Auteur Topic: De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch  (gelezen 52459 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
De St.Jans-kathedraal van 's-Hertogenbosch
« Gepost op: 20 februari 2017, 20:58:02 »
Een nieuwe uitdaging waar ik al lang tegenaan loop, naast een VOC schip: een  kathedraal op schaal.
Geen lange introductie, het wordt een model naar eigen inzicht en een mix van de bekende en minder bekende kathedralen met als het even kan veel
gotische elementen.

Ik heb nog met de gedachte gespeeld om hem geheel van luciferhoutjes te bouwen, kocht voor 2 tientjes een 'paar' van die stokjes (zo'n 2kg ofwel 25.000 stuks)



omdat er van die kunstenaars zijn die daar ongeveer zoiets van maken:



maar zo'n kunstenaar ben ik helaas niet ...

Missie mislukt of toch niet?

Tijdens mijn zoektocht naar een geschikte methode en materiaal kwam ik dus o.a. op een 3D printer uit.
(Ik zal een topic openen in de howto/technieken met mijn ervaringen van de printer dus ga ik daar hier verder niet op in).

Genoeg gezwetst, plaatjes willen we zien.


Plannen



Tekenen




Printen zonder nabewerken (behalve wat verf)








Vooral dit raampje vind ik zelf erg fraai geworden





Het schilderwerk is nog niet om over naar huis te schrijven, daar moet ik nodig eens wat aan doen.
De schaal wordt ca. 1/87. De afmetingen zullen dan grofweg lxbxh = 150x100x150 cm bedragen en misschien maak ik er wel een module van.

Zo, de teerling is geworpen! We zullen zien hoe ver ik kom.






Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: Een kathedraal
« Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2017, 21:25:48 »
Wow!

Wat een project! Heb je een eigen 3D printer?
De eerste resultaten zien er goed uit. Dat raampje is inderdaad heel mooi.
Maare ..... een module met een kathedraal van 150 x 100 cm? Dan kunnen je treinen straks een rondje rond de kerk rijden!  :D

Ik ga dit volgen!


Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Een kathedraal
« Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2017, 22:47:23 »
Wat een uitdaging.  :o
Wat een monsterklus.
Wat ontzettend cool.
Wat zullen veel mensen dit gaan volgen.

Ik in ieder geval wel.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een kathedraal
« Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2017, 00:41:30 »
Verbazend!
Ik had wel al zo'n vermoeden dat naast de legpuzzels en het bouwen van VOC-schip er nog meer wonderbaarlijks in je hoofd moest rondzingen. En ja, na een lange winter komt de aap uit de mouw: een kathedraal! Er schuilt blijkbaar een ware de' Medici (of Dei Medici) in je.
Natuurlijk ben ik wel nieuwsgierig hoe je zo op dit mirakelse plan bent gekomen en eh... komt er ook een interieurtje in?
Vent, ik ga je volgen!  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #4 Gepost op: 21 februari 2017, 07:18:00 »
De printer heb ik voor dit doel aangeschaft. Het virus om zo'n bouwwerk te maken heb ik jaren geleden opgelopen
toen ik op een modelbouw tentoonstelling deze mocht bewonderen: http://www.streichholz-dom.de/
Het heeft me sindsdien nooit meer losgelaten.
Alhoewel ik helemaal nix met enig geloof te maken heb vind ik dit soort bouwwerken met hun geschiedenis wel heel fascinerend.

Het rondje om de kerk is wel een goeie GeJe, maar treinen heb ik altijd bijzaak gevonden. (dat brengt je van A naar B he en in mijn geval naar C van Cathedral  ;D)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Een kathedraal
« Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2017, 07:23:46 »
Ik kan niet veel anders zeggen als ... woohw! Wat een project Jack. En ook ik blijf dit zeker volgen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een kathedraal
« Reactie #6 Gepost op: 11 maart 2017, 11:45:35 »
Naar aanleiding van de kathedraal van @Jack, ben ik eens aan het zoeken geweest naar 3D-printers en ook naar lasercutters omdat bij mij direct de vraag omhoog kwam: “kan ik hier ook iets mee?” Ik zie me nou niet direct grote gebouwen in elkaar plotten, maar ik zie wel allerlei andere mogelijkheden. En inmiddels ben ik bedacht dat ik met een lasersnijder bijvoorbeeld raamkozijnen kan maken, winkelpuien, deuren, handelautomaten, eigen belettering, hekwerken en vakwerkbruggen.
Voordeel van een lasercutter is dat-ie 2D werkt en ik met een -relatief gemakkelijk op te bouwen- vectorbestand van bijvoorbeeld Adobe Illustrator zo'n lasercutter kan aansturen.
Maar mij is ook opgevallen dat de tegenwoordige 3D-printers een stuk voordeliger lijken te zijn dan lasercutters. Zijn er forumleden die ervaring hebben met zo'n lasersnijder?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Een kathedraal
« Reactie #7 Gepost op: 11 maart 2017, 14:00:18 »
Geen ervaring tot nu toe met zo'n printer, maar ik loer al een tijdje naar deze aanbieding "Klik"
Dat is een printer, een graveerlaser en een lasercutter (alleen niet in metaal).

