag kwam dat melkwitte weer terug. Ik heb een stuk of 7 lagen moeten gebruiken om de juiste diepte te krijgen. Bij de laatste laag bleef er een melkwitte vlek over die eniet weg was na een dag. Maar na een week leek het er op dat de vlek heel langzaam naar beneden zakte en kleiner werd. Het heeft een half jaar geduurd voor de vlek weg was, maar daarna lag er mooi vlak helder water in de vijver....

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #56 Gepost op: 1 augustus 2019, 09:18:50 »
Zeer herkenbaar, dat holle water. Ondanks dat verschillende leveranciers dikkere laagdiktes beloven.
Ik heb wel later, na enkele weken, last gehad van luchtbellen. Echte grote luchtbellen die er eerst niet in zaten.
Deze heb ik uiteindelijk open gesneden en weer opgevuld met water.
Resultaat is best redelijk, geen zichtbare randen of overgangen.
Helaas ontstaan er soms toch nog luchtbellen.  :'(

Oorzaak is:
Optie 1. De ondergrond, blauw styreen isolatieplaat
Optie 2. De gebruikte plakaatverf voor de bodem.
Optie 3. Het water van Faller. Hierover heb ik contact gehad met Faller en die hebben erkend dat er een productie is misgegaan, maar dat deze niet in verkoop had mogen komen. Deze partij geeft ook niet altijd problemen. Het zou een combinatie zijn van factoren. Daar ben ik dan blij mee, niet dus.

Maar goed, ik heb het idee dat het wel geleidelijk minder wordt.

Advies, zoals al meer gegeven, heel veel dunne lagen aanbrengen en goed stofvrij maken tussendoor.

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #57 Gepost op: 1 augustus 2019, 09:37:53 »
Bedankt voor de reacties en eigen ervaringen. Ik denk dat de eerste laag rond 4mm was...te dik dus.
Mijn ondergrond van de sloot was bedekt met Skulptamold en acrylverf. Moet toch goed gaan.
Ik had eigenlijk ook verwacht toen ik eenmaal ging gieten dat het water minder 'dik' uit de fles/mengbekertje zou komen zodat het beter zou uitvullen. Niet dus.

Maar goed het is maar een slootje en er komt nog riet aan de oevers (lang gras) en in het midden van de sloot laat ik ook wat omhoog komen...een slecht onderhouden slootje dus.


Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #58 Gepost op: 3 augustus 2019, 13:39:35 »
Werd weer eens tijd voor een update. Begonnen aan het gras...dat was even een grote drempel voor mij...maar ik heb hem genomen. Wat een zooi geeft dat aan de omgeving. Daarom ben ik maar aan de eettafel gaan zitten in de woonkamer voordat het spul in mijn laptop en monitor zou komen. Stofzuiger naast me gezet.

Ondertussen alles geballast....dat was inspannend werkje aangezien ik al diverse onderdelen op het spoor had gemonteerd. De wissel elk 15 minuten heen en weer bewogen om te voorkomen dat deze vastplakte. De wisselsteller is nu ook helemaal af.
De ballast is 'per ongeluk' ;-) van de bedding gevallen. Daarom baanwerkers en een nieuw bergje ballast gestort om te herstellen.
Links bovenin een hekje gemaakt (om rammen tegen de nog te plaatsen rangeersein te voorkomen) van styrodur en twee stangetjes geknipt van een Viessmann bovenleiding en dat grijs geschilderd.



Het weiland met sloot ingericht. Het water is nog steeds niet vlak maar het is stukken beter. Laag riet geplaatst aan de beddingzijde en een zelfgemaakte drinkbak met een beetje water er in. Koetjes moeten nog even geweathered worden.;-)
De algenslierten in de sloot vind ik zelf goed gelukt. Deze zitten op de vorige laag water.



Kijk dat emmertje!
Gemaakt door een dun reepje metalen hek van Busch twee keer om een minischroevendraaier te wikkelen en grijs te verven. Het hengsel is weer van een stukje bovenleiding gemaakt. Het hengsel aan de emmer vastplakken was....ach..jullie weten wel hoe dat gegaan is.:-D
Op het midden van het weggetje linksboven komt nog wat gras. Ik hou nu even pauze (F1 kijken)


Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #59 Gepost op: 3 augustus 2019, 14:25:21 »
Ziet er mooi uit. Ook de ballast. Kijk uit dat je niet TE strak gaat werken. Dan gaat het er weer onwerkelijk uit zien. In het echt ligt er ook wel eens een steentje scheef ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #60 Gepost op: 3 augustus 2019, 20:08:45 »
Klopt...ik zag het ook gebeuren...het is nog te netjes.
Je wil het perfect doen maar eigenlijk moet het een beetje fout gaan. Later als het 'af' is ga ik nog troep maken en imperfecties toevoegen. De ballast op het rangeerspoor laat ik 'nieuw'...het hoofdspoor is al vervuild.

