Auteur Topic: Koploper Forum  (gelezen 13715 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Koploper Forum
« Gepost op: 27 januari 2019, 23:27:41 »
Ik ben een meelezer op diverse modelspoor automatiserings websites, één daarvan is het Koploper Forum, sinds een paar dagen krijg ik het volgende scherm te zien:

Je verbinding is niet privé
Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van www.koploperforum.nl te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie
NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID
 

Ik gebruik Google Chrome, als ik het Koploper forum met Explorer op roep is er niets aan de hand, ik dacht dat het iets met beveiligde en onbeveiligde websites te maken had, maar ons forum is ook een onbeveiligde website (geen https)

Is er iemand die mij kan vertellen wat er aan de hand is, ik denk dat er een certificaat of zo vervallen is, waarop Chrome controleert en Explorer niet......

Ik heb deze vraag ook op het 3-Rail Forum gesteld, maar schijnbaar was een fan van Koploper op de teentjes getrapt, het hele topic is vanmorgen (na 2 dagen) naar het "archief" verplaatst......., daar snap ik natuurlijk helemaal niets van......

Groet, Anne W

 
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Sebastiaan

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 38
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
Re: Koploper Forum
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2019, 08:06:20 »
Ik zou de je cookies in chrome verwijderen vaak lost dat al het probleem op. Zo niet is er altijd de optie om geavanceerd te drukken normaal en dan een knop het risico accepteren/doorgaan naar de site

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Koploper Forum
« Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2019, 21:57:28 »
Ik zou het eigenlijk niet weten. Ons forum is inderdaad ook niet beveiligd. Ik heb er over gedacht om dit wel te doen. Mezelf daar maar even goed in inlezen.
Ik hoop dat iemand anders je nog antwoord kan geven.
Fotografen met passie.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Koploper Forum
« Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2019, 23:21:09 »
Beste Sebastiaan,

Als ik de "cleaner" laat lopen, die haalt alle cookies weg dacht ik, dan zou dat kunnen helpen denk je?

Nee, verder doe ik niets, oude stelregel: aan een goed werkend systeem verander je niets als je er met een omweg ook kunt komen, ik heb nu de Explorer met het Koploper Forum sneller "aanklikbaar" gemaakt.

Beste Semantha,

Ik weet ook niet of een beveiligde website echt veel veiliger is, https is in de mode geraakt en nu doet elke professionele site het, in onze hobby forums is het ongeveer fivty-fivty.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Koploper Forum
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2019, 08:01:18 »
Ik heb gisteren even het een en ander proberen te lezen hierover. Ik weet niet of het van toegevoegde waarde zou zijn.
Fotografen met passie.

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Koploper Forum
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2019, 09:58:50 »
Voordeel van een certificaat is dat wachtwoorden versleuteld verzonden worden, evenals bijvoorbeeld persoonlijke berichten. Maar als je voor dit forum een uniek wachtwoord gebruikt (dat je dus niet ook nog voor iets anders benut) is er niet zoveel aan de hand wanneer dat gestolen zou worden. Hooguit dat een kwaadwillend iemand jouw inlog gebruikt om een puinzooi op het forum te creëren. Hoe waarschijnlijk is dat?

Wel is het zo dat zoekmachines de websites zonder certificaat steeds lager waarderen, zodat je steeds moeilijker gevonden wordt als je er geen hebt. En het is in de toekomst zeker mogelijk dat browsers standaard alleen nog beveiligde websites willen openen. Oftewel, waar nu gewaarschuwd wordt voor een onbeveiligde website zou dat in de toekomst kunnen veranderen in geblokkeerd worden van diezelfde website.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Koploper Forum
« Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2019, 23:11:05 »
Op de één of andere manier is het probleem opgelost, ik vond nog een oude link rechtstreeks naar een topic, alle overtollige data in het adres weggepoetst en voila, ik kreeg het hoofdscherm weer, gesaved als favoriet en de oude favoriet verwijderd.

Of het nu door mijn handeling kwam of dat er iets gecorrigeerd is bij het forum weet ik natuurlijk niet, na lang geleden op de eerste IBM PC gewerkt te hebben ben ik natuurlijk ver achter op geraakt en dat zal ook niet meer veranderen.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Koploper Forum
« Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2019, 10:22:56 »
...na lang geleden op de eerste IBM PC gewerkt te hebben ben ik natuurlijk ver achter op geraakt en dat zal ook niet meer veranderen.


1981?  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Koploper Forum
« Reactie #8 Gepost op: 30 januari 2019, 10:31:46 »
Beste Wim,

Nog ouder denk ik, had maar één "floppy disk" drive, beginnen met "stop de systeem disk in de sleuf", als dat klaar was dan kon het werkprogramma er in, bij mij 'Lotus 1-2-3", een voorloper van Exel.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline bellejt

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 169
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re: Koploper Forum
« Reactie #9 Gepost op: 30 januari 2019, 11:51:03 »
dit was mijn eerste PC maar dan met kleurenscherm (4 kleurtjes hé) .
met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann,koploper

Offline Jan Trein

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 180
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • (2+3)-rail rijder
Re: Koploper Forum
« Reactie #10 Gepost op: 31 januari 2019, 23:26:25 »
het hele topic is vanmorgen (na 2 dagen) naar het "archief" verplaatst......., daar snap ik natuurlijk helemaal niets van......
Is ook een manier om reklame te maken.
In Firefox heb ik deze waarschuwing nooit gezien bij het Koploper forum. Ik krijg wel altijd de waarschuwing op dit forum dat het wachtwoord onbeveiligd wordt verstuurd. Maar ja, daarin heb ik geen keus.

Wat betreft de eerste computer: ik werkte op een mainframe van Bull, welke weet ik niet meer, ergens rond 1985. Daarna had ik een Bondwell PC 8086 met een amberkleurig scherm.

Groet, Jan

ik spoor niet, ik doe alsof

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Koploper Forum
« Reactie #11 Gepost op: 1 februari 2019, 09:23:09 »
Eerste computer? Tandy TRS80. Daarna BBC Acorn, Atari 1040 ST, en toen gaan werken op de DEC PDP11. En nu allemaal windhoos spul  8)
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.