Auteur Topic: De grote verbouwing  (gelezen 43828 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote verbouwing
« Reactie #25 Gepost op: 16 augustus 2015, 23:13:27 »
Sterkte met het verlies, is nooit leuk. wij hebben er hier ook 3
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De grote verbouwing
« Reactie #26 Gepost op: 17 augustus 2015, 00:30:51 »
Van de logeerkamer is de vloerbedekking er al uit en de muren geverfd. Morgen gaat er een nieuwe vloer in. Dat is toch lekker opschieten? :o Voor je het weet ben je aan je eigen stukkie toe. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De grote verbouwing
« Reactie #27 Gepost op: 17 augustus 2015, 08:46:31 »
Ik had voor die 3 tientjes toch dat pakket met blauwe ondervloer gekocht.
Het laminaat ligt dan toch wat strakker omdat de kleine oneffenheden worden geëgaliseerd.

Ook zal het wat geluiddempend werken wat het geheel ook weer wat comfortabeler maakt.
En wellicht was er wat over gebleven om later te gebruiken voor de bedding van de rails.

Ook zou ik er nog een vochtscherm onder leggen (dun plastic) want optrekkend vocht kan op den duur zo'n vloer doen bollen i.v.m. het werken van de laminaat delen.

Gelukkig heb je de oude vloerbedekking weg gehaald want daar laminaat overheen is geen handig idee. De oude vloerbedekking had dan een broeinest van ongedierte kunnen worden. 35 jaar ervaring in de woninginrichting heeft mij iig veel kennis gebracht op dit gebied. ;)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #28 Gepost op: 17 augustus 2015, 11:00:37 »
Van de logeerkamer is de vloerbedekking er al uit en de muren geverfd. Morgen gaat er een nieuwe vloer in. Dat is toch lekker opschieten? :o Voor je het weet ben je aan je eigen stukkie toe. ;D
Daar heb jij weer gelijk aan. Dat is ook mijn drijfveer: snel deze kamer afmaken en volzetten met spullen en dan op zolder lekker de boel doorbreken.

Sterkte met het verlies, is nooit leuk. wij hebben er hier ook 3
Dankjewel @Rob Bosman!

Ook zou ik er nog een vochtscherm onder leggen (dun plastic) want optrekkend vocht kan op den duur zo'n vloer doen bollen i.v.m. het werken van de laminaat delen.
Plastic onder een laminaatvloer? Nee @iTom dat ga ik écht niet doen. Over een vochtige vloer vloerbedekking of laminaat leggen lijkt me al niet slim en met plastic de boel afdekken, daar maak je het probleem volgens mij alleen maar erger mee omdat een houten vloer moet enigszins moet kunnen ademen. Voordat je met een vloer aan de gang gaat moet die vloer kurkdroog zijn. Ik heb nog een hele rol van dat witte spul staan dat je onder laminaatvloeren legt en dat is enigszins ‘ademend’.

Ooit heb ik als impulsaankoop een vochtmeter gekocht. We waren op zoek naar een andere caravan en vocht is ongeveer het grootste probleem van een caravan omdat het houten raamwerk in een caravan vrij fragiel is en zit opgesloten tussen de isolatie en de binnen- en buitenwanden. Als er vocht in een caravan zit dan is-ie infeite afgeschreven. Als je een beetje rondloopt bij zo’n caravandealer dan kun je het meestal al ruiken of een caravan vochtig is, maar dan blijkt zo’n vochtmeter best nog wel een handig dingetje. Ook als je wil checken of een vloer in je huis wel helemaal droog is.