Foto's geven het ook te netjes weer. Dat merkte ik tijdens het nemen er van met mijn smartphone (DR is laag waardoor contrast te hoog is)...ook de kleuren zijn me iets te verzadigd. Later ga ik foto's maken met mijn 'werkcamera's' als de locs er op komen te staan. Ondertussen ook vier locs gekocht...verslavend...grrrr.
Er komt nog gras/struikjes tussen de rails in de ballast en bij de buffer.

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #61 Gepost op: 13 augustus 2019, 18:44:36 »
Quick & Dirty update:

De heuvel afgemaakt en de bovenleiding geplaatst.
Rechtsboven bij de bushalte moet nog het één en ander gebeuren. Er komt achter de bushalte nog een halfzelfgemaakte gaashekwerk, een bakje en een paar figuren, gras en gruismengsel.


Stopstrepen gemaakt met een sjabloon van 1mm styrodur en daar een gleuf in gesneden. dan met een dikke stevige ronde kwast zitten tamponneren...door de dikke kwastharen gaan deze niet 'onder' het sjabloon door. Daarna natuurlijk de streep 'onduidelijke' gemaakt.
Verder het diorama voorzien van zooi en onkruid. Later volgen er meer detailbeelden met diverse locs en wagons op 'ooghoogte'.
Zit nu op 90% maar de laatste 10% gaan duidelijk langer duren.



Kijk die potjes met gras en strooisel nou achterin...nog geen 10% van gebruikt.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #62 Gepost op: 13 augustus 2019, 18:49:25 »
Ziet er top uit, lekker gewerkt met de RTS Greenkeeper.   ;) :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #63 Gepost op: 13 augustus 2019, 19:14:38 »
ziet er top uit ,,
een detail misschien een vrij balk  ;D bij de wissel ,,deze witte balk drie hoek van vorm
ligt bij een wissel een stukje terug ,,tot daar mag een loc staan of wagon
dan loopt de andere baan vrij ,en schampt niet de wagon of loc bij de wissel
ff google ,,een ideetje  :o
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #64 Gepost op: 13 augustus 2019, 19:24:30 »
Wauw Peter,

Dat wordt/is mooi! Je zou niet zeggen dat dit je eerste "probeersel" is.  Leuk hoor

een detail misschien een vrij balk  ;D bij de wissel ,,deze witte balk drie hoek van vorm
ligt bij een wissel een stukje terug ,,tot daar mag een loc staan of wagon
dan loopt de andere baan vrij ,en schampt niet de wagon of loc bij de wissel
ff google ,,een ideetje  :o
Leuk detail, inderdaad. Al denk ik dat dit een diorama een Duits thema heeft (gezien het gele einde bebouwde kom bord). Dan is de 'vrijbalk' een wit/rode afgeronde staaf.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #65 Gepost op: 14 augustus 2019, 09:35:26 »
Ziet er mooi uit.
Kijk die potjes met gras en strooisel nou achterin...nog geen 10% van gebruikt.
Dat je nog zoveel materiaal over hebt betekent dat we een aansluitend diorama kunnen verwachten?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #66 Gepost op: 14 augustus 2019, 13:34:38 »
Ziet er top uit, lekker gewerkt met de RTS Greenkeeper.   ;) :D

Dat was een juiste aanschaf maar slechte investering op basis van één diorama. :-)


Wauw Peter,
Dat wordt/is mooi! Je zou niet zeggen dat dit je eerste "probeersel" is.  Leuk hoor.

een detail misschien een vrij balk  ;D bij de wissel ,,deze witte balk drie hoek van vorm
ligt bij een wissel een stukje terug ,,tot daar mag een loc staan of wagon
dan loopt de andere baan vrij ,en schampt niet de wagon of loc bij de wissel
ff google ,,een ideetje  :o
Leuk detail, inderdaad. Al denk ik dat dit een diorama een Duits thema heeft (gezien het gele einde bebouwde kom bord). Dan is de 'vrijbalk' een wit/rode afgeronde staaf.

Ik ben er ook van 'geschrokken'....positief dan wel. Vooral die heuvel was een drempel om mee te beginnen.

Ik zit net even te googlen en vind er ook nog afmetingen er van, enz. Bedankt voor het idee. Deze wist ik niet.
Er komen nog wel twee seinpalen bij van Viessmann...maar goeie genade wat zijn dat lange levertijden.

Ziet er mooi uit.
Kijk die potjes met gras en strooisel nou achterin...nog geen 10% van gebruikt.
Dat je nog zoveel materiaal over hebt betekent dat we een aansluitend diorama kunnen verwachten?

