Al een hele tijd loop ik met het idee in mijn hoofd om een Nederlands station te maken met een verhoogd spoor.
▲ De voorzijde van dat station moet een beetje zoals dit worden, maar dan anders.
▲ Met leuke details.
▲ Dit zijn de spullen die ik voorhanden heb: dit is mooi van opzet, maar het is natuurlijk een Duitse S-bahn en eigenlijk is het meer een halte dan een echt station.
▲ Aansluitend op dit station met de zijkant van bogen, gaat dit viaduct natuurlijk ook een rol spelen.
▲ Ooit heb ik een complete locloods gekocht waarvan ik het binnenwerk inmiddels heb gebruikt voor een mijnschacht. De zijgevels wilde ik aanvankelijk gebruiken als industriele achtergrond. Maar misschien kan ik er ook nog wel wat meer mee.
▲ Dit gebouw had ik op Marktplaats gekocht als stationsgebouw. Dat had ook best gekund als-ie wat groter was geweest. Sorry
@Gert-Jan en bedankt voor je suggesties, maar dit gaat hem toch niet worden. Volgens mij heb ik meer werk aan verbouwen dan dat ik vanaf niks zelf iets inelkaar zet. Bovendien ben ik op zoek naar iets met meer in- en uitgangen, zoals stations dat hebben.
▲ Ik denk dat ik hier eens mee aan de gang ga met het middelste deel van deze zijgevel.
▲ Dit heb ik ook nog liggen: best een fraaie voorgevel, maar ook veel te laag voor een verhoogd station.
▲ Links een van de bogen en rechts de zijgevel van de locloods. De bakstenen moeten natuurlijk wel beter bij elkaar passen.
▲ Ook de gele stenen boven de ramen lopen niet mooi mee met de curve van de ramen.
▲ Ik denk dat ik van deze gevel een mal maak en dan zelf aan de gang ga met metselen.
▲ Het begin is er: de maten kloppen nog niet, maar het onderste deel heeft in elk geval drie in- en uitgangen en het bovenste deel wordt hoog genoeg.
De basis is gelegd, mocht ik een beter idee krijgen voor een verhoogd station, dan kan ik van deze gevel altijd nog een bioscoop maken.

Binnenkort meer.