Citaat
35 jaar ervaring in de woninginrichting heeft mij iig veel kennis gebracht op dit gebied. ;)
Wat ik nu ga neerschrijven is niet vervelend en zéker niet persoonlijk bedoeld, maar met mensen die prat gaan op tientallen jaren ervaring daar heb ik persoonlijk niet zo heel veel mee. Ikzelf heb meer dan dertig jaar ervaring in de journalistiek, maar ik pretendeer zeker geen allesweter te zijn op élk deel van mijn vakgebied; ik weet veel, maar zéker niet alles en ik kán ook niet alles.
Ooit zei een collega tegen mij: “Ik doe het al dertig jaar zo!” “Ja dat zal best,” zei ik “maar dat wil niet zeggen dat je het dertig jaar ook op de goede manier hebt gedaan!” Na die uitspraak zijn we zeker geen vrienden geworden.  ::)
Ik heb iets van veertig schadevrije jaren, maar dat wil niet zeggen dat ik volgende week niet ineens met mijn auto tegen een boom sta.  :o
Maar ik ga eens even meters maken met m’n vloertje.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De grote verbouwing
« Reactie #29 Gepost op: 17 augustus 2015, 11:27:08 »
Ik vat het ook niet als vervelend en persoonlijk bedoeld op, heb alleen in die jaren heel veel ellende gezien op dat gebied.
Ervaring delen kan geen kwaad, het wil daarmee niet zeggen dat je het dan beter weet.

Moet wel even eerlijk bekennen dat ik vergeten was (ja dat heb ik ook) dat je had geschreven dat het een houten vloer is waar het op komt en inderdaad, die moet je niet afdekken met een vochtwerende onderlaag want dan ga je het probleem vergroten.
Dacht dus dat het een betonnenvloer was.

Laminaat wordt meestal gemaakt van MDF (Medium Density Fiberboard) of zoals de laatste jaren veel al van HDF (High Density Fiberboard), beide zijn harde materialen maar wel gevoelig voor vocht.

En nu aan het werk, vlerk. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0
The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #30 Gepost op: 17 augustus 2015, 12:13:36 »
Ben blij dat je me niet verkeerd begreep.  :D
Laminaat lijkt niet vochtgevoelig maar dat is inderdaad wèl. Laminaatvloeren kunnen ook krimpen en uitzetten en bij dat uitzetten kunnen krachten ontstaan die binnenmuren uit hun verband kunnen drukken. Essentieel is daarom ook die ruimte tussen de plinten, waar dan zo'n lullig plakstripje overheen komt en na twee weken dan weer loslaat. Daarom spijker ik ze ook.
Ja, ja, ik ga weer aan het werk!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #31 Gepost op: 18 augustus 2015, 17:18:36 »
Gisteravond nog even bezig geweest met de plinten.


Het vloertje ligt erin.


En veegschoon opgeleverd. Daarmee is Fase 1 min of meer afgerond.


Vanmiddag ben ik ook even langs IKEA geweest om zwenkwieltjes te halen dan kan ik die onder de kasten zetten, zodat ik me geen breuk til en die kasten lekker heen en weer kan rollen. En voordat jullie gaan beginnen over de zwenkwieltjes van de Action: die heb gelijk weggeflikkerd...
Gedurende de verbouwing is deze kamer voorlopig even een opslagruimte; daarna wordt het weer een nette logeerkamer.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote verbouwing
« Reactie #32 Gepost op: 18 augustus 2015, 19:00:26 »
Ja Wim, sterkte met dat verlies. Ik weet waar je dan doorheen gaat  :'( Onze lap was 18 toen ik ze heb laten inslapen maar toch was die beslissing erg moeilijk.

Succes verder met de bouw!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De grote verbouwing
« Reactie #33 Gepost op: 18 augustus 2015, 20:51:14 »
Gisteravond nog even bezig geweest met de plinten.


Het vloertje ligt erin.


En veegschoon opgeleverd. Daarmee is Fase 1 min of meer afgerond.


Vanmiddag ben ik ook even langs IKEA geweest om zwenkwieltjes te halen dan kan ik die onder de kasten zetten, zodat ik me geen breuk til en die kasten lekker heen en weer kan rollen. En voordat jullie gaan beginnen over de zwenkwieltjes van de Action: die heb gelijk weggeflikkerd...
Gedurende de verbouwing is deze kamer voorlopig even een opslagruimte; daarna wordt het weer een nette logeerkamer.

