Ben alvast begonnen aan de steenfabriek.
Eerst eens alle potjes verf verzameld en een beetje netjes gerangschikt.
Uitgedroogde potjes gelijk de kliko in en een lijstje maken wat er nog ontbreekt.

Vervolgens een baksteenkleurtje gemaakt (extra in een potje bewaard voor herstel) en de muren geverfd. Gelijk hier en daar wat steentjes extra gekleurd om het egale uit de kleur te halen.

Het volgende is een wash met verdunde steinfarbe, de kleuren worden wat getemperd en de voegen krijgen een eigen kleur.

Op de foto van het moodboard is te zien dat er een pleisterlaag op de muren heeft gezeten, experiment met wat modelbouwgips om de resten van het pleisterwerk weer te geven. Morgen eens kijken of het a: blijft zitten en dan b: een cementkleur geven.

De schoorsteen heeft ook zijn basis kleur gekregen, wordt ook nog een uitdaging want wil er letters opzetten zoiets als S.B.A (Stein Bad Ahrbach) maar eerste de delen aan elkaar plakken en die kachelpijp ook nog verweren.

En voor wie wil weten welke kleuren zijn gebruikt.

Vakwerk en ramen geplaatst.
Zet het even op de kiek, dat heb ik dan weer, net nieuw en nu al de ruiten ingegooid.
Lopen er in Bad Ahrbach ook al belhamels en ander tuig rond of waren ze binnen gewoon aan het voetballen geweest.

Even ter afsluiting van de week de eerste paar muren geplaatst, morgen rustdag.
Morgenavond uit eten met onze zoon, schoondochter en de kleindochters, ze gaan daarna op vakantie.
Wil dan eerst niet te veel inspanning doen anders zit ik de hele avond weer het kalk van het plafond te hoesten en zo gezellig is dat niet.
Maar ben tevreden met wat ik tot op heden heb gedaan, krijg nu al en idee hoe het geheel bij elkaar gaat passen.
Fabriek staat nu wel even verkeerd om, de achterkant staat even aan de voorkant, da's wel tijdelijk een beter gezicht.
De ovendeuren zijn beetje bewerkt met wat poeders, tenminste ik neem aan dat het de ovendeuren zijn.
<br /><br />[img]https://myalbum.com/photo/NnA40QUKXtpZ/1k0.jpg)
En zo ziet de muur met de kolommen er uit van dichtbij, komt uiteraard aan beide kanten.
De achterkant

De voorkant