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #8 Gepost op: 29 juni 2017, 20:17:16 »
Een hele tijd stil geweest hier, maar dat wil niet zeggen dat er niets gebeurt natuurlijk  :)

De plannen voor 'een kathedraal' zijn gewijzigd in 'De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch' (wie kent hem niet  :P ) op schaal 1/87.
Op internet de nodige info verzameld en een aantal zeer fraaie tekeningen gevonden waar toch iets van gemaakt moet kunnen worden dacht ik.

Een kleine impressie:






In Madurodam staat een model in de schaal 1/25, kosten ca. 1.000.000 Euro (!).
(mijn budget is helaas ietsje kleiner)



Het bouwen begint uiteraard bij de funderingen:



Bron: http://www.dbnl.org/tekst/peet048sint01_01/

Afmetingen van het model worden ca. lxbxh = 132x72x84cm, dit wordt dan een module van 160x100cm.

To be continued.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Raages

  • Gast
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #9 Gepost op: 29 juni 2017, 20:32:08 »
Een echte uitdaging is het zeker. Aan het origineel is honderden jaren gebouwd en verbouwd. Dus je zult wel hier en daar wat moeten weglaten, anders maak je de opening, of heet dat geen wijding, door de modelspoor bisschop niet meer mee. Veel succes en laat ons maar eens af en toe meekijken.

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #10 Gepost op: 29 juni 2017, 20:37:18 »
Holy Mozes! gaaf project!!!
Groet Mies

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #11 Gepost op: 29 juni 2017, 21:28:17 »
Je blijft me verbazen Jack.  :o Dit wordt een soort levenswerk man! Prachtig.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #12 Gepost op: 29 juni 2017, 23:02:38 »
Ik zie veel dezelfde vormen terugkomen, zoals de steunberen aan de zijkanten van de kerk. Dat maakt het 3D ontwerpen iets simpeler / minder werk, denk ik. Die vorm kun je 'gewoonweg' meerdere keren 'afdrukken'. (Dat is dan makkelijker dan dat je die vormen herhaalbaar met de hand moet uitsnijden of in elkaar knutselen). Evengoed blijft het, inderdaad, een levenswerk.
Maar ik geloof er in...
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #13 Gepost op: 30 juni 2017, 06:45:55 »
Het is idd een groot project maar daar hou ik wel van. Het geeft me de mogelijkheid om tussen het werk door toch even met modelbouw
bezig te zijn want ik doe het meeste aan de keukentafel (vind vrouwlief ook fijner dan dat ik na werk ook nog een x-tal uren op zolder doorbreng :-)

@Rob, je hebt helemaal gelijk, je hoeft niet ieder onderdeel opnieuw onder handen te nemen en veel elementen kun je ergens anders ook weer gebruiken.
Het meeste werk zit in het uitzoeken, tekenen, passen en meten (en af en toe een mislukking in de kliko gooien  :D)

Die steunberen waar jij op doelt zijn eigenlijk al klaar.



Ik moet nu eerst een modulebak maken zodat ik daar de plattegrond op kan uitzetten. In het weekend even naar de bouwmarkt hoop ik.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #14 Gepost op: 30 juni 2017, 10:19:54 »
Je blijft me verbazen Jack.  :o Dit wordt een soort levenswerk man! Prachtig.
Lijkt me wel een knallend understatement.
En die module wordt opgenomen in een groter geheel zoals een kerkplein met huizen er omheen, een gracht met een woonboot?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #15 Gepost op: 30 juni 2017, 13:09:42 »
Ach Wim, wie dan leeft.. geen idee eigenlijk. Misschien stap ik wel van het 'klassieke' modelspoorconcept af, dus geen stationnetje, huisjes, landschapje enz. maar
bouw ik alles rondom een dorpskern. Dan is een kerk natuurlijk het bouwwerk bij uitstek om mee te beginnen. Maar dan moet wel het tempo omhoog  :-\ ;D

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #16 Gepost op: 30 juni 2017, 15:37:15 »
Pfff... dat lijkt me een hele omschakeling. En begrijp me goed; ik kan me jouw twijfel heel goed voorstellen. Eigenlijk ben ik al jaren bezig met schuiven van gebouwen om de meest ideale positie te krijgen, op mijn module.
En dat geldt ook voor mijn 1:48 project dat ik nog heb liggen en dan denk ik: had ik niet beter kunnen kiezen voor 1:35. Dat zou een stuk makkelijker zijn geweest.
Enfin, zo modderen we voort.

