Auteur Topic: Aanpassen van mijn (te grote) locloods.  (gelezen 1947 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Aanpassen van mijn (te grote) locloods.
« Gepost op: 13 maart 2016, 22:03:56 »
Op mijn oude baan had ik een locloods met 5 deuren staan. Helaas kan ik die op mijn nieuwe baan maar moeilijk plaatsen. Ik heb al lopen schuiven maar hij past niet lekker. Er zit dus maar één ding op …. de loods een deur inkorten zodat dit probleem is opgelost.

 

Gelukkig is de loods al op leeftijd en krijg ik de meeste lijmnaden redelijk makkelijk los en een half uurtje later is er een stuk tussen de loods uitgebroken.





De pleken/naden die ik niet zo mooi los kon breken werk ik bij met mijn Dremeltje zodat straks alles weer lekker in elkaar past.



Dan kunnen de delen weer aan elkaar geplakt worden.





Weer een klusje klaar. Van 5 naar 4.



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.849
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanpassen van mijn (te grote) locloods.
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2016, 22:57:35 »
Mooi gedaan @Pierre!
Slim, handig en vakkundig. Misschien vind ik ’m met een deur minder zelfs wel mooier.
Alleen een héél klein dingetje: die nummers boven de deuren ga je nog aanpassen?  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanpassen van mijn (te grote) locloods.
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2016, 23:14:47 »
Mooi gedaan @Pierre!
Slim, handig en vakkundig. Misschien vind ik ’m met een deur minder zelfs wel mooier.
Alleen een héél klein dingetje: die nummers boven de deuren ga je nog aanpassen?  ::)

Tja ... de nummers  :o Even vergeten. Bedankt Wim ... zal ze alsnog veranderen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Aanpassen van mijn (te grote) locloods.
« Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2016, 21:21:50 »
 
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanpassen van mijn (te grote) locloods.
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2016, 22:28:41 »
Niet overdrijven Johan maar .... dank je. :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/