Updeetje:
De ruimte tussen de sporen van de locloods wordt opgevuld met strookjes karton. Daarna de rails geroest en het geheel vervuild.

Dan ga ik me eerst bezig houden met de werkvloer van de loods en verzamel wat bruikbaar spul.

Wat poppetjes voorzien van overal of stofjas en alles er wat gebruikt doen uitzien.

Ik wil ook wat beweging in de tent en ik ben gek op lassers dus maar eens een oud Piko lokje uit de rommella getrokken en leeggeplukt.

Ik wilde de neus er afzagen en de deksel open zetten maar kwam daar gelijk een probleem tegen. De klep brak af en de binnenkant was niet mooi rond.

In de rommella heb ik nog een beschadigde kap van een Lima locje gevonden en daar heb ik de klep en een ring van de voorkant afgezaagd. Gelukkig was de ketel de zelfde diameter.

Nu de rookkast open is wil ik daar ook een aanzicht in maken van vuurkistpijpen.
Dit is een foto van een echte …..

….en zoiets wil ik ook.

En daar past dat precies een lassertje voor. Straks komt er ook nog een lastrafo bij maar die moet ik nog maken.
Ik hoop ook dat ik geen last krijg met de Arbo als ik mijn personeel zo op een olievat laat zitten.

Dan moet ik nog even een Preisertje verminken en een gele led in zijn handjes prutsen ….

…. en een van wat lucifers een werkbankje bouwen met een slijpsteen ….

…. zodat hij zijn werkstuk kan afslijpen.

Wordt vervolgd …..