Eerst maar eens beginnen met de dekschuit.
Kan er niet zoveel aan verknallen dus een mooi oefen projectje op het maritiem gedeelte van de baan.
De onderkant opgehoogd, dat komt later grotendeels in het ¨water¨te liggen.
Als ik dit niet doe dan ligt de dekschuit straks op het water i.p.v. er in.
tevens is dan de dekschuit afneembaar en kan ik die later weer op een volgend nieuw baantje gebruiken. Nee niet schrikken, deze gaat voorlopig verder gebouwd worden en er zijn ook nog geen plannen. :-)
Het ondergedeelte staat nu in een laagje epoxy, ik hoop dat de verf van het ondergedeelte later zonder kleurovergang hetzelfde zal worden als het bovengedeelte.
Met wat verf is er nog best wel wat te verdoezelen, we gaan het beleven.

Vanavond en morgenochtend nog even goed de tandjes poetsen en dan de dekschuit met tandenborstel en JIF poetsen en afspoelen. Daarna kijk ik wel of er een nieuwe tandenborstel komt of de oude weer bruikbaar is, met JIF krijg je denk ik wel mooie witte tandjes en dat vind ik ook wel mooi want heb nog al mijn eigen tandjes en daar ben ik wel zuinig op.

Eerst toch de onderste laag van Balsa wat minder hoog gemaakt, later als het water er in ligt zal dan de romp in het water liggen en hoop ik op wat diepte werking omdat de dekschuit dan meer in het water ligt i.p.v. direct op de geverfde bodem. Afwachten dus op het resultaat, laterrrrrr.
Afscheid genomen van mijn trouwe tandenborstel en de dekschuit met JIF opgepoetst, spul afgespoeld en laten drogen.
Na de koffie was de dekschuit droog en 2 kleuren grijs op aanwijzing van de handleiding gemengd.
Kreeg het deskundige advies om niet de potjes te roeren of te schudden en met een bitterbalstokje een klontje verf onder uit het potje gehaald. De twee kleurtjes gemend en verdund met een paar druppies terpentine zo dat het lekker uitsmeert.
Met een nieuw kwastje het geheel in de grijze verf gezet, zit er lekker dun op, denk wel dat een tweede laag voldoende zal zijn.
Blijf alleen nog wel de naad zien tussen het resin en balsa, misschien een dun reepje styreen als lasnaad er overheen zetten, eerst de boel laten drogen.

Vanmiddag feestje van kleinzoon, laat verjaardagsfeestje van Juli en omdat hij volgende week een brugpieper wordt, kan de boel lekker rustig drogen.