Update 7
Een kleine update met een blik op de spanten. Op de eerste foto zijn duidelijk de halve spanten te zien. Terwijl op de tweede foto de diepte en ruimte goed te zien is waar de technische ruimte wordt geplaatst.

Update 8
Om een goed beeld te krijgen van de beschikbare ruimte voor de technische ruimte heb ik uit papier een malletje getekend. Op dit malletje heb ik de ruimte aangegeven en de loop bordessen inclusief die naar buiten de constructie komt voor de trap naar beneden.

Ook de verhouding tot een preisertje is goed.

Update 9
Twee foto’s om een indruk te geven van de grote van het geheel en de plaats van de technische ruimte in het geheel. De delen zijn hier tijdelijk in elkaar gezet. Dit omdat het anders niet meer in de spuit cabine gaat passen.

Update 10
Omdat ik een idee wilde hebben over de reling die ik wil aanbrengen aan de binnen kant van de loop bordessen aan de kant van de kraanrail heb ik hiervoor een stukje draad door de spanten gevoerd. Op de foto staat de draad niet zo strak als het zou moeten worden maar het geeft wel een mooi beeld van hoe het er uit komt te zien.

Update 11
Na het uit tekenen van de plannen op een malletje van papier het geheel overgenomen op een stukje styreen plaat van 0.5 mm. De ruimte is iets groter geworden en we hebben de bordessen iets verder door laten lopen na de deur.

Na het uit tekenen op het styreen dit uitgesneden. Daarna het stuk gepast in de kraan en direct ook op de onderkant aangegeven waar de spanten van de kraan lopen waarop deze vloer komt te liggen. Dit is straks van belang als we de vloer gaan voorzien van versteviging van H balken.

Daarna ook de wanden van de technische ruimte uitgesneden uit een styreen plaat met een profiel. Voor de foto liggen de delen net verkeer om waardoor het profiel nog niet te zien is.

Update 12
Nu is het profiel van de wanden wel goed te zien op de foto en ik heb afgetekend waar de deuren en ramen gaan komen.

De deuren en ramen daarna voorzichtig uitgesneden……. Lastig daar de styreen platen met profiel dikker zijn dan de plaatjes die ik normaal gebruik.

Wat we nu kunnen zien is dat daar waar de deuren zijn uitgesneden de wand een beetje krom trekt dus dat moet straks hersteld worden bij het plaatsen van de deuren.