Auteur Topic: Ombouwset Faller Car System  (gelezen 7737 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Ombouwset Faller Car System
« Gepost op: 19 december 2015, 19:48:01 »
Alweer een tijd geleden kwam ik op de proppen met dit ombouwsetje:


Maar er kleven wat nadelen aan dit ombouwsetje voor vrachtwagens en autobussen dat voor voor € 39,99 te koop is bij Conrad. Zo is het asje van de motor van kunststof waardoor er geen stabiele overbrenging is tussen de motor en de wielen. Bovendien ontbreekt er een reedcontact waardoor je je vrachtwagen of bus niet kunt laten stoppen. Dit setje is dus geen succes.

Bij Sol Expert Group in Duitsland vond ik het volgende setje:


Deze versie lijkt een beetje op een upgrade van het Conrad-setje; op de foto zie ik een motortje met een asje van metaal én er lijkt een reedcontact bij te zitten. Het setje kost € 39,95.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Ombouwset Faller Car System
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2015, 22:29:48 »
Dit setje ziet er wel bruikbaar uit Wim. Toch vind ik het veiliger om voor een paar tientjes een gebruikte bus of vrachtwagen te kopen en deze onderdelen te gebruiken. Vaak ben je voor 3 of 4 tientjes klaar. Bovendien zijn alle onderdelen los te koop in Houten of zo. Reed contacten zijn gewoon bij Conrad te koop.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ombouwset Faller Car System
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2015, 22:49:01 »
Ik kwam deze tegen en ik dacht dat het misschien wel een handige tip was. Jouw manier is op een aantal punten meer trefzeker: van een kant-en-klare bus of vrachtwagen weet je zeker dat alles klopt én je hebt alle onderdelen bij elkaar. Een beetje knutselen en je bent spekkoper.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Ombouwset Faller Car System
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2015, 22:58:28 »
Ik denk ook dat het setje heel goed bruikbaar is hoor Wim. Ik gaf alleen mijn mening. ;D Niks mis met je tip.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ombouwset Faller Car System
« Reactie #4 Gepost op: 20 december 2015, 00:20:52 »
Niks mis met m’n tip.
Niks mis met je mening.
 8)

Zonder meningen is een forum nergens.
Oud Tibetaans spreekwoord
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Ombouwset Faller Car System
« Reactie #5 Gepost op: 20 december 2015, 04:44:35 »

Zonder meningen is een forum nergens.
Oud Tibetaans spreekwoord


Nou is mijn Tibetaans niet meer wat het geweest is Wim maar ... ik geloof je. :P

Heb jij overigens je bus nog goed rijdend gekregen of ligt het projectje even in de ijskast?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Ombouwset Faller Car System
« Reactie #6 Gepost op: 20 december 2015, 11:17:41 »
Heb jij overigens je bus nog goed rijdend gekregen of ligt het projectje even in de ijskast?
Het enige stukje functionele busbaan dat ik op dit moment heb zit onder het rijdek van de basculebrug. En ik gebruikte het onderstel van de startsetbus (daar waar jij een vistent van hebt gemaakt) als testbus. Het antwoord op je vraag is dus eigenlijk dat het project even in de ijskast zit.


Voorlopig wil ik eerst meters met die steenkolenmijn maken. En daar zitten genoeg kleine projecten, uitdaging en variatie in om me niet te laten afleiden door een volgende leuke uitdaging. Want weet je @Pierre, de laatste periode creëerde ik alleen maar nieuwe, leuke projecten, maar niets kwam ook echt af.
Om terug te komen op je vraag: dit mijnproject meet iets meer dan 90 cm breed en 50 cm diep en over de volle breedte van deze module komt ook een stuk wegdek te liggen. Want zo’n steenkolenmijn moet natuurlijk wel bereikbaar zijn. Overal waar wegdek komt, komt natuurlijk ook magneetstrip te liggen. Ik heb onlangs via Marktplaats 10 meter magneetstrip gekocht, dus zodra ik met die schacht een beetje verder ben, ga ik eens een begin met die weg maken... en natuurlijk met een rijdende bus. Voor die streek- of stadsbus heb ik inmiddels genoeg onderdelen verzameld om in elk geval twee bussen te laten rijden.
Trouwens: op die eerder genoemde site verkopen ze 50 meter magneetstrip voor € 75,-.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)