Ziet er strak uit, maar moet ik me nu zorgen gaan maken over de wielen van de Action. :-\
Bij mij zitten ze pas 4 jaar onder de poten van mijn treinbaan en rollen nog als een tierelier. :o



Vertel ons wat er mis mee is want na 4 jaar trouwe dienst wil ik geen ongelukken natuurlijk. :(
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #34 Gepost op: 18 augustus 2015, 23:13:45 »
Ach, als ze het doen niks aan doen en gewoon lekker laten zitten. Bij mijn Action-wielen lagen ineens alle kogellagers op de grond en ik dacht: “Weg die troep!” Ze kosten een drol dus misschien moet je er niet teveel van verwachten.
Maak je geen zorgen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De grote verbouwing
« Reactie #35 Gepost op: 19 augustus 2015, 00:04:25 »
Pfffffff, gelukkig zeg, was al bang dat alles zou instorten.
Kosten inderdaad geen drol, of is het nou een drol.
Nou ja, het zal wel, vloertje ligt er iig strak in.
Hier mag je in het najaar 40m2 komen leggen hoor.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #36 Gepost op: 19 augustus 2015, 09:00:46 »
Ja Wim, sterkte met dat verlies. Ik weet waar je dan doorheen gaat  :'( Onze lap was 18 toen ik ze heb laten inslapen maar toch was die beslissing erg moeilijk.
Dankjewel @Jack het is altijd een rotbeslissing. Je bent geneigd het steeds weer uit te stellen, maar dat is vaak niet in het belang van je kat.

...vloertje ligt er iig strak in.
Hier mag je in het najaar 40m2 komen leggen hoor.
@Tom laminaatvloeren leggen is zeker niet mijn grootste hobby. Het leukste moment vind ik toch nog steeds het moment dat zo’n vloer erin ligt. Na deze kamer heb ik nog een zolder te leggen, een overloop en nóg een kamer, ik heb dus nog werk zat.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: De grote verbouwing
« Reactie #37 Gepost op: 19 augustus 2015, 21:45:47 »
Dat is een rete strak vloertje Wim en een mooie kleur ook.  ;D
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De grote verbouwing
« Reactie #38 Gepost op: 19 augustus 2015, 23:03:57 »
@Wim Corduwener, het hoeft niet volgende week, over een paar maandjes is ook goed.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #39 Gepost op: 20 augustus 2015, 09:11:53 »
Dat is een rete strak vloertje Wim en een mooie kleur ook.  ;D
Dankjewel Rob,

Al veel eerder heb ik het ook in onze slaapkamer gelegd en dat beviel wel: Decomode laminaat Original Glasgow (Praxis). De ene laminaatvloer is de andere niet en dat heeft denk ik ook te maken met de kwaliteit van de messing-en-groefverbinding. Ik heb ook wel eens met goedkopere vloertjes zitten martelen om het spul echt naadloos aan elkaar te krijgen.

@WIM Corduener, het hoeft niet volgende week, over een paar maandjes is ook goed
Nou Tom, volgens mij ben jij zelf handig zat. En zo’n zelfklevend vinylvloertje leg er er zó in.
Trouwens: @WIM is een test-gebruiker die helemaal niet actief is op dit forum en mijn naam is Corduwener, dus met W tussen de U en de E.

Vandaag lekker verder met de zolder inpakken en opslaan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #40 Gepost op: 20 augustus 2015, 14:13:35 »
Kijk eens wat ik nou weer van de zolder haal:


Twee high-end VHS-videorecorders.


Die zitten boordevol nuttige onderdelen.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: De grote verbouwing
« Reactie #41 Gepost op: 20 augustus 2015, 16:00:30 »
Trouwens: @WIM is een test-gebruiker die helemaal niet actief is op dit forum en mijn naam is Corduwener, dus met W tussen de U en de E.


