Voor de modulebaan die ik nu aan het bouwen ben, heb ik al een tijdje een eindstation op het oog: Station Klütz.
Het blijkt dat dit station erg bekend is onder modelspoorders (ik kende het tot voor kort nog niet). Ik wil het niet precies nabouwen, maar vooral het sporenplan gebruiken als basis voor een slechts 2 meter lang eindstation in een boog...
De basis is dus dit sporenplan, met segmentdraaischijf op het eind.

.
Ik ben al af en aan bezig geweest om dit station te verkorten en in een boog te persen. Ik heb dat ook gedaan met rails uitgelegd op de eettafel (op ware grootte ziet het er soms toch anders uit dan plat bij 1:10) en na wat pogingen, waar ik niet zo tevreden mee was, begint het er nu toch ergens op te lijken.

.
Links onderaan komt de meubelfabriek met spooraansluiting. Belangrijk deel wordt de bedrijvigheid op de laad/los sporen, die liggen dus mooi vooraan op de module.
Er is een extra spoor naast de locloods gekomen: de draaischijf heeft gewoonweg 4 aansluitingen. Dit vierde spoor biedt ruimte aan de bekoling; daar is bij het korte spoor naar de locloods geen ruimte meer voor.
Nu nog zoeken naar de juiste gebouwen en kijken of het werkelijk ook allemaal gaat passen... Ik krijg wel zin om te beginnen met de bouw...
groeten,
Rob