Van de logeerkamer is de vloerbedekking er al uit en de muren geverfd. Morgen gaat er een nieuwe vloer in. Dat is toch lekker opschieten?
Voor je het weet ben je aan je eigen stukkie toe.
Daar heb jij weer gelijk aan. Dat is ook mijn drijfveer: snel deze kamer afmaken en volzetten met spullen en dan op zolder lekker de boel doorbreken.
Sterkte met het verlies, is nooit leuk. wij hebben er hier ook 3
Dankjewel
@Rob Bosman!
Ook zou ik er nog een vochtscherm onder leggen (dun plastic) want optrekkend vocht kan op den duur zo'n vloer doen bollen i.v.m. het werken van de laminaat delen.
Plastic onder een laminaatvloer? Nee
@iTom dat ga ik écht niet doen. Over een vochtige vloer vloerbedekking of laminaat leggen lijkt me al niet slim en met plastic de boel afdekken, daar maak je het probleem volgens mij alleen maar erger mee omdat een houten vloer moet enigszins moet kunnen ademen. Voordat je met een vloer aan de gang gaat moet die vloer kurkdroog zijn. Ik heb nog een hele rol van dat witte spul staan dat je onder laminaatvloeren legt en dat is enigszins ‘ademend’.
Ooit heb ik als impulsaankoop een vochtmeter gekocht. We waren op zoek naar een andere caravan en vocht is ongeveer het grootste probleem van een caravan omdat het houten raamwerk in een caravan vrij fragiel is en zit opgesloten tussen de isolatie en de binnen- en buitenwanden. Als er vocht in een caravan zit dan is-ie infeite afgeschreven. Als je een beetje rondloopt bij zo’n caravandealer dan kun je het meestal al ruiken of een caravan vochtig is, maar dan blijkt zo’n vochtmeter best nog wel een handig dingetje. Ook als je wil checken of een vloer in je huis wel helemaal droog is.
35 jaar ervaring in de woninginrichting heeft mij iig veel kennis gebracht op dit gebied.
Wat ik nu ga neerschrijven is niet vervelend en zéker niet persoonlijk bedoeld, maar met mensen die prat gaan op tientallen jaren ervaring daar heb ik persoonlijk niet zo heel veel mee. Ikzelf heb meer dan dertig jaar ervaring in de journalistiek, maar ik pretendeer zeker geen allesweter te zijn op élk deel van mijn vakgebied; ik weet veel, maar zéker niet alles en ik kán ook niet alles.
Ooit zei een collega tegen mij: “Ik doe het al dertig jaar zo!” “Ja dat zal best,” zei ik “maar dat wil niet zeggen dat je het dertig jaar ook op de goede manier hebt gedaan!” Na die uitspraak zijn we zeker geen vrienden geworden.

Ik heb iets van veertig schadevrije jaren, maar dat wil niet zeggen dat ik volgende week niet ineens met mijn auto tegen een boom sta.

Maar ik ga eens even meters maken met m’n vloertje.