Kater van een dagje Sail

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #42 Gepost op: 20 augustus 2015, 16:50:45 »
Kater van een dagje Sail
Zoiets dacht ik al: open water, zon en drank gaan slecht samen. Daarom drink ik ook geen water of ijs in m’n whiskey.

Die videorecorders uit 1991 zijn inmiddels gedemonteerd en opgeruimd. De score is een aantal 5 volt motortjes met wormwieltjes, legio tandwieltjes met bijbehorende gekartelde snaren en een paar stopspoelen voor mijn FCS-stadsbus.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: De grote verbouwing
« Reactie #43 Gepost op: 20 augustus 2015, 17:39:40 »
Dat is niet verkeerd Wim! Heb je tenminste altijd wat achter de hand ;)!

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #44 Gepost op: 20 augustus 2015, 17:53:51 »
Dat is niet verkeerd Wim! Heb je tenminste altijd wat achter de hand ;)!
Dat is waar ik tijdens deze grote verbouwing eh... opruiming nu tegenaan loop; ik heb veel teveel achter de hand.
Zo heb ik nog een hele berg Fleischmann profi-rails liggen terwijl ik liever doorga met rails zonder bedding.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: De grote verbouwing
« Reactie #45 Gepost op: 20 augustus 2015, 18:09:06 »
Citaat
Dat is waar ik tijdens deze grote verbouwing eh... opruiming nu tegenaan loop; ik heb veel teveel achter de hand.
Zo heb ik nog een hele berg Fleischmann profi-rails liggen terwijl ik liever doorga met rails zonder bedding.  :o

Haha, teveel achter de hand is ook niet handig. Misschien kan je het verkopen via Marktplaats ofzo? Ik werk zelf niet met profirails, je kan de rails zeker niet uit de bedding halen?
Of zeg ik nu iets raars?

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #46 Gepost op: 20 augustus 2015, 19:47:02 »
Citaat van: NickvR
...je kan de rails zeker niet uit de bedding halen?
Of zeg ik nu iets raars?
Neuh, ik heb wel eens raardere dingen gehoord. Fleischmann Profi-rails kun je niet uit de bedding halen. Dat lukt wèl bij Roco-rails met zachte bedding. Echter, bij de wissels van deze rails moet je met een mesje rond het mechaniek snijden, anders valt de boel uit elkaar.
Voorlopig laat ik alles nog in een doos zitten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re: De grote verbouwing
« Reactie #47 Gepost op: 20 augustus 2015, 19:58:42 »

Wat heb je aan profi-rail liggen Wim? Ik kan nog wel het één en ander gebruiken.

Groet, Gert-Jan

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #48 Gepost op: 20 augustus 2015, 22:27:27 »
Dag GéJé,
Tijdens mijn Grote Verbouwing laat ik alles nog even in dozen liggen. Als alles klaar is ga ik bekijken wat ik allemaal ga doen en wat ik nodig heb. Kan best zijn dat ik bijvoorbeeld een keerlus in een kast maak, die toch buiten beeld is. Maar dat weet ik nog niet allemaal.
Mocht ik het spul wegdoen, en dat kan best zo zijn, dan sta jij (als altijd) bovenaan mijn lijst.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: GéJé

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De grote verbouwing
« Reactie #49 Gepost op: 22 augustus 2015, 18:14:28 »
De zolder is zo’n beetje ontruimd.


Die horizontale balken in het midden wordt zeg maar de nieuwe afscheiding. Door de vertekening van de foto lijkt dat niet veel. Die twee muren gaan er dus uit en de schuingeplaatste deur verhuist naar die nieuwe afscheiding en de twee kasten rechts wordt dus ook bij de nieuwe ruimte getrokken.
Die wanden worden verticale staanders tussen de balken met aan beide zijden gipsplaat. Daartussen isolatie.
voordat ik begin met breken moet ik eerst de electriciteit loskoppelen... enfin, nog zat werk voordat ik met m’n baan kan beginnen. Ik denk dat @Hans en @Pierre wel ongeveer weten waar ik aan begin.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)