Hallo! ja ik leef nog

Ben de laatste tijd bezig geweest met de besturing van de baan. DR5000 afgekoppeld en een zwarte Z21 aangeschaft.
Verder heb ik enkele decoders van Rosoft gekocht. Dat was nog wel even een dingetje om die aan de gang te krijgen.
Ik had op mn werkbank een proef opstelling gemaakt, endaar werkte het schakelen van de wissels en seinen perfect. plank met de decoders onder de baan gehangen en aangesloten.
vervolgens niet werken..... zoeken, meten, gewoon 16V AC en DCC op de decoder maar niet schakelen... Pff k Zooi! alles er weer af, op de werkbank en werken.
ik blij, vervolgens weer onder de baan, aansluiten en jawel! weer niet werken!!!
Na lang zoeken blijkt er een soort van Bug in de WDD te zitten, als je het DCC anders om aansluit dan als je hem programmeert werkt dat ding niet.
Afijn, zaterdag voorbij maar het werkt.
Vervolgens nog wat decoders gebouwd in mn nieuwe treinen, een VT11.5 met 7 tussen rijtuigen en een Hamo MP3000 een andere motor en decoder ingebouwd.
Ik wilde toch iets doen met het locomotieven depot en wat industrie. heb dus mn stuwmeer opgeofferd en hier een uitneembaar deel gemaakt.
Omdat toch alles open lag gelijk 3 sporen van het schaduw station 50 cm verlengt zodat er nu treinen met 5 rijtuigen met wat meer marge kunnen parkeren.
heel verhaal maar we zijn lekker bezig.