Ik wist dat dat antwoord er zat aan te komen. :-) Ik ga er nog over nadenken. Nadeel is dat ik geen aparte kamer/ruimte heb om te klussen...dus ik moet alles weer in dozen doen en in de kast zetten...daardoor wordt de stap om weer te beginnen weer groter.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #67 Gepost op: 14 augustus 2019, 13:57:20 »
Ziet er top uit, lekker gewerkt met de RTS Greenkeeper.   ;) :D

Dat was een juiste aanschaf maar slechte investering op basis van één diorama. :-)

Ik wist dat dat antwoord er zat aan te komen. :-) Ik ga er nog over nadenken. Nadeel is dat ik geen aparte kamer/ruimte heb om te klussen...dus ik moet alles weer in dozen doen en in de kast zetten...daardoor wordt de stap om weer te beginnen weer groter.

Ja, als je de RST Greenkeeper alleen voor dit diorama hebt aangeschaft dan kan je zeker van een slechte investering spreken.
Maar gezien je resultaat verwacht ik wel meer diorama's van jouw hand.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #68 Gepost op: 14 augustus 2019, 15:34:25 »
Help...ik wordt onder druk gezet. :-D

Nog even over die 'Grenzzeichen' (RA 12). Dat is eigenlijk toch ook precies de zelfde locatie waar ik het sein ga neerzetten tussen de twee banen (Viessmann 4515)?
Of heb ik eigenlijk een verkeerd sein besteld en moet ik die met die grote 'W' kopen die inclusief het RA 12 signaal uitbeeld?

Er is trouwens weinig info hoe de juiste plek te berekenen. Iemand meer info er over?

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #69 Gepost op: 14 augustus 2019, 16:26:35 »
Help...ik wordt onder druk gezet. :-D
Dat zou ik zeker niet laten gebeuren.
Als er al een opmerking wordt gemaakt waarin "aansluitend diorama’s" voorkomt, dan zou je dat hooguit kunnen vertalen als stimulans en ga door met je mooie werk.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #70 Gepost op: 14 augustus 2019, 19:31:45 »
Was ook maar een grapje Wim. :-) Neem mij nooit serieus..hehe

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #71 Gepost op: 22 september 2019, 12:52:00 »
Klaarrrrrr!  ;D

Ik ben er erg tevreden over daar het ook mijn eerste diorama is alsmede het eerste modelbouwproject. Het diorama staat mooi op kinhoogte zodat je het zicht heb als in het echt.

Ik heb nog overwogen om het geheel elektrisch aan te sluiten (verlichting, seinen, wissel) en te besturen d.m.v. secties. Daarvoor wilde ik de besturing in de (witte) holle plank bouwen. Uiteindelijk toch niet gedaan.
Wat ik wel heb gekocht is een Piko SmartLight waardoor ik toch wat heen en weer kan rijden met een Fleischmann BR E 60. Echt gaaf hoe dat rijdt en het geluid erbij.
Het is wel een drukke boel geworden maar dat komt omdat ik veel facetten/situaties van de modelbouw wilde proberen.

Wat kon beter:
- de spoorwegovergang. Ik had de wegen naar de rails moeten verhogen zodat de hobbel wat minder werd.
- het water in de sloot. Het blijft hol...hoe weinig ik er ook 'ingooi'.
- de levertijden. Daar heb ik helaas geen invloed op.
- natuurgetrouwer.

Waar zag ik tegenop maar toch gelukt (denk ik zelf):
- de rotsen voorzien van de juiste kleur.
- variatie in gras.
- mini scenes.

Onderstaande foto's zijn met een smartphone gemaakt maar ik ga nog met mijn EOS R foto's maken (focus stacking) en korte filmpjes.


Trouwfoto is van mijn ouders. :D






Enkele details.







Ik wilde jullie ook nog bedanken voor de tips en ondersteuning gedurende de bouw. Top!

gr. Peter

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #72 Gepost op: 22 september 2019, 16:19:08 »
Ik vind je diorama heel mooi gelukt en zeker niet te vol. Top. Kijk naar de werkelijke wereld en dan zie je dat op elke m2 ook heel veel te zien is.

Wel even een waarschuwing als je gaat rijden op het diorama. Zorg dat er op de rails iets van nokjes of spijkertjes vlak naast de rail komen. Je wordt er niet vrolijk van als door per ongeluk door een foutje je loc vanaf 1,5 meter naar beneden valt.

Succes met het diorama ... goed gedaan en op naar de volgende. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #73 Gepost op: 22 september 2019, 16:37:21 »
Ik zeg een geslaagd project, zeker als dit je eerste keer is dan belooft dat wat voor de toekomst. :D
Ik ga suikerzakjes sparen. :o
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #74 Gepost op: 22 september 2019, 16:51:36 »
Mooi diorama, Peter!
Daar kun je trots op zijn. Dat een diorama, of modelbaan, wat 'drukker' is met thema's en scene's dan de werkelijkheid is zelfs aan te bevelen. We maken een indruk van de wereld, en die mag best interessant zijn.
en dit diorama is heel interessant om naar te kijken. De geweatherde wagon is ook goed gelukt.
Kortom: topwerk (met gelukkig een beetje ruimte voor verbetering  8) ).

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...