Tijd voor een kleine update:

De meeste troep is weg en ik ben maar eens begonnen met wat staanders neer te zetten.

Behalve de staanders, heb ik ook maar gelijk de deur erin gehangen. Met achteraf een deur stellen heb ik slechte ervaringen; een paar millimeter verschil en je schaaft je een ongeluk aan zo’n deur.

Gezien vanaf de toekomstige zolderkamer.

Electriciteit is ook zo’n dingetje; waar wil ik alle wandcontactdozen en lichtpunten. Ik zet de wandcontactdozen net boven de plint. Bovenin deze muur komt nog een wandcontactdoos voor de televisie.

Dit dertigerjaren huis heeft nog metalen buizen en lasdozen. Wèl nieuw installatiedraad. Om een beetje degelijke aansluiting te maken heb ik op de bestaande lasdoos een nieuwe gezet. Op die manier heb ik wat meer ruimte voor de bedrading.
Beetje druk deze week met nog andere dingen, maar ik hoop dat ik deze week tijd heb om de boel in de gipsplaten te zetten.
Boven de nieuwe zolderkamer moet een begaanbare vliering komen. De verloren ruimte in het middelste deel van de zolder (want die is door de grotere zolderkamer natuurlijk een stuk kleiner geworden), wordt op die manier voor een deel weer terug gewonnen.

Op de vliering wilde ik deze platen leggen. Deze hebben messing-en-groefverbinding en kan ik mooi in halfsteensverband leggen.