Auteur Topic: nieuw en onzeker  (gelezen 16961 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

seccondbest

  • Gast
nieuw en onzeker
« Gepost op: 23 december 2015, 23:43:02 »
Ik ben net begonnen dus geheel nieuw in de model treinen.

Ik heb gekozen voor analoog en dan ook nog het oudere type rail Fleishmann messing, dit is 2e hands redelijk goed te verkrijgen en binnen mijn budget in te passen.
Als beginner in een te klein huis is het eerste probleem de ruimte die beschikbaar is (0,0) dus lol

De trein komt in de slaapkamer (zie vloerplan)



omdat er geen ruimte is gaan we de hoogte in (hangend van het plafond dus), dan is er dit mogelijk;



Waarbij de buiten maten zijn brede gedeelte ( 120 X 190 ) en smalle gedeelte ( 90 X 160 ) de gehele breedte komt dan uit op 280 cm en de lengte op 190 cm

nog geen concrete plannen voor de hang constructie al hoewel ik wel al verschillende ideeen heb gezien op dit forum.

ik kom hier uiteraard op terug..

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: nieuw en onzeker
« Reactie #1 Gepost op: 24 december 2015, 08:31:16 »
Dat is een creatieve oplossing voor een baan!

Wat betreft rails: passend op de oude Fleischmann messing rails, is messing flexrails van GT. Dat zijn buigbare stukken rails van ca. 90cm, die nogal eens aangeboden worden op beurzen voor een euro of 3 per stuk. Soms is dat goedkoper dan tweedehands Fleischmann. Je kunt deze stukken naar wens buigen en in delen splitsen, en je kunt er dus veel meer mee dan met "standaard" railstukken.

Kijk als je de kans hebt eens op de beurs in Houten. Daar is veel tweedehands te koop, en kun je je aardig verdiepen in wat er allemaal is. Pas op, sommige handelaren denken dat ze goud verkopen en die vragen idiote prijzen. Maar je kunt er ook heel leuk spul voor een hele leuke prijs vinden.