Misschien stap ik wel van het 'klassieke' modelspoorconcept af, dus geen stationnetje, huisjes, landschapje enz. maar bouw ik alles rondom een dorpskern.
Je hebt geloof ik ook nog een tram rondrijden en die past natuurlijk prima in je vernieuwde concept: twee tramhaltes en je bent spekkoper.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #17 Gepost op: 30 juni 2017, 15:49:41 »
Juist. Een kerkplein en een tram!

Vandaar dat ik jouw 'ik-maak-een-module-zodat-ik-flexibel-ben' idee voor dit project overgenomen heb  ;)



Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #18 Gepost op: 30 juni 2017, 18:27:04 »
Inderdaad: je hoeft dan niet in één keer een heel banenplan -of in jouw geval een stadsplan- te verzinnen. Je kunt nu gewoon je kathedraal in elkaar zetten op een soort blok en (ooit) later er andere blokken tegenaan schuiven. Terwijl je aan het bouwen bent kun je verzinnen hoe je volgende blokken eruit gaan zien.


Gewoon is in dit geval natuurlijk wel wat ongewoon. Je had natuurlijk ook kunnen beginnen met een dorpskerkje. In De Koog op Texel staat een leuk voorbeeld.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #19 Gepost op: 30 juni 2017, 18:54:28 »
Ja Wim, dat had natuurlijk gekund. Maar dat is het niet geworden  :D (weet je het nog? ik wilde een kathedraal bouwen en nu denk ik al na
over wat ik in mijn volgende leven zou kunnen doen als ik na mijn 24e leven dat VOC schip af heb en, en een dag heeft hier maar 24 uur. Helaas  ::)) want
stel je voor dat ik geen projecten meer heb, geen vooruitzichten meer... dan.... houd het op! Holy Moses! (Gejat van Mies  8)).

So, und jetzt wird wieder in die Hände gespuckt.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #20 Gepost op: 16 juli 2017, 21:52:08 »
Ik heb wat zitten sjoemelen met de afmetingen en kom precies uit op: lxb = 122x61 cm  :idea:  en laten ze nou in de bouwmarkt precies deze maat op voorraad hebben  :lol:

Het gemeentebestuur heeft groen licht gegeven voor de bouw van de replica van deze middeleeuwse kathedraal.
Te beginnen met een MDF basis in de primer




En alsof de ..uhhh duivel ermee speelt, komt gelijk de bouwcommisie op inspectie



Zoals eerder aangekondigd, beginnen we met de funderingen










En de eerste steunbeer







Hier op zn plaats gezet samen met een steunpilaar, enja, er komt ook gedeeltelijk een interieur in




Een van de vele boogmuurtjes aan de binnenzijde




Een buitenmuur waarin straks het glas-in-lood-raam wordt geplaatst




Een eerste indruk van de samenstelling, hier staan alle onderdelen nog los om te kijken of alles een beetje past.




Als laatste nog een testje met een likje verf en middeleeuwse ouderdom




Het heeft even geduurd maar het was ook een lange zit om alles voor te bereiden en uit te zoeken. Daarbij opgeteld
mijn onervarenheid met 3d printen (er mislukt nogal eens wat  :roll: ) maar opgeven staat niet in mijn woordenboek  :D

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #21 Gepost op: 16 juli 2017, 21:58:39 »
Ik vind het geweldig Jack. Vooral de kleuren ... je hebt er echt een neus voor. Prachtig man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #22 Gepost op: 16 juli 2017, 22:02:17 »
Jack!
Je bent terug!
Fantastisch!
Wie heeft dat schilderwerk gedaan?

Eén dingetje: als je aan een kant op MDF allerlei dingen gaat plakken, dan bestaat de kans dat het MDF gaat kromtrekken. Ik zou voor de zekerheid aan de onderkant van je plaat MDF wat lijstwerk plakken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #23 Gepost op: 16 juli 2017, 22:31:05 »
Schilderen is toch echt niet mijn sterkste punt... maar ik ben blij dat jullie positief zijn  :D

En Wim, ik ben nooit weggeweest hoor. Heb alleen wat tijdgebrek...

Die MDF plank is 12mm dik, van wat plastic dingetjes gaat die niet krom trekken hoor, maar om je gerust te stellen; er komt een tafelframe onder.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: De Sint-Janskathedraal van 's-Hertogenbosch
« Reactie #24 Gepost op: 16 juli 2017, 22:39:20 »
Ik vind de kleur perfect.
Ben benieuwd naar je vorderingen.